Bedoel je hiermee dat je zelf niets hoeft te betalen?JamesR schreef:Zelfde probleem. Roest op contactvlak tussen voorscherm op de dorpel. Net door de VW dealer gebeld die contact heeft gehad met de PON. Word onder een coulance regeling hersteld! GTI ED 30 uit 2007!
OPROEP!!! Roest op dorpels onder de voorschermen?
- jwbakkenes
- Type auto: BMW 550i
Re: OPROEP!!! Roest op dorpels onder de voorschermen?
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
- MK5benGTI
- Type auto: Golf MK 5 GTI
Gaat dit om de roest op de drompel bij het voorportier (is ook een bekend probleem) of is dit roest bij de voorste 'spatscherms'. Ik heb namelijk ook heel erg lichte (beginnende) roest bij de voorsschermen. Enig idee of dit ook een kans van slagen heeft voor coulance?
Misschien een stomme vraag.... maar als je een ingevoerde auto hebt maak je natuurlijk helemaal geen kans bij de dealer he?
- HansR32
- Type auto: Golf mk5 R32
Grrrrrrrrr, heb net ontdekt...
Heb het ook
Bestuurderszijde voorscherm, balen
En nu ?
Heb het ook

En nu ?
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
- MK5benGTI
Ik heb het dus ook! Misschien dat we samen naar een dealer kunnen? Twee stemmen zijn meer waard dan de mijne alleen.
- HansR32
Jij komt uit Leeuwarden zie ik.MK5benGTI schreef:Ik heb het dus ook! Misschien dat we samen naar een dealer kunnen? Twee stemmen zijn meer waard dan de mijne alleen.
Goed idee, enige puntje wat is lees is:
Ik heb prijs opgave gevraagd voor spuiten van het scherm, en dat is € 150,-
Als je het via de dealer laat doen ben je zo te horen (zelfs met coulance) altijd duurder uit.
Die rekenen namelijk compleet andere prijzen...
Zijn er meer mensen uit het noorden met dit probleem ?
Hoe meer zielen hoe sterker we staan.
niemand een idee?Fakkel schreef:Misschien een stomme vraag.... maar als je een ingevoerde auto hebt maak je natuurlijk helemaal geen kans bij de dealer he?
- jwbakkenes
Ik denk dat als ie dealer onderhouden is met historie heb je w.s. wel een kans.Fakkel schreef:niemand een idee?Fakkel schreef:Misschien een stomme vraag.... maar als je een ingevoerde auto hebt maak je natuurlijk helemaal geen kans bij de dealer he?
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
- jwbakkenes
Hans, kijk ook voor de zekerheid ook je dorpel na, onderkant scherm links vh portier, aan beide kanten!HansR32 schreef:Grrrrrrrrr, heb net ontdekt...
Heb het ook![]()
En nu ?
Ik zal een foto invoegen voor de duidelijkheid, bij mij was het daar niet best. Moest zelf 25% betalen de rest coulance.

Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
- MK5benGTI
Dat is een reëele prijs, neem ook aan dat ze de roest goed verwijderen? Deze plekken moeten compleet kaal gemaakt worden anders zit het er volgend jaar weer.HansR32 schreef:Jij komt uit Leeuwarden zie ik.MK5benGTI schreef:Ik heb het dus ook! Misschien dat we samen naar een dealer kunnen? Twee stemmen zijn meer waard dan de mijne alleen.
Als je het via de dealer laat doen ben je zo te horen (zelfs met coulance) altijd duurder uit.
- HansR32
@MK5benGTI ja hoor dat heb ik besproken, bovendien geven ze weer garantie.MK5benGTI schreef:Dat is een reëele prijs, neem ook aan dat ze de roest goed verwijderen? Deze plekken moeten compleet kaal gemaakt worden anders zit het er volgend jaar weer.HansR32 schreef:Jij komt uit Leeuwarden zie ik.MK5benGTI schreef:Ik heb het dus ook! Misschien dat we samen naar een dealer kunnen? Twee stemmen zijn meer waard dan de mijne alleen.
@jwbakkenes Ik zal vanavond die plekken ook eens controleren. Kun je daar preventief nog iets aan doen ?
Degene die er nog geen roest hebben , wielkuipen verwijderen en wielkasten brandschoon maken.
Wanneer alles droog is , alles in de Tectyl of Dinitrol zetten , laten drogen en wielkuipen weer terug monteren.
Er zitten ook schuimblokken aan de wielkuipen , deze schuren de lak v/d schermen af , zeker als er vuil tussen komt.
Beste is om deze schuimblokken te verwijderen!
Mijn vorige auto een Bora uit 2000 heb ik toen deze nieuw was in de Dinitrol laten zetten , resultaat nog steeds helemaal roestvrij.
Daarnaast zit er vaak een composthoop in de wielkasten aangezien de paravaan daarin afwatert en dus ook vuil.
Dit vuil hoopt zich op in die wielkasten met roest als resultaat......
Wanneer alles droog is , alles in de Tectyl of Dinitrol zetten , laten drogen en wielkuipen weer terug monteren.
Er zitten ook schuimblokken aan de wielkuipen , deze schuren de lak v/d schermen af , zeker als er vuil tussen komt.
Beste is om deze schuimblokken te verwijderen!
Mijn vorige auto een Bora uit 2000 heb ik toen deze nieuw was in de Dinitrol laten zetten , resultaat nog steeds helemaal roestvrij.
Daarnaast zit er vaak een composthoop in de wielkasten aangezien de paravaan daarin afwatert en dus ook vuil.
Dit vuil hoopt zich op in die wielkasten met roest als resultaat......
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
-
- Type auto: Passat CC TSI
Klopt yal, maar daar hebben meer de golf 4 en bora last van.
In mijn nieuwe mk7 GTI zitten helaas ook dezelfde schuimblokken......Schippersss schreef:Klopt yal, maar daar hebben meer de golf 4 en bora last van.
Daarnaast zit er nu ook schuim in de ruimte tussen binnen en buiten scherm als je bij geopende deur naar voren kijkt, dat is niet verwijderen want dan zie je een gat

mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR