Heeft iemand enige ervaring met het vervangen van de deurlijsten van een VW Golf 5 GTI 3-deurs.
Ik bedoel de sierlijsten die op de deuren zitten aan de buitenkant van de auto. Worden ook wel stootlijsten genoemt.
Ik hoorde dat deze geklikt en gelijmt zitten? Hoe kun je ze het besten de- en weer monteren?
En de sideskirts zitten ook gedeeltelijk gelijmt ofniet, bij de achterwielen waar hij omhoog loopt lijkt het wel of hij gelijmt zit?
Iemand enige ideeën?
Laat me iets weten A.U.B.
Deur sierlijsten + side skirt vervangen
- KnuffelTurk
Re: Deur sierlijsten + side skirt vervangen
De "stootlijsten" weet ik niet. Je side skirts zitten zeer zeker gelijmt indd.MichelB! schreef:Heeft iemand enige ervaring met het vervangen van de deurlijsten van een VW Golf 5 GTI 3-deurs.
Ik bedoel de sierlijsten die op de deuren zitten aan de buitenkant van de auto. Worden ook wel stootlijsten genoemt.
Ik hoorde dat deze geklikt en gelijmt zitten? Hoe kun je ze het besten de- en weer monteren?
En de sideskirts zitten ook gedeeltelijk gelijmt ofniet, bij de achterwielen waar hij omhoog loopt lijkt het wel of hij gelijmt zit?
Iemand enige ideeën?
Laat me iets weten A.U.B.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
- Jordy
- Type auto: Golf 5 GT Sport
- Contacteer:
Visdraad spannen vanaf de hoekjes. Dan stukje voor stukje verder buigen totdat je weer het draad kan spannen voorbij een 'clipje.'
Daarna met een caramelschijf de resten verwijderen, polijsten en ontvetten.

Dank voor jullie info.Jordy schreef:Visdraad spannen vanaf de hoekjes. Dan stukje voor stukje verder buigen totdat je weer het draad kan spannen voorbij een 'clipje.'
Ik hoorde van een paar mensen dat je de lijsten niet mooi meer terug kunt monteren, of ze laten na loop van tijd los.
Hoe kun je ze het beste vast maken, dubbelzijdige tape of toch kitten?
Gaat het demonteren goed met die visdraad?