Oliedop en schudden

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Ralphd
Type auto: Golf MK5 GTI

Oliedop en schudden

Bericht door Ralphd »

Beste Allemaal!

Nou was ik een lampje vervangen en denk, ik probeer die oliedop er eens af te draaien om te kijken of er nog sludge is aan de onderzijde van de oliedop. Draai ik die dop eraf, begin dat blok te blazen en te schudden, snap er niks van.

Even op internet gekeken, maar kan alleen maar grote problemen vinden dan. Maar stationair draait de motor gewoon perfect, een klassiek rateltje, maar dat is bekend.
De auto verbruikt totaal geen enkele drup olie op elk LL onderhoudsinterval. (30,000km) en hij rookt ook niet. Ik merk voor de rest helemaal niks geks aan de auto. Kan dit kwaad of niet?

Iemand die dit misschien weet?

Alvast bedankt!

Groetjes Ralph
HansR32
Type auto: Golf mk5 R32

Re: Oliedop en schudden

Bericht door HansR32 »

Wanneer je met draaiende motor de olie vul dop verwijdert, gaat de motor altijd anders lopen. Maar niet extreem.
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
wehoo

Bericht door wehoo »

Ralphd schreef:Draai ik die dop eraf, begin dat blok te blazen en te schudden, snap er niks van.
Dit komt omdat er (valse) lucht wordt aangezogen via de carterventilatie en deze lucht niet wordt gemeten door de luchtmassameter. Daarom wordt dit ook niet doorgegeven aan het motormanagement en wordt de hoeveelheid brandstof niet aangepast. Het brandstofmengsel wordt hierdoor armer. Sommige motoren slaan zelfs af.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

wehoo schreef: Dit komt omdat er (valse) lucht wordt aangezogen via de carterventilatie en deze lucht niet wordt gemeten door de luchtmassameter. Daarom wordt dit ook niet doorgegeven aan het motormanagement en wordt de hoeveelheid brandstof niet aangepast. Het brandstofmengsel wordt hierdoor armer. Sommige motoren slaan zelfs af.
Enige juiste antwoord :!:

Kortom niets aan de hand. Oliedop er alleen afdraaien als de motor uit is, blijft de boel er omheen ook een stukje schoner.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Ralphd
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door Ralphd »

Race Eend schreef:
wehoo schreef: Dit komt omdat er (valse) lucht wordt aangezogen via de carterventilatie en deze lucht niet wordt gemeten door de luchtmassameter. Daarom wordt dit ook niet doorgegeven aan het motormanagement en wordt de hoeveelheid brandstof niet aangepast. Het brandstofmengsel wordt hierdoor armer. Sommige motoren slaan zelfs af.
Enige juiste antwoord :!:

Kortom niets aan de hand. Oliedop er alleen afdraaien als de motor uit is, blijft de boel er omheen ook een stukje schoner.

Hartelijk dank voor jullie antwoord mannen! Weer een geruststelling :)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”