rcd 510 canbus upgrade long coding

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
frederik
Type auto: golf mk5

rcd 510 canbus upgrade long coding

Bericht door frederik »

goedendag,
ik heb een tijdje terug een rcd 510 gezet in mn golf 5 2006 model,
na een tijdje begon ik te merken dat de batterij begon leeg te lopen,
na een tijdje op te zoeken heb ik een vag kabel gekocht en via ebay, een nieuwe canbus (7N0907530Q)
nu heb ik deze geinstalleerd volledig hoe internet het zei, maar nu is de code maar 3 byte ipv 7,
als ik een auto scan doe krijg ik malfunctions, kweet nog niet zeker alst probleem is opgelost.
ik weet geen raad meer,
alvast bedankt voor alle hulp!!
mvg frederik serneels
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Re: rcd 510 canbus upgrade long coding

Bericht door staffpride »

frederik schreef:goedendag,
ik heb een tijdje terug een rcd 510 gezet in mn golf 5 2006 model,
na een tijdje begon ik te merken dat de batterij begon leeg te lopen,
na een tijdje op te zoeken heb ik een vag kabel gekocht en via ebay, een nieuwe canbus (7N0907530Q)
nu heb ik deze geinstalleerd volledig hoe internet het zei, maar nu is de code maar 3 byte ipv 7,
als ik een auto scan doe krijg ik malfunctions, kweet nog niet zeker alst probleem is opgelost.
ik weet geen raad meer,
alvast bedankt voor alle hulp!!
mvg frederik serneels
Dat de long code maar 3 byte is ipv 7 ligt aan het type gateway. De nieuwere gateways hebben minder bytes en meer bits.
Als je fouten krijgt heb je zeker iets niet goed gedaan of je auto kan niet met de gateway overweg.
Weet je zeker dat je alles goed gecodeerd hebt (instalation list).

Een 7N0907530 gateway is normaal gesproken ook niet voor een golf 5, normaal gaat er een 1k0907530 gateway in.
Om het powerdrain probleem op te lossen zou er een gateway vanaf 1k0907530K in moeten. Wat wij vaak doen is de originele gateway flashen met nieuwere firmware.
MVG EMServices

Afbeelding
frederik

Bericht door frederik »

Ik heb alles van de installation list juist aangeduid, vaak gecontrolleerd, maar heb alles net hetzelfde aangeduid,
wat houd het flashen in van de originele canbus en kan dit zelf of kan ik dat ergens laten doen
of zou ik beter gewoon voor een nieuwe canbus 1k0907530K

alvast bedankt!!! :D
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Flashen houd in dat je nieuwere firmware op je originele gateway(canbus) zet. Je hebt dan in feite een nieuwere gateway die geen powerdrain issues meer heeft.

Flashen kan niet met VCDS, je het daar andere software voor nodig, je kan uiteraard ook een andere gateway kopen, maar flashen is over het algemeen goedkoper dan een andere gateway.
Voor flashen kun je eventueel bij mij terecht als het een beetje in de buurt is.

Mocht je een andere gateway kopen, Dan moet je zoals ik al zei minimaal een 1k0907530K hebben, maar daar ligt het er ook aan wat voor firmware er op staat. Wil je safe zijn dan is een 1k0907530L het beste.
MVG EMServices

Afbeelding
frederik

Bericht door frederik »

oké,
van waar ben je, ik ben van dilsen, limburg in belgië
en hoeveel zou het flashen van de canbus ongeveer kosten alsk t bij jou laat doen?

en oké anders ga ik voor de 1k0907530L
mvg
frederik
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”