Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Schippersss schreef:Heb via via gehoord waarom de prijs zo hoog is en waarom deze stijgt. Deze jongens zijn dit uit hun hobby begonnen en rijden allemaal circuit auto's in hun vrije tijd. Nu wordt er en spelletje gespeeld met hun met een van de leveranciers van en ingrediënt van hun product. Wat ik gehoord heb is zo dat het nu over aantal maanden het boek over is of de prijs zakt onder die van 98. Hun hebben dit zo ook niet gewild.
Op de website zelf staat dit:
Waarom fluctueert de pompprijs van competition 102® niet parallel met die van reguliere benzine?
competition 102® heeft een unieke samenstelling en is daardoor niet onderhevig aan dezelfde fluctuaties als reguliere benzine. Bovendien is competition 102® geen massaproduct zoals reguliere benzine maar wordt deze apart geproduceerd en wordt elke badge nauwkeurig getest alvorens deze aan de pomp wordt aangeboden. Deze aspecten hebben tot gevolg dat de prijsstelling van competition 102® niet parallel loopt met de prijsstelling van reguliere benzine.
Dat klopt, dat is wat er altijd al op de website staat. Ik heb het van iemand die de eigenaar gesproken heeft. Het gaat om de prijs stijging die nu aan de gang is, niet om het verschil met 95 wat je altijd zult behouden.
Niet helemaal waar dat verhaal. Hun moeten ook betalen voor een vat olie om het te raffineren naar brandstof. Dus ook hun inkoop prijs daalt. Als je dan met zo n verhaal kom hebben ze een beetje teveel brandstof gesnoven! Voor iedere raffinaderij daalt de inkoop. Dus ook voor hun. Maar goed zolang er maar genoeg van getankt wordt zal de prijs hoog blijven. Als je proces van het raffineren berekent is hoef je alleen maar steekproefgewijs te controleren.
Lig ook niet het vat wat hun inkopen. Maar aan en toevoeging die ze gebruiken om 102 te krijgen zonder bio ethanol. Kan alleen vertelen dat er binnenkort meer duidelijkheid komt van hun kant incl. Uitleg waarom het zo gelopen is. Ze weten ook dat het nu te duur is en merken dat aan hun omzet.
een beetje extra vindt ikzelf geen punt, maar het verschil loopt zo hard op naar 20ct p/l en dat wordt mij ook te duur. Vooralsnog tank ik het wel maar wacht wel even hun commentaar af.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Schippersss schreef:Lig ook niet het vat wat hun inkopen.
En dure toevoegingen begrijp ik ook. Maar voor elke brandstof moet er olie geraffineerd worden dus ook die van hun. De dure prijs begrijp ik! Maar het feit dat ze niet zakken met hun prijs dat is niet helemaal eerlijk in mijn ogen. Dus het prijs verschil mag er wezen maar(ik tank het niet) de prijs zou wel een dalende lijn moeten hebben.
Mooi stukje tekst op de site van Competition 102, maar niets anders dan een marketing (tekst)-strategie.
Competition 102 wordt geleverd door Salland Olie, dat in 2011 is ontstaan uit een fusie van DGV en Salland Olie. Eigenaar hiervan is Texaco. Zij kopen hun benzine (en diesel) bij de raffinaderijen in Nederland: in Rotterdam en Vlissingen.
De samenstelling van Competition 102 is niet anders dan die van andere hoge octaangehalte benzine.
De brandstofprijzen komen tot stand door: accijnzen en belastingen, inkoopprijs (benzine en diesel, de ruwe olie is al geraffineerd) en pompstationskosten.
Ik tank het niet meer in de mk7 GTI , moet er 40km voor omrijden.
Daarnaast kost BP98 €1,60,- aan de onbemande pomp dus dan is €0,24 - € 0,25 meer betalen teveel.
bzb schreef:the rise and fall of firezone 102, het was een mooi kwartaal
Lach er maar om, doodzonde toch.
Hadden we eindelijk een keer fatsoenlijke brandstof.. Ook een stimulans voor andere merken om weer eens goede 98 te maken ipv 95.5...
(Mij interesseert de prijs overigens niet, al zou het ruim 2 euro kosten, met die 5000km die ik per jaar rij zal het me echt niet boeien wat de brandstof kost, goedkoper pk's winnen kun je niet.)
het zal wel blijven bestaan toch? alleen hier word de afname wat minder. ik zou nog steeds niet weten hoe t werkt want tis hier nergens te krijgen. blue one gelukkig wel. doet t ook redelijk en al 1,47
bzb schreef:the rise and fall of firezone 102, het was een mooi kwartaal
Lach er maar om, doodzonde toch.
Hadden we eindelijk een keer fatsoenlijke brandstof.. Ook een stimulans voor andere merken om weer eens goede 98 te maken ipv 95.5...
(Mij interesseert de prijs overigens niet, al zou het ruim 2 euro kosten, met die 5000km die ik per jaar rij zal het me echt niet boeien wat de brandstof kost, goedkoper pk's winnen kun je niet.)
Mij ook niet voor mijn hobby auto , de dagelijkse auto is een ander verhaal.
Iedere week is mijn tank leeg , 40km omrijden voor benzine is mij te gek als het ook nog eens veel duurder is en de ongechipte auto niet beter presteert.