Wie kan mij uitleggen wat al de termen qua uitlaten betekenen; cq. catback, downpipe, resonated, milltek etc etc.
Ik zie diverse termen constant terug komen maar als n00b/newbee snap ik er niks van.
Misschien leuk idee als sticky ook in de sub-forum?
B.v.d.
Uitlaten 101
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Uitlaten 101
Uitlaat is bij een turbomotor opgedeeld in 3 stukken
Spruitstuk-downpijp-catback
de turbo zit gemonteerde tussen het spruitstuk en de downpijp
Spruitstuk-(TURBO)-downpijp-catback
Spruitstuk- Zit gemonteerd aan de cilinderkop
Downpipe - eerste stuk uitlaat vanaf je turbo naar de rest van je uitlaat (aan de downpijp zit(ten) meestal ook je katalisator(s)
Cat back - rest van de uitlaat vanaf de downpijp (catback is oem uit 1 stuk bij vw, bij aftermarket uitlaten uit meerdere stukken meestal)
resonator is in principe je middendemper, dus non resonated is zonder middendemper, resonated met middendemper
Dan heb je nog diverse merken uitlaten en milltek is gewoon een merk/fabrikant
Spruitstuk-downpijp-catback
de turbo zit gemonteerde tussen het spruitstuk en de downpijp
Spruitstuk-(TURBO)-downpijp-catback
Spruitstuk- Zit gemonteerd aan de cilinderkop
Downpipe - eerste stuk uitlaat vanaf je turbo naar de rest van je uitlaat (aan de downpijp zit(ten) meestal ook je katalisator(s)
Cat back - rest van de uitlaat vanaf de downpijp (catback is oem uit 1 stuk bij vw, bij aftermarket uitlaten uit meerdere stukken meestal)
resonator is in principe je middendemper, dus non resonated is zonder middendemper, resonated met middendemper
Dan heb je nog diverse merken uitlaten en milltek is gewoon een merk/fabrikant
Re: Uitlaten 101
Bedankt voor de uitleg!
En wat zijn de mods die je kan doen?
En wat zijn de mods die je kan doen?
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: Uitlaten 101
Met je standaard downpipe kan je een katmod laten doen. Dit houd in dat je eerste kat word leeg geklopt.
Voor meer geluid kan je je middendemper laten vervangen door een stuk pijp (resonator delete)
Je kan ook nog je eindtips (sierstukken) laten vervangen voor een andere look.
Of natuurlijk een compleet andere uitlaat dit kan met downpipe (turboback) of zonder (catback).
Voor meer geluid kan je je middendemper laten vervangen door een stuk pijp (resonator delete)
Je kan ook nog je eindtips (sierstukken) laten vervangen voor een andere look.
Of natuurlijk een compleet andere uitlaat dit kan met downpipe (turboback) of zonder (catback).
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten