Uitlaten 101

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Uitlaten 101

Bericht door Barbaric »

Wie kan mij uitleggen wat al de termen qua uitlaten betekenen; cq. catback, downpipe, resonated, milltek etc etc.

Ik zie diverse termen constant terug komen maar als n00b/newbee snap ik er niks van.

Misschien leuk idee als sticky ook in de sub-forum?

B.v.d.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Uitlaten 101

Bericht door staffpride »

Uitlaat is bij een turbomotor opgedeeld in 3 stukken
Spruitstuk-downpijp-catback

de turbo zit gemonteerde tussen het spruitstuk en de downpijp

Spruitstuk-(TURBO)-downpijp-catback


Spruitstuk- Zit gemonteerd aan de cilinderkop

Downpipe - eerste stuk uitlaat vanaf je turbo naar de rest van je uitlaat (aan de downpijp zit(ten) meestal ook je katalisator(s)

Cat back - rest van de uitlaat vanaf de downpijp (catback is oem uit 1 stuk bij vw, bij aftermarket uitlaten uit meerdere stukken meestal)

resonator is in principe je middendemper, dus non resonated is zonder middendemper, resonated met middendemper


Dan heb je nog diverse merken uitlaten en milltek is gewoon een merk/fabrikant
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Uitlaten 101

Bericht door wehoo »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Uitlaten 101

Bericht door Barbaric »

Bedankt voor de uitleg!

En wat zijn de mods die je kan doen?
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: Uitlaten 101

Bericht door kaptino »

Met je standaard downpipe kan je een katmod laten doen. Dit houd in dat je eerste kat word leeg geklopt.
Voor meer geluid kan je je middendemper laten vervangen door een stuk pijp (resonator delete)
Je kan ook nog je eindtips (sierstukken) laten vervangen voor een andere look.
Of natuurlijk een compleet andere uitlaat dit kan met downpipe (turboback) of zonder (catback).
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten