Golf 5 GTI valt uit bij stationair **OPGELOST**

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Golf 5 GTI valt uit bij stationair **OPGELOST**

Bericht door TheDGM »

Afgelopen vrijdag liet ik per ongeluk mijn GTI uitvallen door de koppeling omhoog te laten komen. Hield er geen rekening mee dat die nog in de versnelling stond. Sinds dat incident brand het motormanagement lampje.

Vandaag sloeg de auto ook nog 2x af tijdens terwijl deze stationair liep. (Koude motor)

Wat zou de oorzaak kunnen zijn??
Laatst gewijzigd door TheDGM op 29 dec 2014, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door NielsED30 »

Als het lampje brand, is er dus een storing aanwezig, betekent dus dat je het uit kan lezen. Hier zal ik dus ook mee beginnen!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door wehoo »

Hoe is het toerental als de motor stationair draait?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door TheDGM »

Uitlezen gaat uiteraard gebeuren zodra ik hier een gaatje voor heb gevonden. Ben even heel erg druk.

Een paar maanden geleden is deze stekker afgebroken. Hierbij ging het motormanagement lampje branden maar merkte voor de rest niets aan de auto. Nu keek ik van de week weer onder de kap en zag ik dat deze weer niet lekker vast zat. Dus weer gelijmd en terug geplakt.

Motormanagement lampje is uitgegaan, maar het probleem is er niet mee opgelost. Ik heb er een filmpje van kunnen maken. Misschien dat iemand mij kan vertellen dat deze stekker de oorzaak kan zijn dat de motor afslaat? Kan me voorstellen dat deze geen goede contact zou kunnen maken. En wat is de naam van deze stekker. Bij de plaatselijke vw dealer wisten ze de naam niet.....

Afbeelding
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door TheDGM »


MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door TheDGM »

wehoo schreef:Hoe is het toerental als de motor stationair draait?
Toerental is gewoon normaal..
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Ruben
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 okt 2014, 23:46
Type auto: golf mk5 gti

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door Ruben »

zo te zien is deze stekker van je temp sensor in je inlaat ?
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door TheDGM »

Correct en thanks. Heb hem vandaag eraf gehaald en het onderdeelnummer opgezocht. 06B 905 379 D.

Zou een slecht contact met deze sensor de oorzaak kunnen zijn dat de motor afslaat bij stationair draaien? Ik ga morgen langs de vw dealer om een nieuwe te halen.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door Race Eend »

Heb je hem nu al eens uitgelezen? Anders blijft het gissen.

Ik denk dat je carterventilatie klep kapot is (valse lucht).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door TheDGM »

Nog niet met de vagcom maar wel met een simpel obd2 lezer. Daar kwam dit uit:

ECU Fouten Log - Foutcode log rapport aangemaakt door Torque voor Android
=================================================

Voertuig VIN:Niet aanwezig
Voertuig FabrikantOnbekend
Voertuig calibratie ID:1K0907115Q
0020

Huidige Foutcode Log
------------------
P2540: Low Pressure Fuel System Sensor Circuit Range/Performance
P2293: Fuel Pressure Regulator 2 Performance

Openstaande Fouten Log
------------------
P0113: Intake Air Temperature Circuit High Input

Oude fouten log
------------------
ECU rapporteert geen opgeslagen fouten
Overige gevonden foutcodes
(mogelijk bezig, momenteel of merk specifiek)
----------------------------------------------------
ECU rapporteer: Geen andere foutcodes opgeslagen

Eind van rapport.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door Race Eend »

P2540: Low Pressure Fuel System Sensor Circuit Range/Performance
P2293: Fuel Pressure Regulator 2 Performance


Dat is je probleem. Daarom valt hij uit.

Vag-com blokken 230 en 231 eens bekijken!

Als je hoge druk (net als je lage druk), stationair rond de 5 bar loopt (ipv de 50 bar die hij moet doen). Dan is vaak je overstort ventiel in de brandstofleiding defect. Maar kijk eerst even naar de pomp waarden en hoe die aangestuurd worden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door TheDGM »

Vorige week heb ik de benzine filter vervangen, sinds toen is de auto niet meer uitgevallen. Daarna heb ik hem uit laten lezen met vagcom daar kwam het volgende uit:
Spoiler:
Thursday,18,December,2014,17:43:06:26134
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 14.10.0.0
Data version: 20141022


VIN: License Plate: XX-XX-XX



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 115 Q HW: 8P0 907 115 B
Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0020
Software Coding: 0403000318070160
Work Shop Code: WSC 01279 785 00200
VCID: 346C6650575D7981BB3-8061
5 Faults Found:

004767 - Low-Pressure Fuel Pressure Regulation
P129F - 001 - Pressure too High - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 96340 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 19:39:38

Freeze Frame:
RPM: 1934 /min
Load: 11.8 %
Speed: 40.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 41.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.843 V

012555 - Low Pressure Fuel regulation
P310B - 001 - Fuel Pressure Outside Specification - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 96342 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 20:06:03

Freeze Frame:
RPM: 953 /min
Load: 20.4 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 48.0°C
Temperature: 27.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.224 V

000135 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 - 002 - Too Low
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 96379 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:49:49

Freeze Frame:
RPM: 861 /min
Load: 27.8 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 73.0°C
Temperature: 41.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.970 V

000135 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 - 008 - Too Low
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 96387 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:36:10

Freeze Frame:
RPM: 842 /min
Load: 24.7 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 73.0°C
Temperature: 45.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.097 V

000256 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0100 - 004 - Supply Voltage - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 96387 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 69.0°C
Temperature: 39.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 11.938 V


Readiness: 0000 0000
P0100 is erin gekomen omdat ik de motorafdekking er niet op had bij het starten en dus de sensor niet was aangesloten. De foutcodes waren eruit gehaald maar kwamen bij het starten (na het laten afkoelen van de motor) weer terug.


Ik heb vandaag nog naar de cam follower gekeken en preventief vervangen. Hij zag er verder nog goed uit.

Links oud, rechts nieuw. De wagen heeft 96500 km gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk zelf dat het moet liggen aan de brandstof lage druk sensor (06E 906 051 K). Ben op verschillende fora's tegen gekomen dat het een zwakke sensor is en dat het vaak de oplossing is voor dit probleem. Bij de demontage van de brandstofpomp op de motor ben ik ook veel olie op deze sensor tegen gekomen. Het is net of die ergens lekt. Heb deze vandaag besteld en kan hem morgen ophalen.
Race Eend schreef:P2540: Low Pressure Fuel System Sensor Circuit Range/Performance
P2293: Fuel Pressure Regulator 2 Performance


Dat is je probleem. Daarom valt hij uit.

Vag-com blokken 230 en 231 eens bekijken!

Als je hoge druk (net als je lage druk), stationair rond de 5 bar loopt (ipv de 50 bar die hij moet doen). Dan is vaak je overstort ventiel in de brandstofleiding defect. Maar kijk eerst even naar de pomp waarden en hoe die aangestuurd worden.
Waar kan ik die overstort ventiel ongeveer vinden?
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair

Bericht door TheDGM »

Opgelost!

De lage brandstofdruk sensor was de oorzaak. 06E 906 051 J vervangen voor 06E 906 051 K en sindsdien is de foutcode niet meer terug gekomen. Waardes in blokken 230 en 231 waren gewoon zoals het hoort.

Hierbij een plaatje van het defect aan de sensor:

Afbeelding

Afbeelding
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten