Golf 5 GTI valt uit bij stationair **OPGELOST**
Golf 5 GTI valt uit bij stationair **OPGELOST**
Afgelopen vrijdag liet ik per ongeluk mijn GTI uitvallen door de koppeling omhoog te laten komen. Hield er geen rekening mee dat die nog in de versnelling stond. Sinds dat incident brand het motormanagement lampje.
Vandaag sloeg de auto ook nog 2x af tijdens terwijl deze stationair liep. (Koude motor)
Wat zou de oorzaak kunnen zijn??
Vandaag sloeg de auto ook nog 2x af tijdens terwijl deze stationair liep. (Koude motor)
Wat zou de oorzaak kunnen zijn??
Laatst gewijzigd door TheDGM op 29 dec 2014, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Gr. Dave

Gr. Dave
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Re: Golf 5 GTI valt uit bij stationair
Als het lampje brand, is er dus een storing aanwezig, betekent dus dat je het uit kan lezen. Hier zal ik dus ook mee beginnen!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Hoe is het toerental als de motor stationair draait?
Gr. Wehoo.

Uitlezen gaat uiteraard gebeuren zodra ik hier een gaatje voor heb gevonden. Ben even heel erg druk.
Een paar maanden geleden is deze stekker afgebroken. Hierbij ging het motormanagement lampje branden maar merkte voor de rest niets aan de auto. Nu keek ik van de week weer onder de kap en zag ik dat deze weer niet lekker vast zat. Dus weer gelijmd en terug geplakt.
Motormanagement lampje is uitgegaan, maar het probleem is er niet mee opgelost. Ik heb er een filmpje van kunnen maken. Misschien dat iemand mij kan vertellen dat deze stekker de oorzaak kan zijn dat de motor afslaat? Kan me voorstellen dat deze geen goede contact zou kunnen maken. En wat is de naam van deze stekker. Bij de plaatselijke vw dealer wisten ze de naam niet.....

Een paar maanden geleden is deze stekker afgebroken. Hierbij ging het motormanagement lampje branden maar merkte voor de rest niets aan de auto. Nu keek ik van de week weer onder de kap en zag ik dat deze weer niet lekker vast zat. Dus weer gelijmd en terug geplakt.
Motormanagement lampje is uitgegaan, maar het probleem is er niet mee opgelost. Ik heb er een filmpje van kunnen maken. Misschien dat iemand mij kan vertellen dat deze stekker de oorzaak kan zijn dat de motor afslaat? Kan me voorstellen dat deze geen goede contact zou kunnen maken. En wat is de naam van deze stekker. Bij de plaatselijke vw dealer wisten ze de naam niet.....

MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Gr. Dave

Gr. Dave

Gr. Dave

Gr. Dave
Toerental is gewoon normaal..wehoo schreef:Hoe is het toerental als de motor stationair draait?

Gr. Dave

Gr. Dave
zo te zien is deze stekker van je temp sensor in je inlaat ?
Correct en thanks. Heb hem vandaag eraf gehaald en het onderdeelnummer opgezocht. 06B 905 379 D.
Zou een slecht contact met deze sensor de oorzaak kunnen zijn dat de motor afslaat bij stationair draaien? Ik ga morgen langs de vw dealer om een nieuwe te halen.
Zou een slecht contact met deze sensor de oorzaak kunnen zijn dat de motor afslaat bij stationair draaien? Ik ga morgen langs de vw dealer om een nieuwe te halen.

Gr. Dave

Gr. Dave
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Heb je hem nu al eens uitgelezen? Anders blijft het gissen.
Ik denk dat je carterventilatie klep kapot is (valse lucht).
Ik denk dat je carterventilatie klep kapot is (valse lucht).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Nog niet met de vagcom maar wel met een simpel obd2 lezer. Daar kwam dit uit:
ECU Fouten Log - Foutcode log rapport aangemaakt door Torque voor Android
=================================================
Voertuig VIN:Niet aanwezig
Voertuig FabrikantOnbekend
Voertuig calibratie ID:1K0907115Q
0020
Huidige Foutcode Log
------------------
P2540: Low Pressure Fuel System Sensor Circuit Range/Performance
P2293: Fuel Pressure Regulator 2 Performance
Openstaande Fouten Log
------------------
P0113: Intake Air Temperature Circuit High Input
Oude fouten log
------------------
ECU rapporteert geen opgeslagen fouten
Overige gevonden foutcodes
(mogelijk bezig, momenteel of merk specifiek)
----------------------------------------------------
ECU rapporteer: Geen andere foutcodes opgeslagen
Eind van rapport.
ECU Fouten Log - Foutcode log rapport aangemaakt door Torque voor Android
=================================================
Voertuig VIN:Niet aanwezig
Voertuig FabrikantOnbekend
Voertuig calibratie ID:1K0907115Q
0020
Huidige Foutcode Log
------------------
Openstaande Fouten Log
------------------
P0113: Intake Air Temperature Circuit High Input
Oude fouten log
------------------
ECU rapporteert geen opgeslagen fouten
Overige gevonden foutcodes
(mogelijk bezig, momenteel of merk specifiek)
----------------------------------------------------
ECU rapporteer: Geen andere foutcodes opgeslagen
Eind van rapport.

Gr. Dave

Gr. Dave
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Dat is je probleem. Daarom valt hij uit.
Vag-com blokken 230 en 231 eens bekijken!
Als je hoge druk (net als je lage druk), stationair rond de 5 bar loopt (ipv de 50 bar die hij moet doen). Dan is vaak je overstort ventiel in de brandstofleiding defect. Maar kijk eerst even naar de pomp waarden en hoe die aangestuurd worden.
Als je hoge druk (net als je lage druk), stationair rond de 5 bar loopt (ipv de 50 bar die hij moet doen). Dan is vaak je overstort ventiel in de brandstofleiding defect. Maar kijk eerst even naar de pomp waarden en hoe die aangestuurd worden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Vorige week heb ik de benzine filter vervangen, sinds toen is de auto niet meer uitgevallen. Daarna heb ik hem uit laten lezen met vagcom daar kwam het volgende uit:
P0100 is erin gekomen omdat ik de motorafdekking er niet op had bij het starten en dus de sensor niet was aangesloten. De foutcodes waren eruit gehaald maar kwamen bij het starten (na het laten afkoelen van de motor) weer terug.
Ik heb vandaag nog naar de cam follower gekeken en preventief vervangen. Hij zag er verder nog goed uit.
Links oud, rechts nieuw. De wagen heeft 96500 km gelopen.

Ik denk zelf dat het moet liggen aan de brandstof lage druk sensor (06E 906 051 K). Ben op verschillende fora's tegen gekomen dat het een zwakke sensor is en dat het vaak de oplossing is voor dit probleem. Bij de demontage van de brandstofpomp op de motor ben ik ook veel olie op deze sensor tegen gekomen. Het is net of die ergens lekt. Heb deze vandaag besteld en kan hem morgen ophalen.
Spoiler:
Ik heb vandaag nog naar de cam follower gekeken en preventief vervangen. Hij zag er verder nog goed uit.
Links oud, rechts nieuw. De wagen heeft 96500 km gelopen.

Ik denk zelf dat het moet liggen aan de brandstof lage druk sensor (06E 906 051 K). Ben op verschillende fora's tegen gekomen dat het een zwakke sensor is en dat het vaak de oplossing is voor dit probleem. Bij de demontage van de brandstofpomp op de motor ben ik ook veel olie op deze sensor tegen gekomen. Het is net of die ergens lekt. Heb deze vandaag besteld en kan hem morgen ophalen.
Waar kan ik die overstort ventiel ongeveer vinden?Race Eend schreef:P2540: Low Pressure Fuel System Sensor Circuit Range/Performance

Gr. Dave

Gr. Dave
Opgelost!
De lage brandstofdruk sensor was de oorzaak. 06E 906 051 J vervangen voor 06E 906 051 K en sindsdien is de foutcode niet meer terug gekomen. Waardes in blokken 230 en 231 waren gewoon zoals het hoort.
Hierbij een plaatje van het defect aan de sensor:

De lage brandstofdruk sensor was de oorzaak. 06E 906 051 J vervangen voor 06E 906 051 K en sindsdien is de foutcode niet meer terug gekomen. Waardes in blokken 230 en 231 waren gewoon zoals het hoort.
Hierbij een plaatje van het defect aan de sensor:

Gr. Dave

Gr. Dave