Hallo,
Onderstaand een boost log van mijn mkV GTI met AXX motor.
Vorige eigenaar heeft liggen prutsen met het wastegate mechanisme. de originele markeerpunten zijn verdwenen en kan de oorspronkelijke positie dus niet meer terugvinden.
wie wil eens kijken naar deze boost + N75 log en commentaar geven.
Log is gemaakt met WOT vanaf 1500 RPM - 4500 RPM
zal de WG dan toch wat strakker gesteld moeten worden?
zit trouwens reeds een rev D diverter valve in
Spec Act N75 %
270 1040 0
290 1040 0
1260 1010 0
1900 1030 94,9
2110 1110 94,9
2170 1200 94,9
2190 1310 94,9
2190 1390 94,9
2180 1470 94,9
2170 1510 94,9
2170 1540 94,9
2160 1550 94,9
2150 1560 88,6
2140 1570 86,7
2130 1570 87,5
2120 1580 85,9
2110 1590 87,1
2100 1610 86,3
2080 1630 85,9
2050 1660 89
2030 1610 85,9
2020 1600 85,5
2010 1580 85,5
2010 1580 86,3
2000 1580 86,3
2000 1580 75,7
540 1610 0
310 1240 0
300 1110 0
280 1080 0
280 1060 0
Boost + N75 log
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Boost + N75 log
Auto is getuned, je wastegate staat veel te slap. OF je hebt je divertervalve gescheurd (of andere lekkage).
Eerst divertervalve en lekkages checken, voor je de wastegate strakker zet, anders blaas je je turbo op.
Eerst divertervalve en lekkages checken, voor je de wastegate strakker zet, anders blaas je je turbo op.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Boost + N75 log
Diverter valve is reeds een rev D, of staan deze ook bekend om stuk te gaan?Race Eend schreef:Auto is getuned, je wastegate staat veel te slap. OF je hebt je divertervalve gescheurd (of andere lekkage).
Eerst divertervalve en lekkages checken, voor je de wastegate strakker zet, anders blaas je je turbo op.
Heb deze er laatst nog uit gehad, maar niks merkwaardigs aan gezien. Ga morgen het systeem even onder druk zetten om te zien of deze ergens lekkage heeft.
waaraan is trouwens te zien dat de auto getuned is?
Betekend een hoog N75 % overigens dat deze de wastegate probeert dicht te houden?
wanneer er geen lekkages aanwezig zijn zou bij het strakker zetten van de wastegate de N75 waarde moeten dalen toch?
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Boost + N75 log
Je kan zien aan de gevraagde waarden dat hij getuned is, deze zijn ruim boven de 1 bar en dat is standaard niet zo 

- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Boost + N75 log
Correct, hoge aansturing betekend wg dicht, in het middengebied zou je normaal rond de 60 a 70% moeten draaien om je deze gewenste waarde te halen.basvgti schreef:
Betekend een hoog N75 % overigens dat deze de wastegate probeert dicht te houden?
wanneer er geen lekkages aanwezig zijn zou bij het strakker zetten van de wastegate de N75 waarde moeten dalen toch?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Boost + N75 log
Ah oké, dan snap ik hem.Race Eend schreef:Correct, hoge aansturing betekend wg dicht, in het middengebied zou je normaal rond de 60 a 70% moeten draaien om je deze gewenste waarde te halen.basvgti schreef:
Betekend een hoog N75 % overigens dat deze de wastegate probeert dicht te houden?
wanneer er geen lekkages aanwezig zijn zou bij het strakker zetten van de wastegate de N75 waarde moeten dalen toch?
Morgen maar eens lektesten en anders stap voor stap de WG dichtdraaien, ik denk dat de WG los is getrild omdat het klem plaatje niet meer aanwezig was en de borgmoer helemaal teruggetrilt is.
in stapjes van hoeveel mm is het verstandig om hier mee te beginnen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten