Nat interieurfilter

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Dreier
Type auto: Golf GTI EDITION 240

Nat interieurfilter

Bericht door Dreier »

Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden ontdekte ik bij toeval omdat ik rechts voorin zat,dat er van de afdek foame plaat die voor het interieur filter zit ( berijderskant) water naar binnenkomt.
Bij nadere inspectie bleek het interieurfilter zeik nat te zijn.

Ik heb onder de motorkap al gekeken waar de buitenlucht wordt aangezogen hier lag wel wat blad, maar niet heel veel en er bijft daar ook geen water staan. Daarna heb ik het interieur filter na een nacht op de verwarming thuis weer terug geplaatst.
Dit was 2 weken geleden.

Vandaag heb ik de auto gewassen en stom had eigelijk voor het wassen eerst moeten checken of al weer nat was geworden van de afgelopen twee weken rijden, maar na het wassen interieurfilter verwijderd en hij is weer nat niet zo erg als de eerste keer maar toch weer nat grrrrrr! :x Wat ik in iedergeval wel zeker weet is dat water alleen daar naar binnen komt en gelukkig niet ergens achter bekleding daar is alles droog.

Dus mijn conclusie is of het water komt door lekkage ergens van buiten in het kanaal waar het interieur filter zit of kan het zijn dat het condenswater van de airco zijn water niet kwijt kan of zo?

De vraag is nu is er iemand bekend met dit probleem of heeft dit zelf ook een keer gehad?
Ik kan er op het forum niets over vinden behalve verstopte afvoeren van schuifkanteldak maar die heb ik al gecheckt en die zitten niet verstopt.

Het gaat om een Golf V GTI bj 2008

Groetjes Rudy
Gr. Rudy
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.
Ruben
Type auto: golf mk5 gti

Re: Nat interieurfilter

Bericht door Ruben »

probeer anders eens zonder airco te rijden , dan weet je ofals het daar aan ligt of niet ,

anders een hoop demonteren , in de wagen gaan liggen met een lamp en iemand de wagen laten natsproeien , en zo het lek zoeken
Dreier

Bericht door Dreier »

Ja dat is een goeie ik zal de airco een tijd uit laten.

Ik heb vanochtend een 20 min lang de sproeier er op gehad en nergens water te bekennen alles kurk droog. Dus mijn gevoel gaat meer naar een probleem van condens die niet afgevoerd word

Ik weet dat er dat er in de zomer ter plaatse van de bijrijders stoel onder de auto meestal water ligt als de airco is aan geweest.
Is daar een tekening van hoe deze slang van A naar B loopt?
Als ik weet waar deze precies uit komt kan ik checken of ie verstopt zit.
Gr. Rudy
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.
wehoo

Bericht door wehoo »

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Dreier

Bericht door Dreier »

Hierbij even een update

Wehoo nog bedankt voor de tekening :lol:

Na veel speurwerk blijkt het probleem door mij zelf veroorzaakt een half jaar geleden heb ik wat kabels tbv Iphone aangesloten op de radio.
Daarbij is bij het terug bouwen van de panelen/luchtroosters boven de radio een schroefje hiervan in het ventilatie systeem gevallen .
Dit schroefje is na verloop van tijd precies voor het gat van de condens afvoer van de condensor (vanairco) gaan liggen. Hierdoor liep het condenswater heel moeizaam weg.
En bij een bocht naar links stroom het water dan uit het afvoer reservoir naar het interieur filter en wordt dus nat.
Vandaag heb ik voor de 4e keer een poging gewaagt hem er uit te halen.
En het is gelukt!!!!
Met een magneetje met een stuk VD draad eraan vissen door 1 van de openingen die aangsloten zit op de ventilatie naar het voeten gedeelte aan de bijrijders kant.

Weer een probleem opgelost :D
Gr. Rudy
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”