Een aantal weken geleden ontdekte ik bij toeval omdat ik rechts voorin zat,dat er van de afdek foame plaat die voor het interieur filter zit ( berijderskant) water naar binnenkomt.
Bij nadere inspectie bleek het interieurfilter zeik nat te zijn.
Ik heb onder de motorkap al gekeken waar de buitenlucht wordt aangezogen hier lag wel wat blad, maar niet heel veel en er bijft daar ook geen water staan. Daarna heb ik het interieur filter na een nacht op de verwarming thuis weer terug geplaatst.
Dit was 2 weken geleden.
Vandaag heb ik de auto gewassen en stom had eigelijk voor het wassen eerst moeten checken of al weer nat was geworden van de afgelopen twee weken rijden, maar na het wassen interieurfilter verwijderd en hij is weer nat niet zo erg als de eerste keer maar toch weer nat grrrrrr!

Dus mijn conclusie is of het water komt door lekkage ergens van buiten in het kanaal waar het interieur filter zit of kan het zijn dat het condenswater van de airco zijn water niet kwijt kan of zo?
De vraag is nu is er iemand bekend met dit probleem of heeft dit zelf ook een keer gehad?
Ik kan er op het forum niets over vinden behalve verstopte afvoeren van schuifkanteldak maar die heb ik al gecheckt en die zitten niet verstopt.
Het gaat om een Golf V GTI bj 2008
Groetjes Rudy