Vraagje remmerij
Vraagje remmerij
Beste leden,
Afgelopen zaterdag ging ik naar een monteur (bekende van me) om de wiellager rechtsachter te laten vervangen aangezien deze kapot was, echter op de brug kwamen we er achter dat zowel links als rechtsachter de rem er op bleef zitten. de remblokken waren zo goed als op en de schijven waren aardig ver heen dus deze liet ik gelijk mee vervangen.
toen de monteur de zuigers terug probeerde te duwen in de remklauw zei hij dat deze vast zaten en ik er nieuwe remklauwen op moest laten zetten.
ik heb het advies opgevolgd van de monteur maar ik vind het toch erg vreemd dat allebei de remklauwen kapot zijn en wil dit zelf nog controleren.
Hierbij heb ik dus 2 vragen
Vraag 1:
ik heb op advies van de monteur mijn remblokken, remklauwen en remschijven laten vervangen omdat deze op waren en de klauwen waren kapot volgens de monteur.
nu wilde ik zelf nog een blik werpen op de klauwen om te kijken of dit echt zo is. maar toen ik vanochtend de auto ging ophalen en de klauwen mee wilde nemen zei de monteur dat ik deze niet mee mocht nemen want hij kreeg hier nog statiegeld op (50 euro, ik weet niet of dit per klauw was maar volgens mij wel).
nu vroeg ik me af of dat dit gebruikelijk is, de monteur heeft dit niet met mij besproken en aangezien ik 284 euro voor 2 klauwen (van het merk TRW) betaal lijkt het mij niet dat ik korting heb gekregen op de klauwen.
uiteindelijk heb ik de klauwen mee gekregen met de belofte dat ik ze volgende week weer zou komen brengen.
Vraag 2:
na het mee nemen van de auto viel me op dat de auto heel anders remt nu, eigenlijk slechter.
ik sprak de zoon van de monteur (bekende van me) en die zei dat de remmen nog moesten inslijten.
echter zal ik even uitleggen hoe de auto voor mijn gevoel remt:
- als ik de rem zachtjes in druk (0-30% de pedaal ingedrukt) remt de auto
- druk ik de rempedaal verder in (30 tot 70%) dan kom ik in een "loos" stuk, hier neemt de remkracht niet toe.
- druk ik voorbij dit punt, als ik al circa voor 70% het pedaal heb ingedrukt neemt de remkracht weer toe tot aardig hard remmen
ik merkte vandaag al dat ik me hier aardig in kan vergissen toen een auto voor mij vaart minderde en ik zachtjes wilde bij remmen, dit ging nog goed tot de auto voor mij harder ging remmen en ik dus in het remgedeelte kwam waar de drukkracht niet toe neemt, en te snel op de auto voor mij inreed en ineens het rempedaal hard moest indrukken om er niet achter op te knallen.
Alvast bedankt allemaal
Afgelopen zaterdag ging ik naar een monteur (bekende van me) om de wiellager rechtsachter te laten vervangen aangezien deze kapot was, echter op de brug kwamen we er achter dat zowel links als rechtsachter de rem er op bleef zitten. de remblokken waren zo goed als op en de schijven waren aardig ver heen dus deze liet ik gelijk mee vervangen.
toen de monteur de zuigers terug probeerde te duwen in de remklauw zei hij dat deze vast zaten en ik er nieuwe remklauwen op moest laten zetten.
ik heb het advies opgevolgd van de monteur maar ik vind het toch erg vreemd dat allebei de remklauwen kapot zijn en wil dit zelf nog controleren.
Hierbij heb ik dus 2 vragen
Vraag 1:
ik heb op advies van de monteur mijn remblokken, remklauwen en remschijven laten vervangen omdat deze op waren en de klauwen waren kapot volgens de monteur.
nu wilde ik zelf nog een blik werpen op de klauwen om te kijken of dit echt zo is. maar toen ik vanochtend de auto ging ophalen en de klauwen mee wilde nemen zei de monteur dat ik deze niet mee mocht nemen want hij kreeg hier nog statiegeld op (50 euro, ik weet niet of dit per klauw was maar volgens mij wel).
nu vroeg ik me af of dat dit gebruikelijk is, de monteur heeft dit niet met mij besproken en aangezien ik 284 euro voor 2 klauwen (van het merk TRW) betaal lijkt het mij niet dat ik korting heb gekregen op de klauwen.
uiteindelijk heb ik de klauwen mee gekregen met de belofte dat ik ze volgende week weer zou komen brengen.
Vraag 2:
na het mee nemen van de auto viel me op dat de auto heel anders remt nu, eigenlijk slechter.
ik sprak de zoon van de monteur (bekende van me) en die zei dat de remmen nog moesten inslijten.
echter zal ik even uitleggen hoe de auto voor mijn gevoel remt:
- als ik de rem zachtjes in druk (0-30% de pedaal ingedrukt) remt de auto
- druk ik de rempedaal verder in (30 tot 70%) dan kom ik in een "loos" stuk, hier neemt de remkracht niet toe.
- druk ik voorbij dit punt, als ik al circa voor 70% het pedaal heb ingedrukt neemt de remkracht weer toe tot aardig hard remmen
ik merkte vandaag al dat ik me hier aardig in kan vergissen toen een auto voor mij vaart minderde en ik zachtjes wilde bij remmen, dit ging nog goed tot de auto voor mij harder ging remmen en ik dus in het remgedeelte kwam waar de drukkracht niet toe neemt, en te snel op de auto voor mij inreed en ineens het rempedaal hard moest indrukken om er niet achter op te knallen.
Alvast bedankt allemaal
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Vraagje remmerij
Hoi,
1. Ik heb nog nooit gehoord dat er 'after-market' remklauwen waren met statiegeld, en al helemaal geen 50 euro. Als je weet waar die monteur zijn spullen inkoopt kan je dit nagaan. Als de klauwen vast staan kan dit goed komen door corrosie op de remzuiger. Als je dan een revisiesetje koopt (wat niet duur is), en je maakt de zuiger schoon en je zet alles netjes schoon en vers terug, heb je in principe een zo goed als nieuwe remklauw. Ik hoop dat die monteur niet liegt, en dat hij daadwerkelijk statiegeld erop heeft (laat hem dit aantonen !!), anders zal hij vast de remmen reviseren en weer doorverkopen.
2. Dat de remmen in moeten remmen, dat is waar. De eerste aantal kilometers zal de remkracht nog niet volledig zijn. Maar dat er een dood stuk in zit zou in principe niet mogen. Het zou kunnen dat met het vervangen van de klauwen lucht in het remsysteem is gekomen, en dit niet goed ontlucht is. Dat zou het kunnen verklaren.
Succes met de verdere afhandeling.
1. Ik heb nog nooit gehoord dat er 'after-market' remklauwen waren met statiegeld, en al helemaal geen 50 euro. Als je weet waar die monteur zijn spullen inkoopt kan je dit nagaan. Als de klauwen vast staan kan dit goed komen door corrosie op de remzuiger. Als je dan een revisiesetje koopt (wat niet duur is), en je maakt de zuiger schoon en je zet alles netjes schoon en vers terug, heb je in principe een zo goed als nieuwe remklauw. Ik hoop dat die monteur niet liegt, en dat hij daadwerkelijk statiegeld erop heeft (laat hem dit aantonen !!), anders zal hij vast de remmen reviseren en weer doorverkopen.
2. Dat de remmen in moeten remmen, dat is waar. De eerste aantal kilometers zal de remkracht nog niet volledig zijn. Maar dat er een dood stuk in zit zou in principe niet mogen. Het zou kunnen dat met het vervangen van de klauwen lucht in het remsysteem is gekomen, en dit niet goed ontlucht is. Dat zou het kunnen verklaren.
Succes met de verdere afhandeling.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Vraagje remmerij
de remmen waar hij statiegeld op wilt krijgen zijn mijn oude remklauwen, wat de originelen remmen zijn en misschien zelfs gti remmen zijn.
ik kan dit niet met zekerheid zeggen want ik heb de auto gekocht met een gti bodykit en rode remklauwen, ik weet niet of hij de oem remklauwen zelf rood heeft gespoten of deze heeft vervangen voor gti versies (ik heb een 1.6 FSI 116PK auto ter info).
hij zegt dat hij deze inlevert bij de brezan.
en als ik het goed begrijp is het vervangen van een remklauw altijd overbodig als deze gewoon nog goed is? reviseren is dan de optie om te nemen?
ik kan dit niet met zekerheid zeggen want ik heb de auto gekocht met een gti bodykit en rode remklauwen, ik weet niet of hij de oem remklauwen zelf rood heeft gespoten of deze heeft vervangen voor gti versies (ik heb een 1.6 FSI 116PK auto ter info).
hij zegt dat hij deze inlevert bij de brezan.
en als ik het goed begrijp is het vervangen van een remklauw altijd overbodig als deze gewoon nog goed is? reviseren is dan de optie om te nemen?
- Tino
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
- Type auto: Scirocco MK3
- Locatie: Gelderland Midden
Re: Vraagje remmerij
Dan zullen het revisie klauwen zijn dan moeten de oude retour die worden dan ook weer geresiveerd anders betaal je inderdaad meer
Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
Re: Vraagje remmerij
sorry ik snap even niet wat je bedoeld, kun je het even uitleggen?Tino schreef:Dan zullen het revisie klauwen zijn dan moeten de oude retour die worden dan ook weer geresiveerd anders betaal je inderdaad meer
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Vraagje remmerij
Bij sommige onderdelen kan je kiezen om een 'ruildeel' te kopen. D.w.z. dat het onderdeel al is gereviseerd word. De voorwaarde is dan dat het oude onderdeel retour gaat, om ook weer te reviseren. Dit is puur kostenbesparing
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Vraagje remmerij
1 Het klopt idd dat op trw achterremklauwen statiegeld zit, dit is bij meerdere merken zo. Dat het €50,- is klopt wel aardig.
€50,- statiegeld is idd per remklauw.
Ate rekent bv geen statiegeld, maar dan zijn de klauwen stuk duurder.
2 Remmen moet je idd inremmen. Hou ongeveer 2 a 300 km aan, daarna zal hij beter gaan remmen.
Je kan de remdruk steeds wat meer opvoeren, ga niet gelijk te hard remmen om te "testen" daarmee kan je je remblokken goed verzieken (afhankelijk van kwaliteit)
€50,- statiegeld is idd per remklauw.
Ate rekent bv geen statiegeld, maar dan zijn de klauwen stuk duurder.
2 Remmen moet je idd inremmen. Hou ongeveer 2 a 300 km aan, daarna zal hij beter gaan remmen.
Je kan de remdruk steeds wat meer opvoeren, ga niet gelijk te hard remmen om te "testen" daarmee kan je je remblokken goed verzieken (afhankelijk van kwaliteit)
Re: Vraagje remmerij
ah zo ja, dit is mij niet voorgesteld, en het bedrag wat ik voor de nieuwe klauwen betaald hebt vind ik zo aan de hoge kant dat ik vermoed dat ik dit voordeel zelf ook niet krijg.
als ik namelijk rond kijk wat de klauwen kosten online vind ik bijvoorbeeld een set van Bosch http://www.mister-auto.nl/fl/remklauw/b ... 3!381.html
84.70 per klauw plus 48.40 euro statiegeld.
dat is dus 133.10 per klauw en 266.20 samen, wat nog altijd minder is dan wat ik ervoor moest betalen namelijk 284 voor de klauwen van het merk TRW.
als ik namelijk rond kijk wat de klauwen kosten online vind ik bijvoorbeeld een set van Bosch http://www.mister-auto.nl/fl/remklauw/b ... 3!381.html
84.70 per klauw plus 48.40 euro statiegeld.
dat is dus 133.10 per klauw en 266.20 samen, wat nog altijd minder is dan wat ik ervoor moest betalen namelijk 284 voor de klauwen van het merk TRW.
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Vraagje remmerij
Nee hoor, je koopt gewoon nieuwe klauwen. Alleen krijg je als je je oude klauwen inlevert er €50,- per stuk voor terug.Tino schreef:Dan zullen het revisie klauwen zijn dan moeten de oude retour die worden dan ook weer geresiveerd anders betaal je inderdaad meer
Wil je ze op de kast leggen dan betaal je gewoon meer.
Hier voorbeeldje van GTI achterklauwen van TRW, je hebt de keuze uit blank of rood zelfs
http://www.mister-auto.nl/fl/remklauw/v ... 7_g78.html
Re: Vraagje remmerij
dus ik heb gewoon de volle mep betaald en de monteur krijgt mijn statiegeld terug?staffpride schreef:Nee hoor, je koopt gewoon nieuwe klauwen. Alleen krijg je als je je oude klauwen inlevert er €50,- per stuk voor terug.Tino schreef:Dan zullen het revisie klauwen zijn dan moeten de oude retour die worden dan ook weer geresiveerd anders betaal je inderdaad meer
Wil je ze op de kast leggen dan betaal je gewoon meer.
Hier voorbeeldje van GTI achterklauwen van TRW, je hebt de keuze uit blank of rood zelfs
http://www.mister-auto.nl/fl/remklauw/v ... 7_g78.html
plus hij heeft er zilvere op gezet terwijl er ook rode waren.. nu heb ik rode voorremmen en achter een mix van rood en zilver
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Vraagje remmerij
Nou ja, weet natuurlijk niet of je andere echte gti klauwen waren, de 1.6 fsi klauwen zullen er wel niet in rood zijn.Zinory schreef:dus ik heb gewoon de volle mep betaald en de monteur krijgt mijn statiegeld terug?staffpride schreef:Nee hoor, je koopt gewoon nieuwe klauwen. Alleen krijg je als je je oude klauwen inlevert er €50,- per stuk voor terug.Tino schreef:Dan zullen het revisie klauwen zijn dan moeten de oude retour die worden dan ook weer geresiveerd anders betaal je inderdaad meer
Wil je ze op de kast leggen dan betaal je gewoon meer.
Hier voorbeeldje van GTI achterklauwen van TRW, je hebt de keuze uit blank of rood zelfs
http://www.mister-auto.nl/fl/remklauw/v ... 7_g78.html
plus hij heeft er zilvere op gezet terwijl er ook rode waren.. nu heb ik rode voorremmen en achter een mix van rood en zilver
Maar goed, je bent idd een stuk duurder uit als dat je zoiets zelf doet.
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Vraagje remmerij
En de monteur was een bekende van jou 

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: Vraagje remmerij
Als het de totaal prijs is inclusief erop zetten en remvloeistof bijvullen is. Is het toch wel redelijk. Als het maar goed is gebeurt. Wat niet zo is in jou geval. Gewoon zeggen haal die zooi er maar weer af!
Lijkt mij ook dat er lucht in het systeem zit!NielsGTI-Edition schreef:Hoi,
1. Ik heb nog nooit gehoord dat er 'after-market' remklauwen waren met statiegeld, en al helemaal geen 50 euro. Als je weet waar die monteur zijn spullen inkoopt kan je dit nagaan. Als de klauwen vast staan kan dit goed komen door corrosie op de remzuiger. Als je dan een revisiesetje koopt (wat niet duur is), en je maakt de zuiger schoon en je zet alles netjes schoon en vers terug, heb je in principe een zo goed als nieuwe remklauw. Ik hoop dat die monteur niet liegt, en dat hij daadwerkelijk statiegeld erop heeft (laat hem dit aantonen !!), anders zal hij vast de remmen reviseren en weer doorverkopen.
2. Dat de remmen in moeten remmen, dat is waar. De eerste aantal kilometers zal de remkracht nog niet volledig zijn. Maar dat er een dood stuk in zit zou in principe niet mogen. Het zou kunnen dat met het vervangen van de klauwen lucht in het remsysteem is gekomen, en dit niet goed ontlucht is. Dat zou het kunnen verklaren.
Succes met de verdere afhandeling.
Dan zou ik al helemaal bij het terug brengen van de klauwen als nog de korting vragen als je denkt er recht op te hebben.Edition30 schreef:En de monteur was een bekende van jou
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten