Stage 1 MK7

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
hoos
Type auto: golf 7 GTI

Stage 1 MK7

Bericht door hoos »

Ik heb iets gedaan wat ik eigelijk nooit wilde doen !

Mijn nieuw gekochte en zelf betaalde Golf 7 , ik ben er bijzonder zuinig op en rij er zo veel mogelijk mee.
Ik rij graag en geniet van ieder ritje.
Een super auto, balans is goed, zuinig en heerlijk rijdend.

Nu 12000 mee gereden in 5 maand.
Waar de eerste duizend kilometers de auto mij nog veraste met zijn acceleratie word dat allemaal heel gewoon.

Je merkt gewoon dat de motor niet rijd zoals het zou kunnen, er zit veel meer in.
Echt hij rijd en start goed, dat is het niet.

Veel gelezen over chip tuning, wat mij tegen hield ; er zit 4 jaar garantie op nu pas 5 maand verstreken.
Je slaat jezelf natuurlijk als je nieuwe auto stuk zou lopen, garantie ???

Ik woon in Zutphen en kom iedere dag door Lochem waar ene JD engineering huist.

Op de JD site staat de grafiek wat de verandering word na het laden van de nieuwe software.
van 220 Pk naar ruim 300 Pk
Van 350 Nm naar 435 Nm

Let wel mijn gedachten zijn heel duidelijk; dat kan toch niet?
Zoveel Pk s en zoveel trekkracht, zo simpel!
Lijkt het te mooi om waar te zijn dan is dat het ook hebben we geleerd.

Na 2 bezoekjes / gesprekken met Mark toch besloten de software om te wisselen.

Net terug van 300 km Autobahn.

Conclusie; dit is de Golf die het zou moeten zijn.
Het gemak waarmee de auto versneld is griezelig, zo gretig door het toerenbereik ahhh .
Hij blijft maar gaan.

Gevoelsmatig gaan de banden wat minder lang mee, zo soepel zo fijn rijdend.
Begrijp me goed, de auto reed al zeer fijn.

Na een tijdje zal dit ook weer als gewoon aanvoelen, nog meer Pk s op de voorwielen? Ik vind het genoeg.

Hoe meer je over je Golf te weten komt hoe leuker de hobby word, de Turbo die op een Mk 7 zit is van de Mitsubishi , merk IHI en is gedeeltelijk watergekoeld om de zeer hoge temperaturen in de hand te houden. Na stilstand en verwijderen van de sleutel pompt een electrisch aangedreven pompje er nog ongeveer 60 seconden koelvloeistof doorheen.techinsch doordacht en over nagedacht om de duurzaamheid ste verlengen.
Laatst gewijzigd door hoos op 08 jan 2015, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Stage 1 MK7

Bericht door yal »

Goede beslissing :!:

Ik was dat ook van plan bij mijn mk7 GTI maar gelukkig niet gedaan omdat ik veel problemen met de auto heb.
Deze staat al weken stil bij de dealer omdat een aantal onderdelen momenteel niet leverbaar zijn.

Ik denk dat ik heel blij ben als ik na een maand de leen auto , een UP 1,0 liter 3 cilinder mag omruilen tegen mijn GTI :mrgreen:
Chip tuning voorlopig bespaard ;)

Heb je geen chip op maat genomen?
Waarschijnlijk leverde de auto standaard al meer vermogen en koppel , was leuk geweest om te meten voor de tuning en erna.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Golf88

Bericht door Golf88 »

Mooi om te lezen dat je er zo positief over bent! Geloof me, ook aan dit vermogen ga je uiteindelijk wennen ;)
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

Na 4 maanden stage 1 op mijn MK7 heb ik nu stage 2 met een full milltek uitlaat. Het verschil is abnormaal. De stage 1 is al een feest de stage 2 is gewoon bruut. Woon helaas niet in de buurt maar we zien elkaar vast wel een keer.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
bzb

Bericht door bzb »

goede keus, niet JD chippen is zonde, balen dat de 7 toch veel problemen geeft Yal, ik huiver altijd wel voor eerste jaren modellen, der is altijd wel wat mis is gebleken, ik verwonder me dat ik geheel probleemloos naar de 100.000 tuf met me stage 2 golf 6, zelfs de orginele remblokken nog :?: :?: ff wat maandjes terug deed een recirculatie klepje raar, maar deze heeft zichzelf ook alweer gerepareed :mrgreen:

ik heb me 295 pk tjes nog altijd genoeg gevonden, het blijft toch fwd
hoos

Bericht door hoos »

yal schreef:Goede beslissing :!:

Ik was dat ook van plan bij mijn mk7 GTI maar gelukkig niet gedaan omdat ik veel problemen met de auto heb.
Deze staat al weken stil bij de dealer omdat een aantal onderdelen momenteel niet leverbaar zijn.

Ik denk dat ik heel blij ben als ik na een maand de leen auto , een UP 1,0 liter 3 cilinder mag omruilen tegen mijn GTI :mrgreen:
Chip tuning voorlopig bespaard ;)

Heb je geen chip op maat genomen?
Waarschijnlijk leverde de auto standaard al meer vermogen en koppel , was leuk geweest om te meten voor de tuning en erna.
Kan ik je wel vertellen, standaard had mijn 220 pk golf er 237 en standaard koppel was ook een stuk hoger.
Fijn om te weten, het zit er wel in en geen loos geschreeuw van de fabrikant.
Chip op maat voegd in dit geval niets toe, word alleen aanbevolen na hardware aanpassingen, lees andere uitlaat etc.
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Bericht door ferry »

Ik heb geen golf 7. Maar wel stage 2 jd software in me auto. En ik kan je vertellen dat ik zeker nog een keertje terug gaat om een andere downpipe en open luchtfilter en motor reiniging(niet jd) te doen. Ben er al aan gewend het vermogen. Dus stage 2 opnieuw op maat en dan hopen dat het nog verschil oplevert. In jou geval zou ik wel even zo gaan rijden. Maar bij mij duurde het geen 3 maanden dat ik weer meer wilde!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
hoos

Bericht door hoos »

ferry schreef:Ik heb geen golf 7. Maar wel stage 2 jd software in me auto. En ik kan je vertellen dat ik zeker nog een keertje terug gaat om een andere downpipe en open luchtfilter en motor reiniging(niet jd) te doen. Ben er al aan gewend het vermogen. Dus stage 2 opnieuw op maat en dan hopen dat het nog verschil oplevert. In jou geval zou ik wel even zo gaan rijden. Maar bij mij duurde het geen 3 maanden dat ik weer meer wilde!

Pk junks, wat een heerlijke verslaving!
NielsED30
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Contacteer:

Bericht door NielsED30 »

Leuk om te lezen!

Ik ben het er wel mee eens dat het went, dit komt omdat je uiteindelijk weet wat de auto gaat doen. Je weet dus wat je moet verwachten.
Toch vind ik dat het wel leuk blijft, ondanks je eraan gewend bent! Het blijft heerlijk om elke keer weer het gas in te trappen.

Ikzelf rijd dagelijks in een Arosa TDI met 100pk, 245NM.. En de 381PK, 483NM Golf 5 GTI staat in de garage, en rijd ik mee als ik een keer lekker weer is. Dan is het elke keer weer even 'wennen', en blijft de fun factor erg hoog.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Bericht door ferry »

NielsGTI-Edition schreef:Leuk om te lezen!

Ik ben het er wel mee eens dat het went, dit komt omdat je uiteindelijk weet wat de auto gaat doen. Je weet dus wat je moet verwachten.
Toch vind ik dat het wel leuk blijft, ondanks je eraan gewend bent! Het blijft heerlijk om elke keer weer het gas in te trappen.

Ikzelf rijd dagelijks in een Arosa TDI met 100pk, 245NM.. En de 381PK, 483NM Golf 5 GTI staat in de garage, en rijd ik mee als ik een keer lekker weer is. Dan is het elke keer weer even 'wennen', en blijft de fun factor erg hoog.
Die ervaring deel ik!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

ferry schreef:Ik heb geen golf 7. Maar wel stage 2 jd software in me auto. En ik kan je vertellen dat ik zeker nog een keertje terug gaat om een andere downpipe en open luchtfilter en motor reiniging(niet jd) te doen. Ben er al aan gewend het vermogen. Dus stage 2 opnieuw op maat en dan hopen dat het nog verschil oplevert. In jou geval zou ik wel even zo gaan rijden. Maar bij mij duurde het geen 3 maanden dat ik weer meer wilde!
Herkenbaar verhaal. Uiteindelijk ok 2x bij jd gestaan. Na compleet uitlaat en Carbonio intake nog en jd stage 2 nog is 30pk en 31nm erbij(wat n knappen koppen daar ;) ), wat goed te merken was. Dus mijn advies luid, doe alle hardware eerst want geheid dat je nat gaat voor en 2de keer. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”