onderkant beschadigd

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

onderkant beschadigd

Bericht door Dirk »

Onlangs is er met wielen wisselen helaas de onderkant van mijn auto beschadigd. Helaas was ik zelf op dat moment niet in staat om mijn winterwielen eronder te gooien maar was het koude weer wel aangekomen, dus heb ik iemand die zo vriendelijk was even te helpen, het laten doen. Echter toen de krik (een garagekrik) omhoog wilde had hij hem nog niet helemaal juist geplaatst en schoot hij tussen de sideskirt en het krikplekje in. Nu is er een stukje van die laag af, die altijd onder de auto zit dat rubber/teer achtige laagje. Dit lijkt me natuurlijk niet goed ivm mogelijke roestvorming, maar hoe kan ik dit het beste repareren en wat gaat me dit grapje kosten? Ik zal proberen morgen foto's te posten. :(
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: onderkant beschadigd

Bericht door MK5benGTI »

Aaai. Das bale, laat maar weer zien dat ik alles zelf doe in en aan mijn auto..
Ben benieuwd naar de schade maar als het zwarte, je tektiel, beschadigd is dan moet je even een busje tektiel halen. Voor de tijd even goed schoonmaken en dan meerdere lagen tektiel opspuiten.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: onderkant beschadigd

Bericht door Dirk »

Ja normaal zou ik het zelf ook doen, maar ik was net aan mijn hand geopereerd en kort daarvoor was het allemaal nog zo warm. Nu kan ik wel weer sturen enzo maar zware dingen zoals wielen verwisselen niet. Heb ook aardig wat bij elkaar gevloekt ondanks dat de bedoelingen nog zo goed waren. Zal voor de zekerheid morgen alsnog eerst foto's maken alvorens ik naar de winkel race en een busje koop.
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: onderkant beschadigd

Bericht door Dirk »

kreeg het maar slecht op de foto, maar om een indruk te geven:

Afbeelding

Indien dit een kwestie is van een busje tektiel:

- losse dingen eraf peuteren?

- dan even wassen en laten drogen?

- dan gewoon sprayen?
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: onderkant beschadigd

Bericht door Dirk »

iemand?
Audi A4 1.8 TFSI
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: onderkant beschadigd

Bericht door ferry »

Naar mijn mening niet te lang wachten!
Ik zou inderdaad de losse stukken eraf halen. Dan misschien een beetje schuren. Zodat het tektiel goed hecht. Ook het omliggende tektiel. Even op de spuitbus lezen hoe aan te brengen. Maar het zal vast en zeker ook ontvet moeten worden.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: onderkant beschadigd

Bericht door Golf88 »

Ik zou het ook zo doen zoals Ferry het zegt, op het schuren na. Ik denk dat er laklaag of iets dergelijks tussen het staal en tectyl zal zitten wat je gaat beschadigen als je gaat schuren.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: onderkant beschadigd

Bericht door ferry »

Golf88 schreef:Ik zou het ook zo doen zoals Ferry het zegt, op het schuren na. Ik denk dat er laklaag of iets dergelijks tussen het staal en tectyl zal zitten wat je gaat beschadigen als je gaat schuren.
Dat vermoeden heb ik ook. Alleen als ik goed de foto bekijk. Lijkt het alsof de krik daar ook al door heen is gegaan.
Vandaar dat ik dacht dat het voor de hechting beter zou zijn. Het is misschien zelfs beter om het kale metaal even te bewerken met primer. Mits het daadwerkelijk al zover is.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: onderkant beschadigd

Bericht door Golf88 »

Dat kan ik zelf niet zo direct uit de foto opmaken, maar als dat zo is dan heb je zeker gelijk. Eerst nog wat verder schoonmaken/schuren, bij spuiten met primer en dan de tectyl eroverheen zetten.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: onderkant beschadigd

Bericht door wehoo »

Bij Volkswagen bestaat de bescherming tegen corrosie uit het volgende: een verzinkte carrosserie. De holle ruimtes van de carrosserie en de naden ervan, evenals de bodemplaat zijn beschermd met hete was. ("VW-Vorschrift PV 52.02"). Daar overheen zijn de bodemplaat en wielkasten getectyleerd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: onderkant beschadigd

Bericht door Golf88 »

In dat geval in plaats van primer even een busje zinkspray halen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 110 gasten