Forge intercooler vraag mk6 gti

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Ricardo-mk6 gti
Type auto: Golf 6 gti

Forge intercooler vraag mk6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Hallo allemaal

Ik heb een forge twincooler systeem op me mk6 gti zitten. Maar de gasrespons is nogal afgenomen En hij trekt niet volledig soepel meer op omdat ik het idee heb dat de ruimte van beide intercoolers te groot zijn om met lucht te vullen met standaard turbo zonder chip.

Mijn vraag is nu aan jullie kan ik een silicone buis nemen die de standaard ic buiten wegen houd en alleen de front mount van forge gebruikt? Zodat ik me front mount behoud(want looks) en me gasrespons terug krijg. Is dit technisch mogenlijk?

Of zou chippen dit probleem volledig oplossen en kan ik beide intercoolers blijven gebruiken?

Ik weet bijvoorbeeld dat neuspeed een single front mount intercooler maakt die ook de standaard intercooler niet gebruikt. Dus waarom zou het niet gaan met Een front mount intercooler van forge?!

Ben benieuwd

Mvg Ricardo
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Forge intercooler vraag mk6 gti

Bericht door ferry »

Weet niet of jij je auto toch wil chippen. Dan zou ik jou gekozen tuner gewoon een mailtje sturen of dat te verhelpen is. Dan heb je misschien 2 vliegen in 1 klap!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
bzb

Bericht door bzb »

leuk voor australie ofzo zo'n (on)ding, koud genoeg hier.

en verder:

"En hij trekt niet volledig soepel meer op omdat ik het idee heb dat de ruimte van beide intercoolers te groot zijn om met lucht te vullen met standaard turbo"
Ricardo-mk6 gti
Type auto: Golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Ferry dat is zeker waar. Dacht laat ik het hier eens proberen misschien zijn er mensen die dit probleem ook hebben/ ervaren . Ik wil zeker chippen maar dat is voor mij nu nog niet mogenlijk. En wil het wel graag goed laten doen. Dus dacht als ik dit probleem eerst op kan lossen zodat ie weer prima loopt komt dat chippen vanzelf.
Michel5gti
Type auto: MK6 Edition 35

Bericht door Michel5gti »

De originele IC is vele malen groter dan de forge twincooler die je ervoor plaats volgens mij :roll: .
ik zou hem dan eerder voor de looks erop laten en de originele IC vervangen voor een aluminium IC van de S3.
En behoud je ook gewoon de 'goede' gasrespons
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Het laten zitten van de koeler is echter niet optimaal, alle andere koelers achter de voorste koeler hebben nadeel van de forge koeler.

Prima koeler eigenlijk, maar niet voor een tfsi. Lekker aan iemand met een 1.8T oid verkopen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”