Hallo,
A.S Zaterdag word mijn olie ververst, ook wil ik graag een nieuwe luchtfilter erin hebben, iemand suggesties voor welk merk en type olie?
En welke luchtfilter, gewoon voor in het standaard luchtfilterhuis dus geen open filter?
De GTI heeft 153.000 Km gereden....
Groeten Rene
Olie Wissel + Luchtfilter
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Olie Wissel + Luchtfilter
Golf MK5 GTI + ABT Chip
Re: Olie Wissel + Luchtfilter
Pipercross inleg filter... Of een K&N, maar ik ben geen fan van 'natte' filters...
En olie gebruik ik zelf Castrol Edge 5W-30, zoals voorgeschreven... Maar GEEN long-life troep, maar vaste interval van 12.500km tussen beurten
En olie gebruik ik zelf Castrol Edge 5W-30, zoals voorgeschreven... Maar GEEN long-life troep, maar vaste interval van 12.500km tussen beurten
- SjoerdB
- Type auto: Golf 5 GTI ED30
- Contacteer:
Ik heb zelf goede ervaringen met Pipercross, niet in mijn Golf, maar in mijn Astra (scheelde wel wat qua koppel).
Overigens kun je ook voor een standaard filter gaan. Daar rijd ik ook mee rond en haalde er genoeg vermogen mee.
Overigens kun je ook voor een standaard filter gaan. Daar rijd ik ook mee rond en haalde er genoeg vermogen mee.

Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
- kaptino
- Type auto: Golf VII GTI perf.
Castrol Edge 5W-30 is long life olie, maar uiteraard kan je de deze olie ook prima gebruiken met vaste interval doe ik ook.Bluepower schreef:Pipercross inleg filter... Of een K&N, maar ik ben geen fan van 'natte' filters...
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
-
- Type auto: Golf Mk5 GTI
Heb Pipercross inleg luchtfilter: prima! Het klinkt ook iets meer bij vol optrekken (tenminste, dat gevoel heb ik).
Ik zou lekker 5W40 nemen van een degelijk merk, zit er bij mij ook in!