Zomerband

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
jochemstr
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Zomerband

Bericht door jochemstr »

Ik ben momenteel aan het kijken voor, in ieder geval, 2 nieuwe zomerbanden in de maat 225/40/18 W/Y. De zomerbanden hebben momenteel 5,5 5,7 en 2,9 3,2 mm.

Momenteel zitten er Bridgestone Potenza's onder, nog van de volgende eigenaar. Nu zie ik bij deze http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821 test van de ADAC dat de Potenza's niet erg goed scoren. Wat ik ook zie is dat de Goodyear Eagle F1 asymmetric erg goed scoort, tevens zijn deze momenteel in de aanbieding (20%) bij Kwikfit.

Hebben jullie ervaring met de Goodyear Eagle F1 assymmetric, of bevelen jullie toch een andere band aan? Ik heb al ervaring met Pirell P Zero Nero en de Conti sportcontact 5. Is de Goodyear beter, vergelijkbaar?
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Re: Zomerband

Bericht door bluetiger »

Ik had de conti sportcontact 5 onder de golf 7 gti maar ze waren zo op. Ook de grip was niet heel geweldig. Ik heb nu de michelin pilot supersport eronder. Grip is een stuk beter, alleen slijtage kan ik nog lastig iets over zeggen.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
maRRRtinus
Type auto: Audi TTS comp 500

Bericht door maRRRtinus »

Ben zelf juist fan geworden van de potenza RE050A, ga dalijk weer 2 nieuwe bestellen. Beste band die ik ooit gereden heb. Hiervoor de toyo proxes en de michelin pilot sport2 gereden, wel onder een andere auto.
NielsED30
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Contacteer:

Bericht door NielsED30 »

Ik heb zelf met de Goodyear Eagle Assymetric gereden (is al een tijdje Assymetric 2 uit, deze schijnt minder te presteren!). Ik ben daarna over gestapt op de Michelin Pilot Super Sport, en voor mij geen andere band meer.

Het is een straatband, die het dichtst tegen de semi-slick aan zit kwa compound. De grip is ongeloofelijk (mijn ervaring), op natte weg was er ook niks over te klagen!

Kost wel wat, maar dan heb je ook zeker wat !
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Brassertje
Type auto: Golf 6 GTI

Bericht door Brassertje »

Pirelli p zero vind ik echt super band onder mk5 slijt wel redelijk maar ja dan heb je wel goed grip.
Cuppen wel redelijk snel elke 5a8000 km ff wisselen voor naar achter is er niks aant handje
Maar een band is echt persoonlijk.
SjoerdB
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Contacteer:

Bericht door SjoerdB »

Ik heb op de zomerset Goodyear Eagle F1's liggen. Vind het persoonlijk één van de beste banden waarmee ik gereden heb, doe je geen miskoop aan naar mijn mening.
Ook de Bridgestone Potenza RE050A waar maRRRtinus het over heeft vind ik een toppertje, dat blijft echt belachelijk goed plakken (zus heeft deze onder haar Mini Cooper JCW, kart op wielen). ;)
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
hoos
Type auto: golf 7 GTI

Bericht door hoos »

Het voorjaar komt eraan !

Straks de Conti TS 850 eraf en de Conti SC 5 erop.

Zeer goede winterband, stil , veel grip goede wegligging.

Alleen de hogere wang zorgt dat de auto veel minder stijf is, meer van waggel waggel.
Bij mijn vorige auto's viel dat allemaal niet zo op, deze golf 7 stuurt zo fijn en ik vind de Conti SP 5 wel erg fijn.

Kijk eens op ADAC reiffentest 2013 225-45-17

Conti eindigd gewoon in de top samen met Michelin , goodyear en dunlop.

Onderlinge verschillen zijn gering zowel in prijs als prestatie.
Een band met veel grip heeft nu eenmaal een focus op vermogen overbrengen en de prioriteit ligt niet op levensduur.
jochemstr

Bericht door jochemstr »

Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt om de winterbanden om te wisselen voor de zomerbanden.
Ik heb gekozen voor de Goodyear Eagle F1 Asymetric 2m, die bij de test van de ADAC op de 2e plaats uitkomen, ik ben benieuwd...
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Ik hoor (hier) goede verhalen over Michelin, maar wat is nu het verschil tussen de Super Sport en de Sport II / III?
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
jochemstr

Bericht door jochemstr »

Ik heb daar afgelopen weken ook naar gekeken, volgens mij is de Super Sport gewoon een 'extremere' versie van de pilot sport II/III.

Michelin omschrijft de pilot sport III als: ''Bestemd voor wagens met een sportief karakter en voor krachtige sedans''

En de supersport als: ''Ontworpen voor Super Sport-wagens en voor ultra high performance tuning''.

Je leest ook regelmatig dat mensen de Super sport omschrijven als de staat legale band die het dichtst bij slicks in de buurt komt.
Edition30

Bericht door Edition30 »

Ja, ik had ook even zitten kijken bij Michelin en bij AMT stond ook een leuke test met de super Sport. Maar is dan de Super Sport een beetje overdreven voor onze auto's (ik kom niet op een circuit), of niet? En kan je met de Super Sport elk jaar de banden vervangen na 12.000 km?

Apart dat die Super Sport een compound heeft die voor 4/5 gemaakt is voor een nat wegdek, de andere 1/5 is voor droog. De prijs valt mij best wel mee, want voor 630,00 heb je ze onder de auto zitten (4 stuks dus).
Gr. Renco

bzb

Bericht door bzb »

ik heb na 20.000 km voor nog 3 mm, achter nog 5 mm, zijn echt geen circuit banden, wij rijden met 225 breedte, en die sport auto vaak over de 300 breedte, der is gewoon geen betere full straat zomer band dan deze, kan nog altijd meer grip gebruiken voor, maar dan kom je op semi slick uit en daar heb ik geen zin in.
Jordy
Type auto: Golf 5 GT Sport
Contacteer:

Bericht door Jordy »

Afgelopen 2 seizoenen met Good Year Eagle F1 gereden. Goede band, maar maakt veel lawaai. Aangezien ik voor met 1,5 en achter met 3,5 graden camber rijd, ben ik op zoek naar een bandje met prestaties tegen een bedrag van +/- 120 euro per stuk. Nankang uitgesloten.

Ik heb m'n ogen laten vallen op twee banden, namelijk Uniroyal Rainsport 3 en Hankook Ventus V12 Evo K110.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hanko ... o-k110.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniro ... port-3.htm

Iemand een ervaring met bovenstaande keuzes?
Edition30

Bericht door Edition30 »

Ik ga in het voorjaar denk ik wel voor de PSS!
Gr. Renco

bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

De pss bevalt erg goed. Had ze bij euromaster met flinke korting. Gewoon hun site in de gaten houden.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Edition30

Bericht door Edition30 »

Oké, bedankt voor de tip (duimpje-Up) ;)

Ga zeker tegen die tijd nog wel even shoppen.
Gr. Renco

Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”