GOLF 7 GTD Olie verbruik

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: GOLF 7 GTD Olie verbruik

Bericht door yal »

De motor zal moeten loskomen en zal dus wat minder soepel zijn dan je gewend was.
Wellicht is het verbruik ook in het begin wat hoger.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
basvanhees
Type auto: Golf GTD

Bericht door basvanhees »

Damn wat rijd me auto lekker (deed ie al) maar motor veel stiller lijkt het wel en heerlijk soepel denk dat ik geluk heb gehad met een hele nieuwe strip motor en roetfilter! echt als nieuw!

hopelijk komt olie verbruik niet onder de 10000 km al zal in het begin wel wat hoger kunnen liggen!.
Ruben
Type auto: golf mk5 gti

Bericht door Ruben »

wel leuk dat ze het zo goed oplossen !

eerste 5000 km is altijd rustig inrijden ,
snap eigenlijk niet waarom er geen inrij periode meer is bij huidige wagens ,
ik vervang altijd mijn olie om 5000 km , bij de diesels op mn werk (werk in een onafhankelijke garage )
doen we altijd 7500 max 10000 en gebruiken daar ook de correcte olie ,

mooi voorbeeld , wij kopen en verkopen jaarlijks om en bij de 300 wagens , 75 procent is leasing ,
en ook vag , 1.9 tdi motorcode bxe - bls - etc , worden bij ons altijd nieuwe drijfstanglagertjes in gezet omdat deze motorcodes er gevoelig aan zijn , de wagens die bv bij ons 5 jaar geleden verkocht zijn met 10.000 km , en die altijd bij ons op onderhoud geweest zijn , als je zo een carterpan er afhaalt zie je enkel maar mooie blinkende delen in het motorblok , 80 procent heeft zelfs nog perfecte drijfstanglagertjes (we nemen het risico niet dus monteren we sowiso nieuwe )

als je een leasingbak hebt met 100 k op de teller , en je doet deze zijn carterpan er af , dan tref je toch wel heel wat meer troep aan hoor ! 30.000 km met je olie is gewoon vragen om problemen !!!

dus geef wat meer uit (breng zelf je olie in het slechtste geval mee naar de stealer )
en zo laat je jou motorblokje heel wat langer leven !!!!
yal

Bericht door yal »

@basvanhees , hoop dat je nu van je problemen af bent.

@Ruben , om de 5000km olie verversen is niet meer van deze tijd. Alleen de eerste 5000km met nieuwe motor is dat verstandig.

Ik ben geen voorstander van long life intervallen en ververs ook ieder jaar mijn motor olie en olie filter.

Drijfstang lagers vervangen uit voorzorg is zeker een grap :?: Heb meerdere tonnen gereden in allerlei auto's , waaronder ruim 3 ton in 2 tdi's en nooit problemen gehad en na verkoop ook niet.
Ruben

Bericht door Ruben »

drijfstanglagers is helemaal geen grap , het zal niet de eerste 1.9 tdi zijn die even een drijfstang naar buiten jaagt !

5000 km olie wissel is heus wel nog van deze tijd ,
minimum 1x per jaar , en max 10000 km , daarboven zie ik het echter niet goed komen !
heb je wel al eens gevoeld aan motorolie die 30.000 km heefd gediend ? daar zit tig roet in , schuurt verschrikkelijk !

de longlife intervallen zijn gewoon ontwikkeld voor de leasing tevreden te houden !
yal

Bericht door yal »

Mijn inmiddels ex AJM heeft bijna 300.000km gereden , waarvan sinds 100.000km met JD-software.
Resultaat 186pk en 452nm , motorblok is nog nooit open geweest..... de eerste 211.000km heb ik er zelf opgezet.

Bij Jos zie ik zoveel tdi's die tonnen gelopen hebben met gewoon normaal onderhoud , zoals zijn eigen A3 met meer dan 5 ton.

Ach ja , ieder zijn ding :mrgreen:
Ruben

Bericht door Ruben »

ik heb ook wagens op het werk lopen met 250 - 300 duizend km ,

maar er zijn gewoon ziektes in sommige types die je moet aanpakken om de klant tevreden te houden !
voor 300 euro kan je gerust 150 k weer rijden :)

nu terug naar bas zn topic :)
basvanhees

Auto rijd heerlijk voelt heel anders aan ben er super blij mee! eerst even goed inrijden dan kunnen we met een warme motor weer keertje knallen!
yal

Bericht door yal »

basvanhees schreef:Auto rijd heerlijk voelt heel anders aan ben er super blij mee! eerst even goed inrijden dan kunnen we met een warme motor weer keertje knallen!
Mooi zo , hoeveel heb je inmiddels gereden en hoe is het oliepeil?
basvanhees

yal schreef:
basvanhees schreef:Auto rijd heerlijk voelt heel anders aan ben er super blij mee! eerst even goed inrijden dan kunnen we met een warme motor weer keertje knallen!
Mooi zo , hoeveel heb je inmiddels gereden en hoe is het oliepeil?

nu 525 km olie pijl weet ik nog niet bij 1000 km zou ik ff langs de dealer rijden dan kijken ze even en of het rond de motor allemaal droog en goed is
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

@basvanhees: hoe staat het inmiddels met je olieverbruik? Geen nieuws goed nieuws?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
basvanhees

sitechris schreef:@basvanhees: hoe staat het inmiddels met je olieverbruik? Geen nieuws goed nieuws?
Hey ja idd geen nieuws goed nieuws inmiddels kleine 30000 km verder en zelf nog geen druppel bij hoeven vullen zoals het hoort dus! :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”