Ik ben op zoek naar een (goed onderhouden) Golf IV R32 alleen resten mij echter nog wel wat vragen die jullie deskundige wellicht kunnen oplossen.

Nou staan er op marktplaats wel wat Golfjes aangeboden de één boven de 100K kilometers de ander er wat onder, allemaal tussen de 10.000 euro en de 16.000 euro.
Wat zijn de voornaamste dingen waar ik op moet letten bij een aankoop van zo'n fantastische scheur monster?
Ik hoor her en der wat dingen over de ketting van de wagen die rond de 160K kilometers wel eens speling kan krijgen?
Zijn er verder nog wat dingen die van toepassing zijn bij zo'n zonneschijn?
Voor de mensen die een IV R32 hebben of wellicht hebben gehad;
Hoeveel waren jullie per maand ongeveer kwijt aan benzine en dergelijke? Nieuwe koppeling? Ketting etc..
Als er iets kapot of onderhouden moest worden wat waren dan de voornaamste dingen daarvan, bijvoorbeeld wat moet er allemaal onderhouden worden aan zo'n bak?
En is die onderhoud dan zeer prijzig of?
Die bak gaat er zeker komen, wil alleen wat informatie winnen van wanneer ik zo'n wagen heb waar ik dan goed op moet letter en wat ik goed moet onderhouden en wat dan de evt. richtprijzen daarvan zijn. Dat beest lust nog wel wat benzine zoals ik een biertje lust maar als je zo'n wagen wil dan weet je dat dat met zich meebrengt.
Vriendelijke groet,
Lars.