Dak weigert
Dak weigert
Rain closing laten activeren bij vagtechniek en ook
bochtenverlichting op mijn golf 5.
Echter rainclosing werkt niet op het dak
alleen op de ramen.
Hoort dit?
en op de ab eenmalig dichtdrukken sluiten de ramen
en ook wederom niet mijn dak
Is dit op te lossen
wil graag dat alles dichtgaat
bochtenverlichting op mijn golf 5.
Echter rainclosing werkt niet op het dak
alleen op de ramen.
Hoort dit?
en op de ab eenmalig dichtdrukken sluiten de ramen
en ook wederom niet mijn dak
Is dit op te lossen
wil graag dat alles dichtgaat
- Jeffreyvdt
Re: Dak weigert
Als ik op mijn ab de knop voor sluiten ingedrukt hou dan gaan eerst de ramen dicht en daarna het dak.
En andersom bij openen ingedrukt houden gaan alleen de ramen open.
Ik merk wel dat bij mot regen hij niet dicht gaat en dat ik het dan zelf moet doen dus misschien moet het zo hard regenen dat die dan wel dicht gaat.
Anders moet ik het gewoon nog zelf doen.
Ik merk wel dat bij mot regen hij niet dicht gaat en dat ik het dan zelf moet doen dus misschien moet het zo hard regenen dat die dan wel dicht gaat.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Bij een af-fabriek ingebouwd dak, werkt dit opdezelfde wijze als je ramen. Knop vasthouden en achtereenvolgens gaan de ramen en het dak dicht. D.m.v. vagcom kun je rainclosing en 1-druk-knops activeren. Beide opties werken niet met het dak.jeffreyvdt schreef:Als ik op mijn ab de knop voor sluiten ingedrukt hou dan gaan eerst de ramen dicht en daarna het dak.
(1-druk knops = je knop eenmaal even vasthouden dan loslaten en je ramen sluiten.)
Hard regenen heeft geen invloed op dit systeem. Je dak zal er niet door sluiten. Sterker nog: als je rainclosing hebt geactiveerd en je gooit een fles water op je regen/licht sensor, zullen de ramen niet sluiten. Een regenbui begint ook nooit op die wijze. Maar druppel je er water op, dan sluiten de ramen. Zo begint een regenbui ook. Probeer het maar eens.

Gr. Wehoo.

- Jeffreyvdt
Vindt je het erg als ik dat onderdeel overslaat.

Welk onderdeel?jeffreyvdt schreef:Vindt je het erg als ik dat onderdeel overslaat.![]()
Gr. Wehoo.

Ik heb dit ooit eerder gezien bij een Golf 5. Ik heb dit daarna wel werkend gekregen, maar weet dit niet uit mijn hoofd.
Ik kan hier naar kijken als je langskomt.
Ik kan hier naar kijken als je langskomt.
Vag-Com -> Eindhoven
- superdave
- Type auto: GTE
Volgens mij kun je in VCDS aangeven of het dak meegaat met het sluiten van de ramen...
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
VCDS / VagCom Service Noord Holland
- Jeffreyvdt
Dat van het water op mijn auto gooien dan gaat er straks niks dicht en dan heb ik een vissenkom.wehoo schreef:Welk onderdeel?jeffreyvdt schreef:Vindt je het erg als ik dat onderdeel overslaat.![]()

Dat hoeft ook niet in overdreven mate. Een klein flesje leeg laten lopen op je regen/lichtsensor en je ramen sluiten niet.jeffreyvdt schreef:Dat van het water op mijn auto gooien dan gaat er straks niks dicht en dan heb ik een vissenkom.wehoo schreef:Welk onderdeel?jeffreyvdt schreef:Vindt je het erg als ik dat onderdeel overslaat.![]()
![]()
Vanuit dit flesje druppels op je regen/lichtsensor laten vallen en je ramen sluiten.

Werkt dit systeem goed (rainclosing), dan voorkomt dit juist dat er een vissenkom ontstaat.
(dak moet je zelf sluiten)
Gr. Wehoo.

Wehoo ik heb het idd
getest
plantenspuit werkt idd
emmer ineens niet
getest
plantenspuit werkt idd
emmer ineens niet
ErvaringsdeskundigeBASK04 schreef:Wehoo ik heb het idd
getest
plantenspuit werkt idd
emmer ineens niet

Gelukkig begint een regenbui ook niet emmersgewijs.

Gr. Wehoo.