Achterremmen
Achterremmen
Mijn mk7 voorzien van de zomervelgen.
Een verademing, rijdt echt een stuk strakker.
Mijn achter remschijven zijn in ieder geval optisch flink gegroevd.
Als je met je nagel eroverheen gaat zijn duidelijk groeven te voelen.
Beide schijven hebben exact het zelfde uiterlijk, het zou natuurlijk kunnen dat een steentje tussen een remblokje en de schijf heeft gezeten maar dat is niet het geval.
Mijn vraag aan bezitters van een mk7 is dan ook, zijn jullie schijven ook gegroevd?
Of wellicht al vervangen ?
16000 km , nagenoeg alleen langere stukken dus niet veel geremd.
Een verademing, rijdt echt een stuk strakker.
Mijn achter remschijven zijn in ieder geval optisch flink gegroevd.
Als je met je nagel eroverheen gaat zijn duidelijk groeven te voelen.
Beide schijven hebben exact het zelfde uiterlijk, het zou natuurlijk kunnen dat een steentje tussen een remblokje en de schijf heeft gezeten maar dat is niet het geval.
Mijn vraag aan bezitters van een mk7 is dan ook, zijn jullie schijven ook gegroevd?
Of wellicht al vervangen ?
16000 km , nagenoeg alleen langere stukken dus niet veel geremd.
Re: Achterremmen
Ik heb precies hetzelfde.
Schijven voor zijn prachtig glad en glimmen (
), schijven achter flink gegroefd (
).
Ben onlangs bij de dealer geweest. Is een bekend fenomeen, aldus de dealer. Ze hebben hierover ook info van de importeur ontvangen: het is zoals het is.
Mijn auto is nog wel even op de remmenbank geweest: remmen voldoen ruimschoots aan de eisen.
Maar feit blijft: k....-gezicht!
Schijven voor zijn prachtig glad en glimmen (

Ben onlangs bij de dealer geweest. Is een bekend fenomeen, aldus de dealer. Ze hebben hierover ook info van de importeur ontvangen: het is zoals het is.
Mijn auto is nog wel even op de remmenbank geweest: remmen voldoen ruimschoots aan de eisen.
Snelle Friese GTI
- artware
- Type auto: Golf MK7 GTI DSG
Bij mij ook precies hetzelfde verhaal. En ook op andere fora heb ik gelezen dat meerderen hetzelfde hebben.
Het staat niet zo fraai, maar hij remt er blijkbaar niet minder om!
Het staat niet zo fraai, maar hij remt er blijkbaar niet minder om!

Dank voor de antwoorden, maar wat kun je d'r mee ?
Waarschijnlijk niks.
Ik woon vlakbij autohaas zutphen, toch maar ff lekker de boel in de gordijnen jagen.
Beetje zeuren, beetje theater maken,
Toch van de zotte, hoort niet lijkt me.
Waarschijnlijk niks.
Ik woon vlakbij autohaas zutphen, toch maar ff lekker de boel in de gordijnen jagen.
Beetje zeuren, beetje theater maken,
Toch van de zotte, hoort niet lijkt me.
zolang dat alles is zou ik me er niet druk over maken, je kan wel veel zwaardere problemen met een 7 hebben
Bzb, ik maak me er wel flink druk om, gister op de autobahn ongeveer 220 niet echt hard.bzb schreef:zolang dat alles is zou ik me er niet druk over maken, je kan wel veel zwaardere problemen met een 7 hebben
Gaat een truck inhalen met een slakkengang . Moest max remmen.
De orginele remmen zijn al niet echt overbemeten, moeten ze het niet voor 90 % gaan doen.
10% minder remmen op je achterrem kan je gevoelsmatig echt niet merken. Heb je al eerder zo hard moeten remmen met die snelheid.
Remde je toen af naar de zelfde snelheid. Dat is allemaal erg moeilijk te vergelijken. Als jij je er echt druk over maakt zou ik voor nieuwe schijven en blokken gaan. En het probleem proberen te achterhalen.
Remde je toen af naar de zelfde snelheid. Dat is allemaal erg moeilijk te vergelijken. Als jij je er echt druk over maakt zou ik voor nieuwe schijven en blokken gaan. En het probleem proberen te achterhalen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Dank Ferry, is denk ik een gevoelskwestie.ferry schreef:10% minder remmen op je achterrem kan je gevoelsmatig echt niet merken. Heb je al eerder zo hard moeten remmen met die snelheid.
Het is een beetje het idee dat je remmen niet goed zijn na die paar km.
Helaas weet ik daar alles van..... oorzaak rammel gevonden , oplossing op dit moment geenbzb schreef:zolang dat alles is zou ik me er niet druk over maken, je kan wel veel zwaardere problemen met een 7 hebben

Geluid neemt steeds meer toe

Die krassen in achter schijven heb ik ook en had mijn vorige GTI ook

Met andere remblokken is het gepiep en geknars overigens verdwenen.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
ik krijg morgen eindelijk mn keramische blokken erin, zouden stil zijn en niet stoffen. 85.000 gereden op de orginele en op zich nog niet helemaal op voor en achter 

Autohaas een bezoekje gebracht, monteur kwam met de mededeling dat er een update vanuit pon was voor specifiek de achterremmen. Ze waren het er wel over eens dat de schijven te veel gegroefd waren. Advies wellicht wat zachtere blokken monteren. Bij radio uit hoor je ze duidelijk aanlopen bij het remmen. Te harde blokken? Ze kunnen bij vw geen andere blokken leveren dan de orginele.
Ze kunnen prima advies geven, maar als het wat ingewikkelder wordt zijn ze niet thuis !
De man die er over ging was erg druk, maandag een mail, we gaan het zien.
Ze kunnen prima advies geven, maar als het wat ingewikkelder wordt zijn ze niet thuis !
Ton gti , we moeten ons niet met een kluitje in het riet laten sturen door de dealer / pon.Ton GTI schreef:Ik heb precies hetzelfde.
Schijven voor zijn prachtig glad en glimmen (), schijven achter flink gegroefd (
).
Lijkt op een verkeerde combinatie blok- schijf.
Veel te vroege slijtage.
Inderdaad meer auto's hebben het, maar ik heb hier in de stad er eens opgelet, vele auto's hebben wel gladde schijven achter. Het kan dus wel.
hoos schreef:Autohaas een bezoekje gebracht, monteur kwam met de mededeling dat er een update vanuit pon was voor specifiek de achterremmen. Ze waren het er wel over eens dat de schijven te veel gegroefd waren. Advies wellicht wat zachtere blokken monteren. Bij radio uit hoor je ze duidelijk aanlopen bij het remmen. Te harde blokken? Ze kunnen bij vw geen andere blokken leveren dan de orginele.
Zeker dat VW wel andere blokken kan leveren , ik heb ik ze ook!
Waren wel lang in backorder.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Bedankt Yal. ik zal het ze mededelen!yal schreef:hoos schreef:Autohaas een bezoekje gebracht, monteur kwam met de mededeling dat er een update vanuit pon was voor specifiek de achterremmen. Ze waren het er wel over eens dat de schijven te veel gegroefd waren. Advies wellicht wat zachtere blokken monteren. Bij radio uit hoor je ze duidelijk aanlopen bij het remmen. Te harde blokken? Ze kunnen bij vw geen andere blokken leveren dan de orginele.
Zeker dat VW wel andere blokken kan leveren , ik heb ik ze ook!
Waren wel lang in backorder.
Waar ik me aan erger is dat binnen enkele minuten gesproken wordt over producteigenschap.
Onder deze paraplu worden onvolkomenheden weggezet.
Ze weten het niet , O producteigenschap dan maar.