Opwarmtijd water tot 90 graden
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Re: Opwarmtijd water tot 90 graden
Ja idd digitaal overheen gelezen.
-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Opwarmtijd water tot 90 graden
Hier vandaag via climatronic afgelezen. Laatste tijd ook al niet de 90 gehaald op de analoge meter. Vandaar mijn zorgen.
Ik zit (via climatronic gemeten) steeds rondom de 70 graden. Op de snelweg rond de 68-70. Zodra ik in de stad zit en wat vaker moet optrekken en remmen kom ik tot de 75.
Blijft nog steeds mijn vraag (heb het na zoeken nog steeds niet kunnen vinden) hoe ik kan achterhalen welke van de thermostaten bij mij kapot is. Dat scheelt nogal namelijk welke je moet vervangen.
Ik zit (via climatronic gemeten) steeds rondom de 70 graden. Op de snelweg rond de 68-70. Zodra ik in de stad zit en wat vaker moet optrekken en remmen kom ik tot de 75.
Blijft nog steeds mijn vraag (heb het na zoeken nog steeds niet kunnen vinden) hoe ik kan achterhalen welke van de thermostaten bij mij kapot is. Dat scheelt nogal namelijk welke je moet vervangen.
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Er zit maar 1 ding op en dat is de boel los halen en testen welke kapot is. Ik zal eerst de kleinetjes proberen die zijn het goedkoopst. En makkelijkst om te vervangen. Welke motor code heb je en bouwjaar?
-
Sorry. Duurde even. Maar volgens mij heb ik motorcode BWA uit 2008.
Kan dit kloppen??
Kan dit kloppen??
Ik zelf dezelfde type motor ook in een LE 240 handbak , en bij mij zit er maar 1 thermostaatdangerpaki schreef:Sorry. Duurde even. Maar volgens mij heb ik motorcode BWA uit 2008.
Kan dit kloppen??
Deze heb ik vervangen en word weer in no time warm

Het staat allemaal in deze topic een aantal pagina's terug.
De oude thermostaat ging nog wel dicht bij mij maar te vroeg open en had dezelfde te lage temperaturen als jij aan geeft.
Ik had ook veel vocht in de olie van korte stukjes rijden en slecht op temperatuur komen van de motor.
Maar dat is er na een ritje zuid Duitsland en weer terug gelukkig eruit

Gr. Rudy
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.
-
Top. Effe contact opnemen met de dealer of zijn er betere plekken?). Heb jij de thermostaat zelf vervangen?
Ben wel handig maar heb nooit iets groots gedaan met auto's en nu ik zo afhankelijk ben van een auto is het misschien niet handig om zelf te gaan knutselen.
Ben wel handig maar heb nooit iets groots gedaan met auto's en nu ik zo afhankelijk ben van een auto is het misschien niet handig om zelf te gaan knutselen.
Ja zelf gedaan samen met iemand waar ik al jaren mijn onderhoud aan auto's doedangerpaki schreef:Top. Effe contact opnemen met de dealer of zijn er betere plekken?). Heb jij de thermostaat zelf vervangen?
Maar vergis je niet in de klus we zijn er 3,5/4 uur mee bezig geweest . Als je ervaren bent kan het wel in 2 uurtjes denk ik . Het probleem is dat de hoofd thermostaat achter je dynamo zit en dat er een aantal massieve leidingen op aangesloten zitten.
De thermostaat kost je niet de kop maar de arbeid als je het bij een garage laat doen.
Thermostaat kost iets van 63 € bij de VW dealer, je kan ook een imitatie pakken ben je 20€ minder kwijt ongeveer.
Als je het zelf wilt doen kijk effe op you tube staan genoeg filmpjes op van mensen die ook zelf hebben gedaan .
En effe een tip je hebt een 12 tands 5 mm torx bitje nodig om de leidingen achter je turbo slangen los te halen , voor de rest standaard gereedschap.
Gr. Rudy
-
Inderdaad thermostaat kapot. Heb ef maar 1 volgens de dealer. Wordt komende week vervangen.
Merk zelf dat de auto ook wat minder pit heeft. Zou volgens de dealer komen omdat de koudere motor ook slechter verbrandt en de mengselverhouding verandert. Had verder geen problemen na uitlezen. Dus hopen dat alles straks is opgelost.
Merk zelf dat de auto ook wat minder pit heeft. Zou volgens de dealer komen omdat de koudere motor ook slechter verbrandt en de mengselverhouding verandert. Had verder geen problemen na uitlezen. Dus hopen dat alles straks is opgelost.