Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hallo,
ik wilde mijn tussendemper van mijn gti verwijderen maar vond dat er maar weinig goede filmpjes te vinden waren op internet.
nu heb ik gister toch besloten om het te doen, en ik had niet blijer kunnen zijn
het geluid vindt ik echt perfect, helemaal niet irritant en ook niet altijd te aanwezig maar gewoon precies goed, en de plofkes met het overschakelen van de dsg zijn ook een stuk luider
ik raad ook zeker iedereen die hier over twijfelt aan om het te doen.
nu ik het zelf gedaan heb heb ik geprobeerd om een goed filmpje te maken, maar het valt niet mee om het goed over te brengen want in het echt klinkt het allemaal een STUK beter.
Klinkt toch wel goed moet ik zeggen. Leuke en nette video heb je gemaakt.
Heb je het verwijderen van deze tussendemper zelf gedaan of laten doen, en is dit veel werk?
Ben toch wel nieuwsgierig geworden.
De uitlaat heb ik laten lassen en dit heeft een klein half uurtje geduurd.
En de uitlaat er onderuit en terug erop leggen heeft me bij elkaar ongeveer een half uurtje gekost.
Ik begon er om 12 uur aan en om 2 uur was hij klaar, gelast en wel.
totale kosten : 30 euro.
Ben nu nog van plan om er milltek eindtips op te zetten
Binnenkort ga ik nog een keer rijden met een gopro op mn bumper voor het uitlaat geluid van buiten te laten horen
Ik twijfelde ook al even om dit te laten doen..... Ik heb daarom eerst afgelopen zaterdag de soundaktuator uit geschakeld (vind het zo nep).
Nu hoor ik het echte geluid uit m'n uitlaat en dat valt mij een beetje tegen,
Maar nu ik dit filmpje heb gezien, weet ik zeker dat ik dit ook laat doen.
Ik heb vandaag ook m'n tussendemper laten verwijderen, en ben er echt super blij mee..... het geluid is iets donkerder en de plofjes bij het schakelen hoor je ook beter......
Echt een aanrader dus.
Hebben jullie geen last van dreunen of vibraties in het interieur sinds de tussendemper is verwijderd? Zit er aan te denken om ook de tussendemper te verwijderen, maar het is nog niet zo'n makkelijke beslissing om er de zaag in te zetten moet ik eerlijk zeggen.
GOLF GTI V AR
Bij mij heb ik helemaal geen last van dreunen in de auto.
Het geluid is ook helemaal niet hinderlijk, het is gewoon net even wat mooier.
ik zie dat jij een mk6 hebt en weet niet of hier verschil tussen zit want ik heb wel wat filmpjes op youtube gezien en dan lijkt het bij een mk6 toch wel wat luider te zijn zoal bij deze video: www.youtube.com/watch?v=5itjuPJB45U&spfreload=10
Zo hard klinkt het bij mij niet.
Gr koen
Laatst gewijzigd door Koen94 op 20 apr 2015, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dit laten doen bij nm parts in Noordwijkerhout, een klein bedrijfje maar gewoon goed.
Ik heb ook geen last van trillingen o.i.d.
Het klink gewoon net iets meer..... Iets donkerder een de plofjes hoor je iets meer.
iemand al eens een R20 eind demper geplaatst op zijn MKVII GTI dan?
heb er vanmiddag namelijk 1 gekocht ( origineel R20 ) zonder het midden demper gedeelte.
een R20 heeft elektronische schakel kleppen op de buitenste pijpjes zitten, deze zet ik vast ( open ) dmv een kleine las te leggen.
nu twijfel ik of ik de middendemper ook gelijk weg zal laten. omdat ik denk dat de R20 demper sowieso al meer geluid gaat maken.
Sorry voor de late reactie
Ik weet nie helemaal hoe ik fotos plaats dus hoop dat deze werkt :
Dit is een originele uitlaat en een met de tussendemper verwijdert langs elkaar
En ik heb inmiddels een akrapovic einddemper en die is ook een stuk luider dan de originele einddemper maar ik vindt het nu helemaal super klinken alleen als ik 150 op de cruisecontrol rijd wordt het een beetje irritant
Mvg koen
Koen94 schreef:Sorry voor de late reactie
Ik weet nie helemaal hoe ik fotos plaats dus hoop dat deze werkt :
Dit is een originele uitlaat en een met de tussendemper verwijdert langs elkaar
En ik heb inmiddels een akrapovic einddemper en die is ook een stuk luider dan de originele einddemper maar ik vindt het nu helemaal super klinken alleen als ik 150 op de cruisecontrol rijd wordt het een beetje irritant
Mvg koen
Ik heb t volgende ook gedaan zoals bertus en koen wat een verschil totaal niet hinderlijk en de plofjes bij schakelmometen zijn allemaal net iets mooier
ik heb zelf een complete 3"inch miltek uitlaat systeem ( Golf 5 GTI DSG ). Vorige maand de middendemper er tussen uitgehaald en een rechte pijp tussen gelast.
Het geluid is stuk harder en vooral met overschakelen klapt die echt goed.
Het enige wat ik wel heb is bij 3000 toeren dat de uitlaat wat begint te resoneren in de auto. Alsware een zware brom hoor je dan.
Heb je daar ook last van?
iroc-dennis schreef:iemand al eens een R20 eind demper geplaatst op zijn MKVII GTI dan?
heb er vanmiddag namelijk 1 gekocht ( origineel R20 ) zonder het midden demper gedeelte.
een R20 heeft elektronische schakel kleppen op de buitenste pijpjes zitten, deze zet ik vast ( open ) dmv een kleine las te leggen.
nu twijfel ik of ik de middendemper ook gelijk weg zal laten. omdat ik denk dat de R20 demper sowieso al meer geluid gaat maken.
R20 heeft de eindstukjes in het midden v/d achterbumper zitten. Dan moet je ook je achterbumper verbouwen.
iroc-dennis schreef:iemand al eens een R20 eind demper geplaatst op zijn MKVII GTI dan?
heb er vanmiddag namelijk 1 gekocht ( origineel R20 ) zonder het midden demper gedeelte.
een R20 heeft elektronische schakel kleppen op de buitenste pijpjes zitten, deze zet ik vast ( open ) dmv een kleine las te leggen.
nu twijfel ik of ik de middendemper ook gelijk weg zal laten. omdat ik denk dat de R20 demper sowieso al meer geluid gaat maken.
R20 heeft de eindstukjes in het midden v/d achterbumper zitten. Dan moet je ook je achterbumper verbouwen.
Waar heb je dit precies laten doen dan? Heb namelijk hier lokale uitlaat boer gevraagd, en die rekent er 100 euro voor. Vind dat nogal een groot verschil
Mijn ervaring met tussendemper weghalen van een origineel systeem; vervelende resonantie in de auto op de snelweg met constante snelheid. Als er iets vervelend is, is dat het wel...
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM