H&R ultra low schroefset

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
jschippers
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2015, 12:25
Type auto: golf MK5 GTI

H&R ultra low schroefset

Bericht door jschippers »

Heeft er iemand ervaring met een h&r ultra low schroefset? Moeten er aanpassingen gedaan worden aan de wielkasten ect?
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door Michel5gti »

Het schroefje sowieso uit de wielkast(moet ook bij rollen dacht ik) en minimaal de voorste wielkasten de rand omrollen als je een beetje laag wil gaan.

Verder ben ik ook benieuwd naar ervaringen over de H&R Ultra Low sets. ;)
Ben benieuwd hoe ver je kan zakken en rijden met alleen gerolde kasten.
Je kan er zo verrekte weinig over vinden :lol:
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door eddiea »

Ik heb er ervaring mee. De KW extra low kan je kwijt met kleine aanpassingen. De H&R heb ik ook gehad maar daar kan je een aardig stukje lager mee dan de KW. Wil je met de H&R echtlaag zul de kasten behoorlijk moeten bewerken en dan is het nog maar de vraag hoe lang dat goed gaat. Er is maar één oplossing om goed laag te gaan en dat zijn verbrede kassen.
jschippers
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2015, 12:25
Type auto: golf MK5 GTI

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door jschippers »

eddiea schreef:Ik heb er ervaring mee. De KW extra low kan je kwijt met kleine aanpassingen. De H&R heb ik ook gehad maar daar kan je een aardig stukje lager mee dan de KW. Wil je met de H&R echtlaag zul de kasten behoorlijk moeten bewerken en dan is het nog maar de vraag hoe lang dat goed gaat. Er is maar één oplossing om goed laag te gaan en dat zijn verbrede kassen.

Bedankt voor de reactie.

Moeten de kassen ook worden aangepast als je de H&R op het hoogst hebt staan?
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door eddiea »

H&R op zijn hoogst is al lager dan veel schroefsets op zijn laagst. Voor kan hij wel hoger dan achter maar dan hangt je auto op zijn gat.
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door Michel5gti »

en kwa comfort? ik lees overal dat het gewoon super goed rijd. stuitert het niet extreem veel?

voor laag rijden maar niet het hele extreme is de KW ultra low set misschien beter..?
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door eddiea »

Comfort viel zeker niet tegen. Maar op die hoogtes is het natuurlijk wel een stukje minder. KW was gewoon een prima set en die kan wel gewoon omhoog.
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door John »

Ik rij op kw ultra low variant 2 met de hardheid op max.
Op de snelweg is het nog wel te doen kwa comfort maar op klinkerwegen begint het bij mij toch wel te irriteren. Stuiter de auto bijna uit.
Maar ja kan hem niet comfortabeler zetten omdat ik nog al laag rij en niet wil hebben dat de wielen aan gaan lopen.

Wat de H&R set betreft kan ik niks over zeggen.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
KoNi
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 nov 2011, 22:56
Type auto: GTI ED30

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door KoNi »

Heb met kw v1 en hr ultralow gereden. H&R is vergeleken met kw een stuk comfortabeler.
Volgens mij als je de ultralow op hoogst zet is die bijna even hoog als dat je de kw v1 op bijna op zijn laagste zet meende ik.
Je kunt dus wel gewoon met originele kasten rijden als maar niet niet te laag gaat.
Voordeel van H&R Ultralow is dat het future proof is als je later nog lager wilt gooien.
Afbeelding

Op deze foto staat die op ultralow en nog niet op zijn laagst.... had voor en achter nog genoeg draad over :shock:
Heb inmiddels de ultralow eronder uit gehaald omdat ik langzaam alls terug zet naar origineel.
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door rabies »

Verbrede wielkasten aan de voorzijde (die SRS etc.) vind ik er niet mooi uitzien. Met een omgerolde rand en de juiste band kan je toch behoorlijk laag hoor!
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door Michel5gti »

rabies schreef:Verbrede wielkasten aan de voorzijde (die SRS etc.) vind ik er niet mooi uitzien. Met een omgerolde rand en de juiste band kan je toch behoorlijk laag hoor!
+1 die SRS wielkasten zijn idd niet mooi. Alleen de rand omrollen kun je idd redelijk laag ik lig bijna 2cm lager als mijn broer zijn MK5 en ik heb geen last van aanlopen met gerolde schermen hij heeft geen gerolde schermen en loopt wel redelijk snel aan op drempels en rotondes etc. Schroefsets zijn hetzelfde merk.
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
KoNi
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 nov 2011, 22:56
Type auto: GTI ED30

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door KoNi »

Je kunt inderdaad laag gaan met originele kasten... Maar ik zat met de r8 remmen en de CHR's zijn niet de beste velgen voor bbk.... 19x8,5 et 48 voor 11mm spacer en achter 15mm spacer om alles vrij te maken. (et 37/33)
Dus dan kun je het wel vergeten met originele kasten. Dan kan je wel custom made kasten laten maken maar ook hier heb ik sommige gezien die niet zo mooi is vind ik persoonlijk. Maar goed keuze die je maakt als je verbrede kasten wilt is persoonlijk en kwestie van smaak.

Maar het ging mij dus om hoe de ultralow is vergeleken met kw v1 set......
Jan B
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2015, 23:12
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door Jan B »

Hallo heren,

Rij zelf ook met een H&R extra low schroefset, rijd naar mijn mening echt super en vind zelf ook nog comfortabel.
Echter wel de wielkasten voor als achter uit moeten rollen, en de kunststof wielbakken aan moeten passen.
Rij zelf nu op 8,5 x 19 en loopt niks aan met een 225/35/19 band.
Met 20 inch wat ik hiervoor had wou het niet hier zat echter een 235 band op, en liep aan alle kanten aan ;) .
Hopen dat je wat aan deze informatie hebt.

Dit is de eerste keer trouwens dat ik een post plaats zal me volgende week even netjes voor stellen en een paar pics van mijn Golf Mk5 GTi plaatsen.

Gr.

Jan Bakker
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door Michel5gti »

Weet er iemand wat er nog meer moet aangepast worden bij extremere verlaging?
Gaat om een H&R Ultralow set op een ed35 (gaat wel om een 6 dus)
wielkastrollen aan de voorkant en notchen gaat al gebeuren.
wat nog meer zonder aanlopen.. :?:
ga rijden met 8,5x19 et45 met 215/35 banden rondom
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Classicline
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2016, 23:25
Type auto: MK1 Cabrio 20vt

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door Classicline »

Als je je schermen al gaat aanpassen en al gaat notchen dan blijft er niet heel veel over.

Sowieso heb je bij een 140 set kortere koppelstangen nodig en bij extreem laag zouden waarschijnlijk je aandrijfassen nog wat korter moeten.

Een 110 set kan probleemloos zonder al te veel aanpassingen gemonteerd kunnen worden.

Voor meer informatie mail gerust naar: twan@ultralow.nl

Groetjes

Twan Niemeijer

www.ultralow.nl
welp gti
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 dec 2015, 17:02
Type auto: golf 5 gti

Re: H&R ultra low schroefset

Bericht door welp gti »

rabies schreef:Verbrede wielkasten aan de voorzijde (die SRS etc.) vind ik er niet mooi uitzien. Met een omgerolde rand en de juiste band kan je toch behoorlijk laag hoor!

Het ziet er ook niet mooi uit idd een veel bredere kast voor dan achter, dan moet je eigenlijk achter ook verbreden zoals dat bij mijn golf is gedaan.
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten