Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De GTE zal over het algemeen niet scoren bij het particulier publiek.
Kostprijs is hoog, en als we daar in de toekomst de wegenbelasting bij gaan tellen zal die ook daar duur uit zijn met z'n 1499kg.
Dan moet je al ver rijden wil je dit gaan compenseren met zijn brandstofverbruik.
Voor de lease rijder daarentegen is het een prachtige auto, evenals de A3 e-Tron.
Aan Thijs, leuk dat je van de mogelijkheid gebruik hebt genomen, en bedankt voor de proefrit in jouw GTI
De kans bestaat dat ik in Februari mijn afstudeerstage in Lelystad ga doen, dan wil ik dat misschien gaan combineren. Cashflow is dan ook wat groter, ander Golfje verdiend ook aandacht
Binnenkort kan ik waarschijnlijk ook even erin rijden. Een zakelijk gekocht binnen de familie om de 7% bijtelling en wegenbelastingvrij. Ik ben benieuwd. Maar moet zeggen dat al dat blauwe vind ik maar lelijk. Ben zelf van mening dat al dat elektro alleen maar marketingpraat is en alleen maar een manier is om in de tijd van deze crisis mensen toch een nieuwe auto aan te smeren en vervolgens 2 jaar later alsnog volle wegenbelasting en bijtelling te realiseren.
Ik denk dat eindelijk de way to go toch waterstof gaat worden, misschien een hybride in combinatie met elektromotoren voor de accelleratie, maar zeker niet omdat het milieuvriendelijker is, want de meeste stroom in Nederland wordt namelijk gewoon met stinkende kolen geproduceerd. Daarnaast zijn die accu's ook niet echt milieuvriendelijk. Waterstof uit zonne-energie vergaard is toch duurzamer.
enige verkoop succes van alle eco mobielen is dankzij subsudie, als die verdwijnt koopt niemand meer zoiets, betalen wel nu allemaal flink aan mee helaas
Vanmiddag ook eens een keer gereden met de GTE.
Moet zeggen dat dit niet verkeerd is als je dit als leaserijder mag rijden met maar 7% bijtelling. Is toch heel wat anders dan een Prius of Aurus.
Is een mooi afgewerkte auto.
Ik rij mijn GTI zakelijk (dus bijtelling 25%) maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt hem in te ruilen voor een GTE, ik neem de lasten wel. Hier op mijn werk schieten de GTE`s uit paddestoelen uit de grond en terecht ook. Er komen steeds minder Priussen/ampera`s. De grote bazen rijden allemaal een V60 of Outlander en daar komen nog wel wat XC90`s D8 bij hoor ik zo.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Particulier is een GTE natuurlijk ook geen echte optie, als je iets snels wilt dan koop je een GTI. Ben je ook nog minder geld kwijt. Voor de zakelijke markt is het natuurlijk een topper, lage bijtelling, btw verhaal à ca € 8000,-, Mia, afschrijving etc.....
Tuurlijk gaat dit particulier geen concurrent zijn voor de GTI. Wel denk ik dat het verbruik nog reuze meevalt. Je koopt de auto of om mee door te rijden, dus dan weet je dat een dergelijk verbruik het gevolg gaat zijn. Of je rijd de auto omdat ie heel zuinig kan rijden en dan zul je dit ook vaker gaan doen en gaat het verbruik ook echt wel lager zijn dan de met deze demo gereden 1 op 13. Iedereen die met deze demo gaat rijden wil weten wat ie kan, dus heeft ie veel hard moeten werken met de daarbij behorende dorst als gevolg.
Dat zeg je heel makkelijk, maar is dat ook zo. Er zullen ook klanten zijn die gewoon 40k hebben branden en de Golf een mooie auto vinden. Die lezen op internet dat het verbruik 1 op 75 is en kopen de auto en gaan daarna over de pis als het verbruik 1 op 13 is. Natuurlijk weten wij allemaal beter en kun je misschien ook nog vinden dat die koper dan een beetje dom is, maar is het ook niet gewoon volksverlakkerij van VW?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Het is mogelijk om een dergelijk verbruik te halen, dus vind ik het ook wel reëel dat ze hiermee adverteren. Of ze moeten natuurlijk opgeven een verbuik van tussen de 1:10 en 1:75. Dit is echter niet iets wat alleen bij VW speelt, maar bij alle auto fabrikanten. Mijn ervaring hiermee is dat er met demo's over het algemeen harder wordt gereden omdat de auto dan getest wordt op wat ie kan. Een verbruik halen wat de fabrikant opgeeft is niet makkelijk, maar mits de weersomstandigheden een beetje meewerken wel haalbaar. Je zult dan je rijstijl wel behoorlijk moeten aanpassen en met daadwerkelijk alles rekening houden wat van invloed kan zijn op het verbruik. Ik zeg niet dat het goed is wat ze doen, maar begrijp het wel...
Staat hier ergens 1 op 75? (als je alleen elektrisch rijdt is het verbruik 0,0 aan brandstof)
1 ) Kraftstoffverbrauch in l/100 km: 4,4 (innerorts)/3,9 (außerorts)/4,1 (kombiniert), CO₂-Emissionen in g/km: 95 (kombiniert), Effizienzklasse: A+.
2) Kraftstoffverbrauch in kg/100 km (in m³/100 km): 3,6 (5,5) (innerorts)/2,5 (3,8) (außerorts)/2,9 (4,4) (kombiniert), CO₂-Emissionen in g/km:
79 (kombiniert), Effizienzklasse: A+.
3) Stromverbrauch in kWh/100 km: 11,7 (kombiniert), CO₂-Emissionen in g/km: 0, Effizienzklasse A+.
4) Stromverbrauch in kWh/100 km: 12,7 (kombiniert), CO₂-Emissionen in g/km: 0, Effizienzklasse A+.
5) Kraftstoffverbrauch in l/100 km: kombiniert zwischen 1,7 und 1,5, Stromverbrauch in kWh/100 km: kombiniert zwischen 12,4 und 11,4,
CO₂-Emissionen in g/km: kombiniert zwischen 39 und 35, Effizienzklasse: A+.
6) Kraftstoffverbrauch in l/100 km: zwischen 8,1 und 7,5 (innerorts)/zwischen 5,4 und 5,1 (außerorts)/zwischen 6,4 und 6,0 (kombiniert),
CO₂-Emissionen in g/km: zwischen 149 und 139 (kombiniert), Effizienzklassen: D, C.
Veel dealers geven gewoon toe dat de testcijfers in het normale verkeer nimmer te halen zijn. De testcijfers worden onder de meest gunstige omstandigheden gehaald, denk bijvoorbeeld aan het afplakken van alle naden van je auto, de temperatuur, ze rijden geloof ik niet harder dan 90 etc etc.
bzb schreef:zoals altijd goed verslag, ik rijd met me gti ook gewoon 1 op 13 op een tank en rij best door, duidelijk geen kandidaat voor een particulier de gte
Dit vind ik knap 1 op 13 en flink door rijden is mij nog nooit gelukt.
Hoi, leuk forum en te lezen hoe de GTI die-hards denken over de GTE. Ik wil graag mijn afwegingen en keuze voor de GTE delen. Al heel erg lang wil ik een Golf GTI. Niet omdat ik graag hard rijd. Het is de combinatie van 'statusloosheid', comfort en kracht die mij aansprak. Maar als leaser vond ik hem telkens te duur. Dus ik reed in een heerlijk Passat Variant 1.4TSI DSG met heel veel opties en 20%. Veel waar voor het geld, maar doorrijden op de snelweg wordt afgestraft met geloei van de motor, en weinig voorwaartse drang. Prive hebben we twee jaar geleden een Polo GTI als tweede auto gekocht. Zalige auto. We rijden er rustig mee. Een verbruik van 1:16 is geen uitzondering. Maar het (gekuntselde) gebrabbel suggereert een V8 in het vooronder, en als je eens wat mensen om je heen zat bent vlieg je weg. De stoelen zitten ook nog eens geweldig. En we hebben hem wel eens uitgelaten op de autobahn. Dat was heerlijk en hij vloog over de 200km/u heen. Voor mij is die GTE dus een geweldige tussenoplossing. Een GTE met nagenoeg alle opties kost mij 280 E/maand minder dan de Passat, en ik heb kan genieten van de combinatie kracht en comfort. Vanwege het gebrek aan ruimte wel met trekhaak (gelukkig niet te zien als ie niet gebruikt wordt) en allesdragers. Maar ik heb er zin in, en misschien komt the real thing er nog wel eens.
Mijn GTE wordt zaterdag afgeleverd. Natuurlijk even gewacht op het nieuwe kenteken
Heb gekozen voor Carbon Steel Grey i.c.m 18 inch Marseille, panoramadak, keyless Entry, camera en digitale Radio.
Foto's volgen nog.