Eenmalig schavend geluid in tweede versnelling 1400 toeren
- Wilco_GTIV
- Type auto: Golf MK5 GTI
Eenmalig schavend geluid in tweede versnelling 1400 toeren
Hallo allemaal,
Sinds een aantal weken hoor ik elke keer een schavend geluid in de tweede versnelling rond de 1400 toeren.
Dit geluid hoor ik echter alleen de eerste keer nadat ik de auto heb gestart, daarna is het weg, tot ik de auto opnieuw start.
Het is een schavend geluid van ongeveer een seconde en heb het vermoeden dat het aan de bestuurderskant rond het voorwiel/motorblok vandaan komt. Tijdens het uitproberen om te achterhalen wat het is drukte ik op het bewuste moment het rempedaal in en voelde het pedaal trillen alsof de ABS intreed, het geluid dat ik hoor klinkt overigens hetzelfde.
Ben nu twee keer bij de garage geweest maar die kunnen niets vinden, verder via VCDS geen foutmelding kunnen achterhalen.
De auto is overigens geheel origineel, op een forge spacer tussen de turbo en diverter valve na.
Iemand een idee of tips?
Sinds een aantal weken hoor ik elke keer een schavend geluid in de tweede versnelling rond de 1400 toeren.
Dit geluid hoor ik echter alleen de eerste keer nadat ik de auto heb gestart, daarna is het weg, tot ik de auto opnieuw start.
Het is een schavend geluid van ongeveer een seconde en heb het vermoeden dat het aan de bestuurderskant rond het voorwiel/motorblok vandaan komt. Tijdens het uitproberen om te achterhalen wat het is drukte ik op het bewuste moment het rempedaal in en voelde het pedaal trillen alsof de ABS intreed, het geluid dat ik hoor klinkt overigens hetzelfde.
Ben nu twee keer bij de garage geweest maar die kunnen niets vinden, verder via VCDS geen foutmelding kunnen achterhalen.
De auto is overigens geheel origineel, op een forge spacer tussen de turbo en diverter valve na.
Iemand een idee of tips?
Golf MK5 GTI Candy White 2007
Re: Eenmalig schavend geluid in tweede versnelling 1400 toer
Dat geluid heb ik ook. Alleen ervaar ik het niet als echt schavend. Ik denk dat iets zich zet ofzo. Of het is iets electronisch. Heb er al een paar keer op gelet en het is inderdaad alleen de eerste keer maar volgens mij is het een bepaalde snelheid. Heeft niets met schakelen te maken. Omdat het maar 1 malig is en het altijd hetzelfde geluid is zal het niet iets slechts zijn.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Ja ik merk dit ook bij mijn dsg wagen uit 2008
altijd nadat je hem start en vertrekt ergens gaande van 1e naar 2e versnelling...
maar niet zozeer als een schavend geluid ... eerder als een 'klakk'
ik zou ook niet weten wat het is, verder schakelt mijn dsg bak als een stralent zonnetje en ik hoop dat hij dat nog heel lang zo blijft doen
altijd nadat je hem start en vertrekt ergens gaande van 1e naar 2e versnelling...
maar niet zozeer als een schavend geluid ... eerder als een 'klakk'
ik zou ook niet weten wat het is, verder schakelt mijn dsg bak als een stralent zonnetje en ik hoop dat hij dat nog heel lang zo blijft doen

VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
VW Golf 5 GTI DSG
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Een vriend van mij heeft dit ook bij zijn Mk5 GTI. Ook bij een bepaald aantal toeren en in de 2e versnelling kort na het wegrijden. Ik heb het 1x gehoord, en ook ik denk dat het iets elektronisch is wat zich zet. Een elektromotor o.i.d. die zich even stelt... Ik zou me er niet teveel zorgen om maken eigenlijk.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- IvarBijenhof
- Type auto: Golf MKV GTI
Volgens mij hebben heel veel auto's dit. Ken het iig bij Opel ook. Is de ABS pomp. Volgens mij slaat deze even aan om zich zelf te testen.
- SjoerdB
- Type auto: Golf 5 GTI ED30
- Contacteer:
Klopt Ivar. Mijn Astra GTC had dit ook. Is volkomen normaal! 

Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
- Wilco_GTIV
Bedankt voor de reacties, dan ben ik er waarschijnlijk bezorgder om dan nodig.
Verder rijd en schakelt de auto inderdaad prima.
Verder rijd en schakelt de auto inderdaad prima.
Golf MK5 GTI Candy White 2007
- $l@k!
- Contacteer:
Hier ook elke keer ik vertrek
Geeft me wat gemoedsrust dat ik helemaal niet de enige ben :p

-
- Type auto: GOLF MK5 GTI 2007
ik heb hier ook last van sinds bijna 1,5 jaar en rijd ermee rond. Verder schakelt en rijdt de auto als een zonnetje. Wat wel het rare is, is dat dit ineens is komen opdagen het " schavend krak" geluid. Eerst had ik dit namelijk niet, dus dat is en blijft raar, en niemand die weet waar het aan ligt ??? ook hans sloot niet, die heeft het gehoord maar wist niet wat het was.
iemand een idee?
iemand een idee?
mss had je het wel maar was het je niet opgevallen?pyara_pappoe schreef:ik heb hier ook last van sinds bijna 1,5 jaar en rijd ermee rond. Verder schakelt en rijdt de auto als een zonnetje. Wat wel het rare is, is dat dit ineens is komen opdagen het " schavend krak" geluid. Eerst had ik dit namelijk niet, dus dat is en blijft raar, en niemand die weet waar het aan ligt ??? ook hans sloot niet, die heeft het gehoord maar wist niet wat het was.
iemand een idee?
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
VW Golf 5 GTI DSG
ik heb dit ook van de 1e naar de 2e versnelling, ben er aan gewend hoor het niet eens meer
niet veel luisteren gwn doorrijden zou ik zeggen. je komt er wel achter als iets kapot gaat