Hallo,
ik had gisteren opeens geen response meer op de gaspedaal terwijl ik 140 reed.
De MK5 GTI heeft een DSG en is momenteel gechipped.
Bij het uitlezen met VCDS kwam volgende fout naar boven:
004195 : Fuel Pressure Regulation
P1063 -002- Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM 4192/min
Load: 87%
Speed 142
Temperature 73°
Temperature 30°
Absolute Pres: 1010.0 mbar
Zou dit de sensor van de brandstofrail kunnen zijn?
Of zijn er nog opties?
En ik heb ook al even last van het inhouden van de wagen tussen 4000 en 4500 toeren in 4e versnelling (DSG).
Alvast bedankt
grts
MK 5 GTI brandstofdruk probleem
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: MK 5 GTI brandstofdruk probleem
Check even meetwaardeblok 230 en 231 en kijk of de hoge en lage brandstofdruk goed zijn...
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: MK 5 GTI brandstofdruk probleem
Dag Niels,NielsGTI-Edition schreef:Check even meetwaardeblok 230 en 231 en kijk of de hoge en lage brandstofdruk goed zijn...
gekeken en rail druk (specified) stond op 49,9 bar op roulantis en actual ook op 49,9 bar. Raildruk verschil stond op -0.03, dus lijkt mij in orde?
Heb het sinds het verwijderen van de fout ook niet meer voorgehad, en heb het slechts 1x voorgehad.
Wel heb ik al enkele keren gehad dat ik in de 4e versnelling (DSG) mijn toeren zie bevriezen tussen 4000 en 4500 toeren. Hij loopt een seconde stil, en gaat dan gewoon door. Heb nog al iemand gehoord die hetzelfde fenomeen heeft met een handgeschakelde...
Momenteel staat hij getuned, maar ik betrouw de tuning niet, dus ik ga hem terug op originele software zetten door software update bij de VW dealer en daarna een betrouwbare tuning erop te laten zetten.
grts
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: MK 5 GTI brandstofdruk probleem
De brandstofdruk moet je meten wanneer je motor moet werken, volgas dus. Log anders de 230 even zodat je de aandacht op de weg kan houden. Kijken of hij volgas de brandstofdruk (of turbodruk) ook aanhoud..
Wat voor brandstof tank je ?
Wat voor brandstof tank je ?
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 jul 2021, 21:20
- Type auto: Mk5 gti
Re: MK 5 GTI brandstofdruk probleem
Is hier al een oplossing voor gevonden ??? mijn golf 5 gti 2005 staat al 2 weken bij de garage met het zelfde probleem
Nieuwe hogedruk brandstofpomp
Nieuwe sensor
Nieuwe rail sensor
Nieuwe filter in de tank
Nieuwe hogedruk brandstofpomp
Nieuwe sensor
Nieuwe rail sensor
Nieuwe filter in de tank
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten