250 km / uur
250 km / uur
Vanmiddag me heerlijk uitgeleefd in het mooie Duitsland .
Op de A3 richting oberhausen, was niet al te druk dus een stukkie volgasmetig gedaan.
Terwijl ik zo 180 rij komt er een zo te zien nagelnieuwe BMW GT 335 D langs op topsnelheid.
Geeft een extra reden om er eens voor te gaan zitten.
Na de JD stage 1 nog niet op top gereden, is niet echt belangrijk.
Mijn mk 7 is echt ongelofelijk soepel, 80 in de 6 gaat prima.
Trekt formidabel op vanaf een 120 km per uur en begint er dan echt aan te sleuren, je voelt de turbo op volle druk komen.
Dus ik kleef aan en kan hem goed bijhouden, 250 op de teller en op dat moment pas 5000 toeren.
Een paar auto's voor ons dus iets gas terug tot 200.
Die BMW sprint zo hard terug naar 250 , geen houden aan wat een kracht.
Ik merk dat mijn GTI gewoon max een 260 op de teller zou kunnen en dan is de koek aardig op. Ik dacht toch echt dat de top hoger was komen te liggen.
In orginele trim had ik de zelfde topsnelheid.
Tot 230 fikse trekkracht, daarna lijkt de pijp leeg, vermogen stort in.
Condities, weinig wind, 15 Gr , wel op E 10
Of dat zon verschil zou maken?
Ben benieuwd of iemand met dezelfde stage 1 een beetje dezelfde ervaring heeft?
Vroeger was je blij als je autootje 200 kon, je wilt meer meer .
Ver boven de 200 is natuurlijk een gebied waar je niet zo vaak vertoeft , beetje academisch.
Op de A3 richting oberhausen, was niet al te druk dus een stukkie volgasmetig gedaan.
Terwijl ik zo 180 rij komt er een zo te zien nagelnieuwe BMW GT 335 D langs op topsnelheid.
Geeft een extra reden om er eens voor te gaan zitten.
Na de JD stage 1 nog niet op top gereden, is niet echt belangrijk.
Mijn mk 7 is echt ongelofelijk soepel, 80 in de 6 gaat prima.
Trekt formidabel op vanaf een 120 km per uur en begint er dan echt aan te sleuren, je voelt de turbo op volle druk komen.
Dus ik kleef aan en kan hem goed bijhouden, 250 op de teller en op dat moment pas 5000 toeren.
Een paar auto's voor ons dus iets gas terug tot 200.
Die BMW sprint zo hard terug naar 250 , geen houden aan wat een kracht.
Ik merk dat mijn GTI gewoon max een 260 op de teller zou kunnen en dan is de koek aardig op. Ik dacht toch echt dat de top hoger was komen te liggen.
In orginele trim had ik de zelfde topsnelheid.
Tot 230 fikse trekkracht, daarna lijkt de pijp leeg, vermogen stort in.
Condities, weinig wind, 15 Gr , wel op E 10
Of dat zon verschil zou maken?
Ben benieuwd of iemand met dezelfde stage 1 een beetje dezelfde ervaring heeft?
Vroeger was je blij als je autootje 200 kon, je wilt meer meer .
Ver boven de 200 is natuurlijk een gebied waar je niet zo vaak vertoeft , beetje academisch.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: 250 km / uur
Toch lijkt het me niet echt handig om te gaan 'toppen' op zulke brandstoffen, je wilt niet weten wat je uitlaatgas temperaturen doen als de ontsteking ook nog eens 5 graden later moet staan door deze brandstof.
95 of E10 prima voor normaal gebruik, topsnelheid niet doen op deze brandstof (is je verteld ook bij de tuning!).
RON98 of 102 erin gooien en nogmaals proberen, je vmax staat op 300kph, dus hij loopt nog niet in de begrenzer, puur een beperking in vermogen dat je niet verder komt, uiteraard kan de ecu ook turbodruk op een gegeven moment gaan begrenzen als hij simpelweg te heet wordt.
95 of E10 prima voor normaal gebruik, topsnelheid niet doen op deze brandstof (is je verteld ook bij de tuning!).
RON98 of 102 erin gooien en nogmaals proberen, je vmax staat op 300kph, dus hij loopt nog niet in de begrenzer, puur een beperking in vermogen dat je niet verder komt, uiteraard kan de ecu ook turbodruk op een gegeven moment gaan begrenzen als hij simpelweg te heet wordt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: 250 km / uur
Lees veel verhalen over dat je motor een aantal tanken moet wennen aan hogere octaan brandstoffen (98, 102) zodat je ecu zich zelf volledig heeft afgesteld... Klopt dit Mark?
@hoos. Mooie omstandigheden toch. Goede temperatuur en leuke sparrings partner!
@hoos. Mooie omstandigheden toch. Goede temperatuur en leuke sparrings partner!
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: 250 km / uur
Nee hoor het werkt direct, betere brandstof werkt direct, als je Ethanol door de tank gooit heb je direct een beter resultaat op de dyno.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: 250 km / uur
toch kan dat wel eens kloppen met een aantal tankbeurten.
die van mij heeft altijd op 98ron gereden ,heb er eens 95 in gedaan nouw dat doe ik dus niet meer.
auto was een stuk trager en en motormangement lampje sprong aan rustig tank leeggereden en weer 98vol getankt.
lampje sprong meteen uit en auto liep weer soepel en vol kracht.
later nog eens 95 geprobeerd en weer hetzelfde verhaal,erna alleen maar nog 98 en nooit problemen.
hij loopt wel gewoon op 95 maar je merkt dat hij wat slomer is en niet zo mooi loopt als met 98
de vorige eigenaar heeft ook altijd 98 getankt
nu zag ik vandaag op fb een topic met wat gti's in het buitenland zoals Amerika daar hebben ze 93 en daar had de auto dus een bijnaam,
check engine car elke gti wat er reed reed dus met dat lampje aan, wat me ook opvalt is dat de ene gti 98in tankklap met klein 95,terwijl de ander weer 95 erop heeft.
gr
die van mij heeft altijd op 98ron gereden ,heb er eens 95 in gedaan nouw dat doe ik dus niet meer.
auto was een stuk trager en en motormangement lampje sprong aan rustig tank leeggereden en weer 98vol getankt.
lampje sprong meteen uit en auto liep weer soepel en vol kracht.
later nog eens 95 geprobeerd en weer hetzelfde verhaal,erna alleen maar nog 98 en nooit problemen.
hij loopt wel gewoon op 95 maar je merkt dat hij wat slomer is en niet zo mooi loopt als met 98
de vorige eigenaar heeft ook altijd 98 getankt
nu zag ik vandaag op fb een topic met wat gti's in het buitenland zoals Amerika daar hebben ze 93 en daar had de auto dus een bijnaam,
check engine car elke gti wat er reed reed dus met dat lampje aan, wat me ook opvalt is dat de ene gti 98in tankklap met klein 95,terwijl de ander weer 95 erop heeft.
gr
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: 250 km / uur
In de USA is het anders, daar hebben ze het niet over RON, maar over MON (Motor Octane Number ), 93 MON is zeker vergelijkbaar met RON 98 a 100 hier.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: 250 km / uur
het idee al om er e10 in te gooien maar inderdaad rij maar eens met 102 van aral, merk ik altijd direct, je voelt gewoon meer boost
Re: 250 km / uur
VW heeft in de loop der tijd de stickers vernieuwd. De boodschap blijft echter hetzelfde: groot, vet gedrukt is advieswaarde, klein gedrukt is laagst toegestane waarde.
Gr. Wehoo.
- JayGerlofsma91
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 10 dec 2014, 11:15
- Type auto: Golf VII GTI
- Locatie: Noord-Holland
Re: 250 km / uur
In een eerder topic al eens over gehad.bzb schreef:het idee al om er e10 in te gooien maar inderdaad rij maar eens met 102 van aral, merk ik altijd direct, je voelt gewoon meer boost
Een standaard Mk 7 loopt perfect op E 10 of Ron 95.
Is hier voor gemaakt, mijn instructieboek rept niet over andere brandstoffen.
Na een stage1 zijn er wat veranderingen , denk aan een veel hogere turbodruk.
Ook het vermogen is met ongeveer 80 Pk toegenomen. Zo n 35 % erbij.
Onder volgasmeting is dan E10 cq Ron 95 blijkbaar onvoldoende om alle pk's uit dat blok te krijgen.
Race eend; nog aanvullingen ?
Re: 250 km / uur
je zegt het al zelf, je heb stage 1, weg met die e10
Re: 250 km / uur
In 99 % van de tijd word er normaal rustig mee gereden, dan is E 10 een perfecte brandstof.bzb schreef:je zegt het al zelf, je heb stage 1, weg met die e10
Heb een tank Aral 102 leeggereden, geen enkel verschil merkbaar met de E10.
Behalve dan op max vermogen.
Voor die enkele keer dat er geracet gaat worden toch maar een ander sapje tanken dus. :
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 14 jul 2012, 15:15
- Type auto: VW Golf 6 GTI
- Locatie: geel
Re: 250 km / uur
heb met men 6gti op 98 al eens 267km/h op GPS gehaald teller stond 280+ maar als ik 102 tank merk ik gewoon dat hij nog sneller is en hij nog sneller naar de top gaat
vw golf 6 gti 397.6pk 475nm by DVX Performance
vw corrado vr6 trackcar
vw corrado vr6 trackcar
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: 250 km / uur
Tank altijd 98 meestal met ethanol toevoeging.. Gaat om een 5 gti en haal 270 op teller dus denk echt wel dat het aan je brandstof ligt hoor.
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: 250 km / uur
Kiek, hier heb ik iets aan. Weet ik wat ik moet doen. Ik ga binnenkort met een collega op een vroege zondag ochtend naar onze Oosterburen toe. Porsche vs GTI gopro hangt aan boord! Beelden volgen!
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: 250 km / uur
Nou al geweest ??
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: 250 km / uur
We hopen in mei ergens te gaan. Houd jullie wel op de hoogte. Die van mij wordt wel afgedopt op 102.
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: 250 km / uur
Ik tank altijd V-power.
tot de 240/245 loopt ie soepel naar toe bij +-260 is de koek helemaal op.
Op een vlakke weg
Betreft een 5 GTI
tot de 240/245 loopt ie soepel naar toe bij +-260 is de koek helemaal op.
Op een vlakke weg
Betreft een 5 GTI
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Re: 250 km / uur
het is even stil geweest op dit topic, maar dacht eraan jullie via dit topic toch maar eens te vertellen dat ik jaloers ben op de topsnelheden die jullie rijden. Van de zomer reden wij op de Duitse Autobahn en dacht kom, laat we eens kijken of de getallen in het boekje haalbaa zijn. Dus...
echt teleurstellend...
mijn zoon die met zijn ietwat getunede Golf GTI 4 (1.8, 20V met turbo van de 2.0ltr en chip, ~200pk) reed makkelijk mee, waarbij die van mij (MK7 230pk, DSG) moeite had om 220km/uur te passeren...en daar bleef het bij, hij wilde niet harder, plankgas en geen drol harder
Zijn de kleppen met 40000km dan zoveel aangekoekt met olierestanten dat de doorstroming verziekt is?
(ik weet toevallig dat dit een giga probleem is bij TFSI Audi's)
Help eens, is deze auto rijp om aan te geven bij de VW dealer? Hij is nog net geen 2 jaar.
echt teleurstellend...
mijn zoon die met zijn ietwat getunede Golf GTI 4 (1.8, 20V met turbo van de 2.0ltr en chip, ~200pk) reed makkelijk mee, waarbij die van mij (MK7 230pk, DSG) moeite had om 220km/uur te passeren...en daar bleef het bij, hij wilde niet harder, plankgas en geen drol harder
Zijn de kleppen met 40000km dan zoveel aangekoekt met olierestanten dat de doorstroming verziekt is?
(ik weet toevallig dat dit een giga probleem is bij TFSI Audi's)
Help eens, is deze auto rijp om aan te geven bij de VW dealer? Hij is nog net geen 2 jaar.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: 250 km / uur
Misschien een idee om op de opendag van onze sponsor een rollenbank meting te doen?
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: 250 km / uur
dat lijkt mij helemaal geen gek idee, eigenlijk ene zeer praktische.bluetiger schreef:Misschien een idee om op de opendag van onze sponsor een rollenbank meting te doen?
Wanneer is de volgende mogelijkheid, weet je dat toevallig?
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: 250 km / uur
Met welke brandstof heb je dit geprobeerd. Zoals jd ook al aan geeft. Je moet echt wel goede brandstof hebben. Maar 220 dat lijkt me voor welke brandstof dan ook wel erg laag. Dacht trouwens ook dat bij de 7 gti er extra injectoren zitten in de inlaat zodat deze nagenoeg helemaal niet vervuilen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: 250 km / uur
Kleppen blijven schoon bij een mk7 gti die heeft direct en indirecte inspuiting.
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: 250 km / uur
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?t=8774Erics schreef:dat lijkt mij helemaal geen gek idee, eigenlijk ene zeer praktische.bluetiger schreef:Misschien een idee om op de opendag van onze sponsor een rollenbank meting te doen?
Wanneer is de volgende mogelijkheid, weet je dat toevallig?
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: 250 km / uur
Misschien mis je idd een paar pk's. Overigens meteen de vraag waar je reed. Op het Oberhausen straight bijvoorbeeld is het verdomde moeilijk om je topsnelheid te halen. Plus natuurlijk de vraag welke brandstof je erin had.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten