Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
yal schreef:Vandaag geprobeerd zuinig te rijden , niet boven de 4000rpm en defensief gereden
Gemiddelde verbruik is anders
Dat verbruik ik gemiddeld ook..... Met een gtd
Mijn gemiddelde verbruik is dat helaas niet , dit was slechts om te kijken of de auto inderdaad zo zuinig is als sommige beweren!
Gemiddeld verbruik is tussen de 1:10 a 1:11.
Heb je zin inderdaad verkeer geïnterpreteerd, ik heb 1:27 gereden over een afstand van 40km. Het kán dus wel
De gti verbruikt wel banden! Dealeraf de conti sp5 18" maar heb nu 7500km erop zitten en het profiel van de voorbanden is al hard versleten. Ze zitten nu achter maar meer dan 15k ga ik niet redden.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
bluetiger schreef:De gti verbruikt wel banden! Dealeraf de conti sp5 18" maar heb nu 7500km erop zitten en het profiel van de voorbanden is al hard versleten. Ze zitten nu achter maar meer dan 15k ga ik niet redden.
Zelfs bij mijn variant. Nu 22.000 KM en bijna nieuwe erop. Slechte zaak.
Ik lees her en der dat mensen 1:17 kunnen rijden met hun GTI.
Als ik erg mijn best doe kan ik volgens de boordcomputer tussen de 1:14 en 1:15 halen , maar als ik een paar goed gas geef is dat gemiddelde ineens anders
Opvallend is dat de boordcomputer zeer accuraat het verbruik weergeeft , dat blijkt als ik de gereden km deel door het aantal getankte liters.
Mijn GTI verbruikt gemiddeld 1:12,5 over de laatste 4000km.
Nu met kopieren en plakken in juiste rubriek geplaatst.
Sedert januari 2014 rij ik een gti perf.
Ik heb nu 11.500 km gereden.
Binnendoor in Nederland rij ik gemiddeld 1op 11,5
Zijn er autowegen bij, dan rij ik 1op 13.
Moet wel vermelden, dat ik bijna nooit harder rij dan toegestaan is.
Accelereren doe ik natuurlijk wel.
Rij ik rustig ( met fluwelen voet ) laatst bijvoorbeeld vanuit woonplaats Kerkrade naar Weert over de autoweg, dan haal ik gemakkelijk 1 op 17
Op vakantie naar Gardameer, dus veel Duitse autowegen, waarop kruissnelheden van 180 km, dan 1 op 12.
Op vakantie naar Wenen, wilde ik pas tanken in Oostenrijk ( literprijs 1,33 ) heb ik heen rustig gereden, niet harder dan 130, kwam ik uit op 1op 19.
Op de terugreis van Wenen hard ( bij Neurenberg-Wurzburg op de teller 252 aangetikt) en veel snel accelereren was het verbruik 1 op 12.
De perf. rijdt behoorlijk zuiniger dan mijn golf 6 GTI en ik vermoed, dat de dsg ook positief uitwerkt op het verbruik.
In ieder geval ben ik zeer tevreden over het benzineverbruik.
Mijn gti is niet getuned, heeft de originele banden op de 18 inch austin-velgen, ik tank wel 98 ROZ
Nog mensen die hun verbruik kunnen meedelen?
Ik heb mijn 6 GTI dsg verkocht en rij ondertussen met een 7 GTD, maar mis de beleving van de benzine en pk's enorm...
De mk7 staat nog steeds stil en verbruikt derhalve geen benzine , gaat bijna naar Pon na 1,5maand wachten.
Wat een drama , ellende die nieuwe rommel. Ding staat al meer dan meer 3 maanden stil , gaat naar de dealer of staat bij de dealer....echt treurig
Hier toch gemiddeld rond 1:11-11,5
Heb eens mijn DCC op Eco gezet. Dan kom ik pas aan 1:13,5
Maar dan trekt dat ding voor geen meter, Dan lijkt het wel een 1.4 TSI met 120 pk.
In Nederland durf ik em wel eens op Eco te zetten, met al die laser guns en trajectcontroles
Eens in Belgie of Duitse grens, toch wel doorvlammen