We hebben inmiddels de eerste schetsen van de auto binnen. De auto onderscheidt zich van andere GTI's door een grotere achterspoiler en extra koelopeningen in de voorbumper van de reguliere versies.
Onder de kap houden de bemoeienissen niet op, want de 2,0-liter turbomotor is in de GTI Clubsport goed voor 265 pk, 35 pk meer dan de GTI Performance biedt. Bovendien is er een overboostfunctie voor extra snelle inhaalacties. Uiteraard heeft deze versie net als de Performance ook een sperdifferentieel.
Prestatiecijfers hebben we nog niet, maar we verwachten dat deze in de buurt liggen van die van een Leon Cupra.
Het beste nieuws is nog dat deze GTI Clubsport begin 2016 daadwerkelijk gelimiteerd in productie gaat. Tenminste, als de fans op het GTI Treffen positief zijn over deze creatie, en het lijkt ons dat dit wel het geval zal zijn.
AutoBild noemt zelfs al een Duitse prijs voor de GTI Clubsport: 34.000 euro. Ter vergelijk: de GTI Performance is er bij onze oosterburen vanaf 30.400 euro. Een kleine vier mille meer dus.



Bron: Autoweek