Foutmelding

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
KoenW
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Foutmelding

Bericht door KoenW »

Even een vraag ik heb een golf 5 gti 240 uit 2008 en het motorstorings lampje brand nou heb ik hem uitgelezen en geeft de fout melding brandstoftoevoer te arm loopt ook onregelmatig bij stationer nou heb ik al luchtmassameter vervangen en de voorste lambasonde op het spruitstuk vervangen allebei geen resultaat iemand enig idee waar ik nog verder kan naar zoeken of iemand ooit hetzelfde gehad
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Race Eend »

Graag even je exacte melding noteren, hier kan niemand je exact mee helpen.

Suggestie:
- pompdrukken controleren (meetwaardenblok 230 en 231 in engine mbv VCDS/vag-com).
daarna als dit niet goed is de cam follower/ HD Pomp stoter controleren (hd pomp demonteren). Als je raildruk net zoveel is als je tank druk (5-7 bar) dan zal je overdruk ventiel in je HD rail kapot zijn. Deze vervangen door een nieuwe of RS4 rail ventiel.

- carterventilatieklep op kleppendeksel kan ook lek zijn, makkelijk te testen, slang van inlaat spruitstuk los halen en spruitstuk even dicht maken (hand erop, of dopje erop om hem dicht te houden, dan auto starten en kijken of hij wel goed loopt. Loopt hij dan wel mooi stationair, dan heb je de klep kapot.

ps: nooit zomaar lukraak delen gaan vervangen, luchtmassameter en lambda sonde gaan zelden stuk bij een TFSI, je hebt nu al 300 euro weggegooid, terwijl je misschien een onderdeel van 30 euro kapot hebt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
KoenW
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: Foutmelding

Bericht door KoenW »

Okeey bedankt voor je reactie ik zal de code is helemaal opzoeken gelukkig had ik de onderdelen terug kunnen brengen dus heeft me nog geen geld gekost
Ook als ik het contact afzet fluit ie nog na niet altijd wel vaak
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”