Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ging normaal mijn mk7 gti verkopen omdat ik een huis ging kopen. Nu heb ik een extraatje gekregen van mijn ouders om mijn lening bijna volledig af te betalen (ik tevreden uiteraard )
Nu heb ik wel mijn Akrapovic verkocht. Dus de gti draait op de bluemotion sound
Ik heb skytune al eens gemaild voor een volledige lijn te laten maken bij hun, ik wacht de prijs af.
Nu een kennis die een garage heeft vertelde me dat je met de midden/eind demper te laten verwijderen je tot 50% meer geluid zal hebben. Wat raden jullie aan? Het mag echt wel brommen, maar niet TE natuurlijk
Heb ondertussen is geinformeerd bij skytune ook.
720€ voor de volledige inox uitlaat, het geluid kan je daar zelf nog kiezen hoe luid/stil je het wilt ..
Nu ja als ik met de midden/einddemper ook al geluid kan hebben voor pak weg 100€ , is de keuze snel gemaakt
mattjoeac schreef:Heb ondertussen is geinformeerd bij skytune ook.
720€ voor de volledige inox uitlaat, het geluid kan je daar zelf nog kiezen hoe luid/stil je het wilt ..
Nu ja als ik met de midden/einddemper ook al geluid kan hebben voor pak weg 100€ , is de keuze snel gemaakt
ik heb eens gemaild ook naar heinz performance
hun reactie:
Ik zou de middendemper niet verwijderen(keuringproblemen)
wat we kunnen doen is deze (einddemper) open doen en voorzien van een nieuw binnen werk.
Hiermee kunnen we dezelfde sound bekomen als met een andere uitlaatsysteem.
Ik zou beginnen met de einddemper, en als dit niet luid genoeg is kunnen we de middendemper ook ombouwen.
voor de einddemper vragen we 700€, middendemper eventueel 2500€.
Dit neemt halve dag in beslag.
Ik vind dat echt absurde bedragen.
Voor dat geld kan je vast wel dingen vinden waarmee je wel normaal door de keuring heen komt. En het geluid en de performance krijgt.
nieuwe reactie:
de orginele demper wordt ontmanteld en van een nieuwe binnenwerk voorzien.
Je krijgt hetzelfde resultaat als bij een sportuitlaat, maar dan tegen een derde van de prijs.
Nu bij skytune heb je voor 750€ vanaf het midden een lijn naar achter.
Wat zouden jullie doen? Aan het geluid moet zoiezo iets gedaan worden..
Spijtig dat het allemaal zo duur is ..
Zeker niet uw originele tussendemper of einddemper aanpassen. Geeft problemen met de keuring en vermogensverlies.
Kijk op 2de handssites in Duitsland. Daar heb ik ook mijn catback gekocht voor 1/2 van de prijs inclusief papieren. (eBay Kleinanzeigen)
En het was een leuke rit vanuit Gent naar Düsseldorf
Ik heb een kennis die een garage heeft en die kan dit allemaal plaatsen. Hij sprak om de middendemper te verwijderen, als ook de andere dempers.
Maar ik wil ook geen tractor geluid natuurlijk
Over midden demper weghalen en niet door apk komen is niet waar @mattjoeac
Uitlaat moet gasdicht zijn, en deugelijk bevestigd zijn, en max decibel produceren (staat op je papieren/pasje wat dat max mag zijn)
Of het geluid te hard word zonder midden demper weet ik niet maar denk dat het best meevalt.
TDB schreef:Zeker niet uw originele tussendemper of einddemper aanpassen. Geeft problemen met de keuring en vermogensverlies.
Kijk op 2de handssites in Duitsland. Daar heb ik ook mijn catback gekocht voor 1/2 van de prijs inclusief papieren. (eBay Kleinanzeigen)
En het was een leuke rit vanuit Gent naar Düsseldorf
Verwijderen van middendemper op originele uitlaat vermogensverlies? Leg uit. Ik zit er namelijk aan te denken om een originele uitlaat te kopen en deze vervolgens aan te passen.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |
Dat vermogenverlies snap ik toch ook niet ...
Ik heb ook wat vervang middendempers gezien van FOX, Nu ik vind er geen filmpjes van ...
Dus ik weet niet of het de moeite is of niet
Mijn auto gaat dinsdag binnen in een lokale garage.
Er komt een rechte lijn vanaf de middendemper, stukken komen allemaal van skytune.
Nu de middendemper wordt vervangen door een rechte rvs buis, als ook de einddemper gaat eruit en er komen rechte buizen in de plek.
Nu de kat blijft dus, nu vroeg ik mij af of er wel nog genoeg tegendruk is voor de turbo? Je leest vanalles over wel/niet genoeg tegendruk.
Wat is jullie mening hierover?
Best 1 v/d dempers behouden of mogen ze allebei weg?