Alarm gaat af zonder reden

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Alarm gaat af zonder reden

Bericht door Glenne »

Hallo,
ik rij 3.5 jaar (BJ 06/2009) met m'n Golf VI GTI en heb in die tijd ongeveer 7x gehad dat mijn alarm zonder reden af gaat (waar ik weet van heb).
3x in de garage (in de laatste paar maanden), op m'n werk, op de parking vd supermarkt en 2x als ie gewoon voor de deur op straat staat (ik woon op het einde van een doodlopende straat en er passeert dus geen verkeer).
Ik weet dus totaal niet wat het alarm doet afgaan. Heeft iemand anders nog dit probleem gehad?
De wagen heb ik nog niet laten uitlezen voor dit probleem, maar misschien kan iemand me op weg helpen.

Gr
Golf VI GTI
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Alarm gaat af zonder reden

Bericht door R400 »

Uitlezen !

Dan krijg je meteen te zien of t een sensor is die stuk is ;)
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Alarm gaat af zonder reden

Bericht door Warhoofd »

Ik kan bij mijn alarm aan het knipperende ledje zien welke sensor is afgegaan, heb jij niet iets soortgelijks?
312 pk & 460 NM by JD Engineering
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Alarm gaat af zonder reden

Bericht door Glenne »

Geen idee. Tegen dat ik besef dat het mijn wagen is die afgaat en aan mijn wagen ben, is het al terug gedaan. Het duurt maar een 15 - 20 tal seconden
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Alarm gaat af zonder reden

Bericht door TheDGM »

Het is pas te zien op het moment dat je de auto opent nadat het alarm is af gegaan. Op dat moment gaat het ledje een aantal keren knipperen.

Ik zelf hoor bij het openen van de deuren, nadat het alarm is afgegaan, een aantal piep tonen.

Is het een origineel alarm?
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Alarm gaat af zonder reden

Bericht door Glenne »

Wat bedoel je met "de auto opent"? Ontgrendelen met de afstandsbediening of de deur openen?
Ik heb nog geen pieptonen opgemerkt. Het alarm is origineel
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Alarm gaat af zonder reden

Bericht door TheDGM »

Op het moment dat ik ontgrendel met de afstandbediening. Maar dat is voor jou niet van toepassing. Origineel alarm kan uitgelezen worden met vagcom. Je kan dan zien waardoor het alarm voor het laatst is afgegaan.

Ik heb trouwens geen origineel alarm.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Alarm gaat af zonder reden

Bericht door R400 »

TheDGM schreef:Op het moment dat ik ontgrendel met de afstandbediening. Maar dat is voor jou niet van toepassing. Origineel alarm kan uitgelezen worden met vagcom. Je kan dan zien waardoor het alarm voor het laatst is afgegaan.

Ik heb trouwens geen origineel alarm.

Dat zeg ik toch :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten