Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door SteveO »

Op mijn RNS510 heb ik weergave van de Climatronic. Nu was mij een tijdje geleden een symbool in het scherm opgevallen wat ik niet helemaal kan plaatsen. Gisteravond toen mijn vriendin achter het stuur zat en ik ernaast, kwam het symbool weer naar voren dus had ik optimaal de gelegenheid om hier een foto van te maken.

Er staat dan het volgende in beeld: REAR (met een hangslot-symbool ervoor). Zie foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb al met de volgende zaken gespeeld om te achterhalen of het ermee te maken heeft:

- De luchtroosters voor de achterpassagiers (in de middenarmsteun) open en dicht gedraaid (maar dit lijkt mij een mechanisch systeem, dus lijkt me sterk). Geen verandering.
- De portieren op slot en van het slot gedaan dmv de schakelaar in de bestuurdersportier, geen verandering.
- Achterruit-verwarming kon ik gewoon in en uitschakelen en functioneerde verder ook goed.

Oja, bij de volgende keer dat ik weer in de auto stap en start, is het symbool weer verdwenen. Iemand enig idee of die dit ook weleens heeft?
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door SteveO »

Het volgende kunnen vinden in een Duitse PDF-bestand die de nieuwe functies van SW3970 voorlegt:

Afbeelding

Heel bijzonder, want ik heb helemaal geen Climatronic bedieningspaneel voor de achterpassagiers. Was het maar zo.. :lol:
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door wehoo »

Een Phaeton echter wel:

Fahrzeugabhängig kommen verschiedene Ausstattungen zum Einsatz:

1-Zonen-Temperaturregelung
2-Zonen-Temperaturregelung
Teilt den Fahrgastraum in zwei Klimazonen. Fahrer und Beifahrer können ihre Temperatur unabhängig voneinander wählen.
3-Zonen-Temperaturregelung
Fahrer, Beifahrer und Passagiere im hinteren Fahrgastraum können ihre Temperatur unabhängig voneinander einstellen.
4-Zonen-Temperaturregelung
Teilt den Fahrgastraum in vier Klimazonen mit individueller Temperaturregelung.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door theo »

Zit/kan in een Phaeton een RNS510???
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door wehoo »

Zit er niet in, maar de gegevens op de CAN-bus zijn gedeeltelijk wel hetzelfde. (mixed up software).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door SteveO »

Dan blijft het alsnog vreemd dat hij in mijn Golfje 5 af en toe doet alsof er een klimaatregel paneel bij de achterbank zit.

Was nog even met VCDS in de 08 - Auto HVAC gedoken en kwam bij de Long Coding nog wel iets tegen als 'Rear Seat Climate Panel installed' ofzo, maar deze stond uitgevinkt.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door theo »

wehoo schreef:Zit er niet in, maar de gegevens op de CAN-bus zijn gedeeltelijk wel hetzelfde. (mixed up software).
Dat het op de CANBUS staat ok maar dan wordt er in de RNS510 toch geen software voor gescheven om dat signaal weer te geven...
RNS510 past in een auto met een rear seat panel kennelijk. Maar welke auto...
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door TheDGM »

Skoda Superb, alleen dan is het niet een RNS maar een Columbus.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door TheDGM »

Dat is wat ik dacht tenminste. Een aantal jaar geleden zijn we op vakantie geweest met een vrij nieuwe Superb en meen te herinneren dat deze achter een climatronic paneel had. Kan nu alleen nergens een occasion vinden die dit heeft. Hmm...
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door theo »

iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Climatronic op RNS510 - vreemde symbool

Bericht door iroc-dennis »

de oude passat van een kennis van me had ook een qlimate bedieningspaneel achterin.

meen dat het van bj 2006/2007 was, daar past ook een rns510 in, mogelijk dat deze ook uit een passat kwam.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten