Gister ging ik naar zandvoort circuit vrij rijden voor de 1e keer er heen, waren net begonnen met 1e rondje alles oke 2e rondje net begonnen ineens ging me lampje aan van oliedruk STOP !.
gestopt auto ging naar de parkeerplaats we hebben em daar neer gezet laten afkoelen motor tikte echt heel erg dus ik was er al bang voor. na een paar uur hebben we oliepeil gecontroleerd deze was goed.
auto geprobeerd te starten...deed helemaal niks je hoorde alleen de startmotor maar voor de rest niks. gevraagd of de auto daar mocht blijven staan en dan morgen ophalen, nou vandaag opgehaald met ambulance en naar garage toe van een kennis om te kijken, ze haalde wat olie eruit en daar zagen ze al splinters in verder gekeken cilinders getest 3 doen niks meer dus motor is kapot

een vriend van me heeft een motorblok liggen van een golf 5 gti die kan ik overnemen, dat is mijn voordeligste optie want reviseren is best prijzig.
wanneer motor word omgewisseld wil ik gelijk een aantal dingen vervangen zodat alles weer beetje als nieuw is nu toch het er allemaal uitgaat.
heeft iemand ideeën of tips wat ik zoal kan vervangen ?
heb echt geen idee hoe dit ineens is gebeurd heb de motor altijd goed onderhouden bij de vw dealer misschien was de motor wel al niet meer goed toen ik hem kocht weet het allemaal niet meer baal er zo erg van. hoop dat alles voor 8 oktober opgelost is want dan is de afspraak bij tvs engeneering.
alvast bedankt voor jullie hulp.