Ik kreeg daar niet heel snel een antwoord op en ben dat zelf maar eens gaan ondervinden.
Ik kan je verklappen NEE, hij past niet ( direct )
Waarom niet? omdat een R20 demper ruim 8 cm dikker is dan de GTI versie.
Wat doe je in zo'n geval? slijpen en kijken of het wel gaat.

Volg hieronder hoe deze dag is verlopen,
het begon allemaal als een originele R20 demper,

als je op ruim 8 cm van de bovenkant de slijptol erin zit dan krijg je de binnenkant te zien,

je ziet in de midden ook weer een soort van demper, en tja die moet ook gehalveerd worden,

hier is alles gehalveerd en zijn de 2 binnenste uitlaat buisje verwijderd,

Ook het demping materiaal is verwijderd om alles goed passend te maken,


hier de nieuwe iets dunnere binnenste uitlaat buisjes om het weer als origineel te laten worden,

hier de nieuwe deksel op maat gemaakt en alles weer gelast,


Hier is het demping materiaal weer terug geplaatst wellicht iets minder omdat er minder ruimte is,

de nieuwe bovenplaat van RVS,


hier is het passen en meten, de diffuser moet worden aangepast ivm de 2 extra pijpen, de aansluiting naar het bestaande uitlaat systeem is ook pas en maat werk,

hier is alles passend en perfect, geen nare geluiden, geen bonken of rammelen, gewoon perfectie,


Ja het was dus wel een best klusje maar zeer geslaagd. Het geluid is een stuk donkerder en de plofjes zijn een stuk beter te horen.
de klepjes heb ik beide open staan dmv een klem, mocht het niet bevallen op ten duur kan ik ze dicht zetten met de hand en weer vast zetten.
er zit absoluut geen resonatie in de uitlaat op de snelweg bijv.