edit
Re: GTI Edition 35: lekkage?
Gewoon oliepeil in de gaten houden dan zie je het zoCrocky schreef:Beste forumleden,
Net ontdekte ik een kleine vlek vloeistof (olie) op de garagevloer. De olie is zo goed als doorzichtig en relatief lopend (niet stroperig). Textuur is dus bijna zoals water, de geur is echter overduidelijk olie en voelt ook vettig tussen de vingers.
Nu heeft er dit weekend ook een tijdje een andere auto op de plaats van de GTI gestaan. Ik ben dus niet 100% zeker of het van mijn GTI komt. Zit er voor elk type vloeistof een sensor in de motor, versnellingsbak, ..., zodat ik de boel niet onbewust stuk rij zonder een waarschuwing op het dashboard voor een laag vloeistofpeil?
Alvast bedankt.
- Crocky
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Ik denk niet dat het motorolie is aangezien het zo klaar als water is en weinig stroperig.Godfried schreef:Gewoon oliepeil in de gaten houden dan zie je het zoCrocky schreef:Beste forumleden,
Net ontdekte ik een kleine vlek vloeistof (olie) op de garagevloer. De olie is zo goed als doorzichtig en relatief lopend (niet stroperig). Textuur is dus bijna zoals water, de geur is echter overduidelijk olie en voelt ook vettig tussen de vingers.
Nu heeft er dit weekend ook een tijdje een andere auto op de plaats van de GTI gestaan. Ik ben dus niet 100% zeker of het van mijn GTI komt. Zit er voor elk type vloeistof een sensor in de motor, versnellingsbak, ..., zodat ik de boel niet onbewust stuk rij zonder een waarschuwing op het dashboard voor een laag vloeistofpeil?
Alvast bedankt.
Als je airco aan hebt gehad afgelopen tijd, dan kan het zijn dat het daar vanaf komt!Crocky schreef:Ik denk niet dat het motorolie is aangezien het zo klaar als water is en weinig stroperig.Godfried schreef:Gewoon oliepeil in de gaten houden dan zie je het zoCrocky schreef:Beste forumleden,
Alvast bedankt.
- Crocky
De airco heb ik dit jaar nog niet gebruikt. Het is 100% een olie.Godfried schreef:Als je airco aan hebt gehad afgelopen tijd, dan kan het zijn dat het daar vanaf komt!
Wordt elk vloeistofpeil gecontroleerd met sensoren en eventueel melding op dashboard? Wil de boel niet stuk rijden zonder waarschuwing.
remolie overloop wellicht?
- Crocky
Volgens mij is het dit, vloeistof is identiek hetzelfde. Kan dit kwaad?bzb schreef:remolie overloop wellicht?
-
- Type auto: GTI 6
Zolang je niet onder het minimum komt niet. Misschien met overdruk te maken vanwege hogere temperaturen. lag de olie onder de motor of bij de wielen? Uiteraard niveau van de remolie wel in de gaten houden.
Wellicht nog gekeken naar olie voor de stuurbekrachtiging, versnellingsbakolie, koelvloeistof?
Knap trouwens dat je de airco nog steeds niet hebt gebruikt bij de laatste zomerse te peraturen
Wellicht nog gekeken naar olie voor de stuurbekrachtiging, versnellingsbakolie, koelvloeistof?
Knap trouwens dat je de airco nog steeds niet hebt gebruikt bij de laatste zomerse te peraturen

- Crocky
Ik heb het weggeveegd maar ik denk onder de motor (meer naar de achterzijde van de motor toe).Buco schreef:Zolang je niet onder het minimum komt niet. Misschien met overdruk te maken vanwege hogere temperaturen. lag de olie onder de motor of bij de wielen? Uiteraard niveau van de remolie wel in de gaten houden.
Koelvloeistof is nog in orde, de overige vloeistoffen weet ik niet hoe te controleren.
Ideaal weertje om met de ramen open te rijden met de GTI-geluiden op de achtergrond

Remolie overloop? Het remsysteem is een gesloten systeem. Remvloeistof is geen olieproduct en is hygroscopisch. M.a.w. dit middel trekt waterdamp aan. Zou niet goed zijn als er een open verbinding met lucht is.
Stuurbekrachtigingsolie? VW gebruikt al jaren een elektro-mechanische stuurbekrachtiging.
Airco is gevuld met gas.
Koelvloeistof verdampt maar laat een roze kleur achter.
Stuurbekrachtigingsolie? VW gebruikt al jaren een elektro-mechanische stuurbekrachtiging.
Airco is gevuld met gas.
Koelvloeistof verdampt maar laat een roze kleur achter.
Gr. Wehoo.

bij mijn kundige garage kwam het er gewoon uitzetten via de deckel bij het vernieuwen van de blokken 

Dat is het verschil tussen max en min. Bij nieuwe blokken is er meer ruimte voor de blokken en minder voor de vloeistof.
Tot boven max gevuld.
Tot boven max gevuld.
Gr. Wehoo.

- KnuffelTurk
De airco zolang uit laten is toch niet goed voor de leidingen / pomp?Crocky schreef:De airco heb ik dit jaar nog niet gebruikt. Het is 100% een olie.Godfried schreef:Als je airco aan hebt gehad afgelopen tijd, dan kan het zijn dat het daar vanaf komt!
Wordt elk vloeistofpeil gecontroleerd met sensoren en eventueel melding op dashboard? Wil de boel niet stuk rijden zonder waarschuwing.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
- Crocky
Remolie staat op max. dus volgens mij is hier toch geen lek. Toch maar eens langs de dealer gaan
. Hopelijk niets erg...
Edit: net een bakje onder de motor geplaatst. De vloeistof is roze, dus koelvloeistof neem ik aan? Lekt in het midden van de motor.

Edit: net een bakje onder de motor geplaatst. De vloeistof is roze, dus koelvloeistof neem ik aan? Lekt in het midden van de motor.
- John
- Type auto: Golf MK7 GTI
Dat is koelvloeistof. Klinkt als waterpomp lek.Crocky schreef:Remolie staat op max. dus volgens mij is hier toch geen lek. Toch maar eens langs de dealer gaan. Hopelijk niets erg...
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
- Crocky
Een idee aan welke rekening ik mij kan verwachten indien de waterpomp dient vervangen te worden?John schreef:Dat is koelvloeistof. Klinkt als waterpomp lek.Crocky schreef:Remolie staat op max. dus volgens mij is hier toch geen lek. Toch maar eens langs de dealer gaan. Hopelijk niets erg...
Of radiator, slang, slangaansluiting (klem).
Kwestie van roze "spoortje" traceren. Koelvloeistofsysteem (koud) onder druk brengen.
Kwestie van roze "spoortje" traceren. Koelvloeistofsysteem (koud) onder druk brengen.
Gr. Wehoo.

- Crocky
Zit de waterpomp niet links aan het motorblok (als je voor de motor staat) bij de distributieriem? Schiet me niet dood als ik domme dingen zeg, ken er (nog) niet veel van
. Hier zie ik geen lekken. Lek komt van de achterkant van het motorblok.

ik heb een tijdje geleden een kleine waterlek gehad,bij mij was het een plastic t-stuk dat lekte.het stuk bevindt zich naast het blok aan de bestuurderskant,miss ook eens nakijken?kostprijs van dat stuk was +- 15euro.
greetz
greetz
- Crocky
Vandaag een kennis mecanicien even laten kijken onder de motor. Geen lek aan de waterpomp. Hij kon moeilijk een lek vinden aangezien het enorm traag lekt (plasje iets groter dan 2 eurostuk op ganse nacht). Hij zag geen sporen van een lek hoger langs het blok of aan de zijkanten. Daarom even de verbindingen onderaan wat aangedraaid. Hopelijk is het nu opgelost. Iemand een idee welke kleur de DSG-olie heeft?
Amber of doorzichtig (clear).
http://www.pentosin.net/specsheets/Pentosin_FFL-2.pdf
http://www.pentosin.net/specsheets/Pentosin_FFL-2.pdf
Gr. Wehoo.

-
- Type auto: MK6 Edition 35
KnuffelTurk schreef:De airco zolang uit laten is toch niet goed voor de leidingen / pomp?Crocky schreef:De airco heb ik dit jaar nog niet gebruikt. Het is 100% een olie.Godfried schreef:Als je airco aan hebt gehad afgelopen tijd, dan kan het zijn dat het daar vanaf komt!
Dat maakt niet uit, koudemiddel & olie van het aircosysteem circuleert altijd Door alle leidingen, pomp, condensor, verdamper etc. Ook al is het systeen uitgeschakeld(Golf 5 en nieuwer) Bij golf 4 bijvoorbeeld Schakelt de pomp wel helemaal uit als je de airco uit zet.
M.b.t. De vloeistof lekkage, als het ongeveer in het midden van de auto is is de kans groot dat het plastic watermondje aan de zijkant van je motor lek is (vlak boven je versn. bak) kwaliteit kosten valt dat reuze mee

MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
- Crocky
Even een update. Het is de flens waar het koelsysteem het blok ingaat. Deze lekt dus een beetje. Niks ernstig maar zal deze bij het volgende onderhoud toch maar even laten vervangen.