Wellicht bekend maar ik heb het pas ontdekt.
Ik heb een 7 R met dsg en dat 'fijne' start/stop. In eerste instantie heb ik gezocht hoe ik dit laatste uit kan zetten maar dat blijkt helemaal niet nodig!
Hoe werkt het?
Op de eerste plaats wil je 'auto hold' permanent aanzetten. Dit zorgt er namelijk voor dat wanneer je stopt, de auto automatisch op de parkeerrem wordt gezet. Je kunt je voet dan van het rempedaal halen en de auto blijft dan staan. Als je gas geeft, lost de parkeerrem vanzelf en daar ga je.
Nu heb ik gemerkt dat wanneer je voorzichtig tot stilstand komt, het start/stop systeem niet geactiveerd wordt. De motor blijft dus gewoon lopen! Wel voorzichtig remmen, anders slaat de motor wel af.
Het mooie is, dat wanneer je stilstaat (met draaiende motor) en vervolgens het rempedaal wat steviger indrukt, de motor alsnog afslaat. Een kleine beroering van het gaspedaal doet de motor weer aanslaan.
Op deze manier kun je het start/stop systeem dus zelf 'bedienen'. Ik vind het ideaal en gebruik de knop van het start/stop systeem nooit meer.
Tip: autohold en start/stop
Re: Tip: autohold en start/stop
Ik heb het laten uitzetten is veel makkelijker en hoef je nergens rekening mee te houden 

Re: Tip: autohold en start/stop
Ik heb het zelf met vagcom uitgezet, geen seconde spijt