
Met de release van de Golf R om de hoek hier in de States, is Volkswagen Skunkworks, de R-dochteronderneming, waardoor we meer te kwijlen over, met een tweaked versie van de nieuwe Kever. Hoewel het nog steeds een ontwerp van studie, en dus ook geen technische details zijn vrijgegeven, weten we dat de beefed-up Kever zal zeker het onderdeel kijken. Het dragen van dezelfde wielen als de Golf en Scirocco R modellen, maar in een grote 20 "formaat. De bumpers zijn ook vergroot, stretching 1,2 centimeter breder dan die op standaard Kevers. Er is ook een diffuser opgetrokken onder die achterbumper, en een enorme spoiler zit boven op de achterklep. We denken dat het ziet er spectaculair uit, en zou graag zien een in productie genomen. Als we horen meer details, zullen we zeker aan hen doorgeven. Tot die tijd, check hieronder het persbericht.

Wolfsburg / Frankfurt, 13 september 2011 - Bij Volkswagen, de letter "R" belooft top-notch prestaties, een claim gevalideerd door de 266 pk Golf R en de 261 pk Scirocco R. In een wereld debuut op de IAA in Frankfurt , Volkswagen is nu toont een derde variant van dit sportieve thema: de Kever R Concept, op basis van de 21e eeuw Kever. Net als de Golf R en Scirocco R, de R-versie van de Kever werd ook gemaakt bij Volkswagen dochteronderneming Volkswagen R GmbH, gevestigd in de buurt van Wolfsburg. De Beetle R Concept is nog steeds een design studie. Degenen die vertrouwd zijn met de Kever Turbo (200 pk) weten dat de auto zou zelfs meer prestaties, vergelijkbaar met die van de Golf R en Scirocco R. bieden een kever met sap Visueel is de Beetle R Concept, geschilderd in "Serious Grey" , biedt een glimp van wat een productie-versie eruit zou kunnen zien. Het concept is uitgerust met 20-inch "Talladega" aluminium-lichtmetalen velgen-hetzelfde ontwerp gebruikt op de Golf R en Scirocco R, maar die auto's dragen 18 - en 19-inch velgen. R-design blauwe remklauwen zijn eenvoudig te vinden via de wielen van de Kever, die vijf driedubbele spaken functie. De ontwerpers volledig herwerkte de voor-en achterbumpers, die worden verbreed met 1,2 inch. Aan de voorzijde is de bumper bestaat in wezen uit drie luchtinlaten, die zijn gemarkeerd in contrasterende "Black High Gloss '. De middelste intake levert de motor met lucht, terwijl de buitenste twee koelen van de remmen. De voorspoiler, ook geschilderd in "Black High Gloss", is ontworpen als een platte splitter (met een chromen strip), net zoals die worden gebruikt in de autosport. Voor een duurzaam behoud temperatuurregeling van de motor binnen een optimaal bereik, zelfs onder extreme omstandigheden, zijn openingen te vinden op de linker-en rechterzijde van de motorkap. De achterbumper ook lucht uitlaatopeningen die aerodynamisch zijn met een diffuser geïntegreerd in de onderste bumper gebied . Samen met de achterspoiler, die aanzienlijk groter is dan de Turbo's-de diffuser helpt bij het creëren optimale downforce aan de achterzijde. Een visuele en akoestische hoogtepunt is het uitlaatsysteem met zijn twee sets van dubbele verchroomde uitlaatpijpen. Aan elke kant, de bumpers overgang naar vrijstaande spatborden die ook verbreed met 0,6 cm per zijde. De dorpels zijn ingericht in "Black High Gloss", een high-end chromen sierstrip is hier opgenomen. Ook schilderde in "Black High Gloss" zijn het dak, het bovenste deel van de trunklid verbinding maakt, de deur en de spiegelkappen uitgevoerd deurklinken.

Super sportieve interieur zoals gebruikelijk is op de R-modellen, het interieur maakt ook een onmiddellijke indruk. Aan de voorkant, de bestuurder en passagier zitten in de autosport kuipstoelen met wat wordt aangeduid als Ergopads gemaakt van grijs nubuck leer. De stoelen zijn bekleed met zwart nappaleer. De R-logo is in reliëf op de stoelen en de stoel naden en leidingen zijn in "Space Blue". De "Black High Gloss" die al werd gebruikt aan de buitenkant is ook te vinden in het interieur ook, gebruikt als een contrasterende kleur voor dingen zoals het dashboard accenten en decoratieve elementen rond de verschuiving grip. Het interieur ontwerpers ook gestileerd de instrumenten om R-specifiek zijn. Het combi-instrument, met zijn sportwagen-achtige centrale toerenteller en de hulpinstrumenten aangelegd boven de middenconsole zijn zowel hier gewijzigd. De deur dorpelplaten worden opgewaardeerd met de R-logo. Ondertussen wordt geborsteld aluminium gebruikt voor alle pedaal caps. De stof vloermatten zijn blauw en zwart dubbele grenst aan de blauw-achtergrondmuziek bekleding wedstrijd.
