Dsg bak uitwisselen.
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Dsg bak uitwisselen.
Beste mensen,
Is het mogelijk om een dsg bak van een andere golf 5 gti te monteren
met hetzelfde onderdeel nummer? Ik heb het idee dat mijn bak een beetje aan zijn eind begint te lopen. Hij huilt in de eerste versnelling tot een bepaald toerental dit doet hij al een beste tijd wordt niet erger of slechter denk aan een lager in de bak. Verder schakelt hij wel goed overigens. Olie heb ik wel recentelijk ververst. Dit mocht niet baten.
Of misschien heeft een dsg kenner hier een andere mening over dan hoor ik die graag.
Is het mogelijk om een dsg bak van een andere golf 5 gti te monteren
met hetzelfde onderdeel nummer? Ik heb het idee dat mijn bak een beetje aan zijn eind begint te lopen. Hij huilt in de eerste versnelling tot een bepaald toerental dit doet hij al een beste tijd wordt niet erger of slechter denk aan een lager in de bak. Verder schakelt hij wel goed overigens. Olie heb ik wel recentelijk ververst. Dit mocht niet baten.
Of misschien heeft een dsg kenner hier een andere mening over dan hoor ik die graag.
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Re: Dsg bak uitwisselen.
Je kan hem zo uitwisselen, geen enkel probleem.
Zeker als je een bak koopt die compleet is met bak ecu etc. Maar als hij dezelfde code heeft kan je ook je eigen bak computer over zetten op de nieuwe bak.
Zeker als je een bak koopt die compleet is met bak ecu etc. Maar als hij dezelfde code heeft kan je ook je eigen bak computer over zetten op de nieuwe bak.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- NL_MK5 GTI
Dsg bak uitwisselen.
Bedankt voor de reactie, ik kan overigens nergens vinden dat mensen dit probleem ook hebben met hun dsg bak.
Dan ga ik na de zomer maar eens op zoek naar een jong gebruikte bak.
Dan ga ik na de zomer maar eens op zoek naar een jong gebruikte bak.
- Race Eend
- Contacteer:
Komt veel voor hoor, vaak is zijn het de lagers etc. Kan ook gewoon gerepareerd worden.
Ik weet dat de jongens van http://www.automotiveasten.nl/ regelmatig dergelijke reparatie uitvoeren (waar andere bedrijven vaak zeggen dat je een geheel nieuwe bak nodig hebt (ruilsysteem), waarna ze jou bak op dezelfde manier repareren).
Ik weet dat de jongens van http://www.automotiveasten.nl/ regelmatig dergelijke reparatie uitvoeren (waar andere bedrijven vaak zeggen dat je een geheel nieuwe bak nodig hebt (ruilsysteem), waarna ze jou bak op dezelfde manier repareren).
- NL_MK5 GTI
En heb je een idee wat zon reparatie ongeveer gaat kosten? Ik blijf geen jaren meer met de auto rijden. En wil de nieuwe eigenaar ook niet met ellende opzadelen.
- Race Eend
- Contacteer:
Tja, reken maar op 10 uur arbeidsloon en wat onderdelen/olie etc, 1000 euro?
Maar zal goedkoper zijn dan een ruilbak (vaak 2000 euro en die dan nog monteren).
Maar zal goedkoper zijn dan een ruilbak (vaak 2000 euro en die dan nog monteren).
- NL_MK5 GTI
Ja, daar was ik al bang voor. Maar goed. Ik ga maar eens informeren. In ieder geval bedankt voor je informatie.
- NL_MK5 GTI
Ik had even gebeld met automotiveasten zei zeggen dat het het tandwiel is van de 1 omdat hij het alleen in de eerste versnelling doet. En volgens hun kun je geen losse tandwielen kopen? Misschien dat wehoo dit weet? Alvast bedankt.
Dus als ik het goed begrijp, maakt de bak code dus niet uit... Zolang de nieuwe bak compleet is.
Megetronic etc
Je zou zeggen dat als de bakcode niet overeen komt met de oude dat deze opnieuw ingeleerd moet worden..
Mvg
Megetronic etc
Je zou zeggen dat als de bakcode niet overeen komt met de oude dat deze opnieuw ingeleerd moet worden..
Mvg
GOLF MKV R32
GOLF MKV GTI JD STAGE 2 (SOLD)
GOLF MKV GTI JD STAGE 2 (SOLD)
Je kan inderdaad geen nieuwe tandwielen kopen, gelukkig vind je soms een DSG bak die kapot is en waarbij net het tandwiel nog goed is dat je nodig hebt.
er zijn der wel die nieuwe sterkere maken maar is echt schaars en goed duur, zolang je aangepastebak punt nl maar overslaat als leverancier
- NL_MK5 GTI
Ik heb de bak grondig laten testen, komt vaker voor en wordt hij gewoon oud mee. De tandwielen slijten op elkaar in en als je pech hebt gaat het wat janken, wat bij mij dus het geval is ik stoor me er niet aan rij er al een hele tijd mee zonder enig probleem. De bak schakelt verder uitstekend. Mocht ik ooit een keer een goede tip krijgen voor een goede bak dan zal ik het zeker overwegen maar reviseren is gewoon erg duur.