Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mijn auto stond nog open in de garage. Dus ik deed hem op slot. In het pikkedonker. En wat mij dus voor het eerst op viel is dat bij beide spiegels de ledjes van het knipperlicht dus even heeeel zwak blijven branden. Maar ook bij het open doen dus de leaving home aan gaat zag ik ze ook branden. Bij iemand bekend? Of zouden jullie willen kijken of dat bij jullie ook zo is?
Bjorn1 schreef:Zal vanavond eens kijken of dat bij mij ook zo is
Bedankt.
Verlengsnoer schreef:Mij nooit opgevallen maar zal vanavond eens voor je kijken!
Bedankt.
Het enige wat er aan de auto gedaan is, is dat de inlaat is gestraalt. Misschien een stekker verbinding of iets. Want normaal gesproken zou zoiets me veel eerder opvallen. Dus ik denk niet dat het eerder is geweest.
Ja en nee.
Ja in de zin dat het ineens opvalt doordat de Led aanblijft.
Nee in de zin dat er altijd een lekstroom is maar die te gering was om de led te laten branden.
Op de canbus blijft altijd een stroom staan, hierdoor kan een capacitieve koppeling ontstaan. Vrij vertaald een elektromagnetische interferentie tussen de stroom (signaal) van de canbus en dat van de led. Bij een zeer gevoelige led, blijft die nagloeien.
Ook een geringe mate van aanwezigheid van vocht in een schakelaar kan een lekstroom veroorzaken.
Ben het eens met Wehoo. Dit is komt vaker voor bij leds. Ik heb ledspots in de kamer en die blijven na het uitzetten ook een poosje heel zwak zichtbaar.
Wacht anders eens een uurje en kijk dan nog eens. De kans is groot dat je dan niets meer ziet.
En welke dan? Een LC led heeft aan 1 mA genoeg om op te lichten. Een HC heeft soms 20 mA nodig.
Er zijn zoveel typen leds (welke doorlaatspanning min/max) dat gewoon een andere led wel een heel wilde gok is.
wehoo schreef:LED met een hogere weerstand lost "het probleem" op.
Het gaat niet om de weerstand (die wordt bepaald door de treshold spanning icm de benodigde stroomsterkte voor desbetreffende led) maar om het aantal mA die de led nodig heeft om op te lichten. Je kan evt. wel een losse pull-down weerstand toevoegen (ca. 10kOhm naar de massa) die je ledjes absoluut doen doven maar dat kan van invloed zijn op het gevoelige CANBUS.
Maar wees niet bang dat je accu het begeeft. Bij een lekje van 4mA houdt een normale accu het zeker een jaar uit. Een alarm verbruikt vele malen meer..
theo schreef:Ben het eens met Wehoo. Dit is komt vaker voor bij leds. Ik heb ledspots in de kamer en die blijven na het uitzetten ook een poosje heel zwak zichtbaar.
Wacht anders eens een uurje en kijk dan nog eens. De kans is groot dat je dan niets meer ziet.
Nadat de auto op slot is dan duurt het ook maar 10 seconden ongeveer voordat ze uit gaan. Met de auto open en aan weet ik niet hoelang ze blijven branden zal dat eens in de gaten houden. Maar lijkt me dat ze dan constant aan blijven.
RonnyR20 schreef:Andere led's in doen Ferry, ben je van het probleem af.
Ligt niet aan de auto zelf maar puur aan de led lampjes!
Dan zou ik via de vw een nieuwe units moeten halen. Ben zelf niet zo van het solderen enzovoorts. Echter als de de leds verder kapot gaan wat ik dus niet weet. En ze blijven constant branden ook na het afsluiten voor langere tijden dan is het overwegen waard.