[MK6_ED35] Versterkte Divertor valve nodig bij stage 2?
- Crocky
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
[MK6_ED35] Versterkte Divertor valve nodig bij stage 2?
Beste forumleden,
Ik kom regelmatig stage 2 tunings van een Edition 35 (en ook gewone GTI's, R's, ...) tegen waarbij de divertor valve wordt vervangen door een versterkte versie van bvb. Forge. De ene tuner maakt hier bijna een gewoonte van, de andere doet dit niet. Is de vervanging hiervan nuttig? Waarom worden deze vervangen? Is de OEM zo zwak dan?
Alvast bedankt.
Ik kom regelmatig stage 2 tunings van een Edition 35 (en ook gewone GTI's, R's, ...) tegen waarbij de divertor valve wordt vervangen door een versterkte versie van bvb. Forge. De ene tuner maakt hier bijna een gewoonte van, de andere doet dit niet. Is de vervanging hiervan nuttig? Waarom worden deze vervangen? Is de OEM zo zwak dan?
Alvast bedankt.
- Verlengsnoer
Re: [MK6_ED35] Versterkte Divertor valve nodig bij stage 2?
Het membraan van de standaard oem kan scheuren. Als je hierop Googled of op het forum zoekt dan vind je hier zeker wat foto's van.
Is het nodig nee. Maar als je toch bezig bent, en geld uitgeeft aan tuning dan kan wordt vaak ervoor gekozen dit preventief te vervangen. Noodzaak nee maar kan zeker geen kwaad.
Is het nodig nee. Maar als je toch bezig bent, en geld uitgeeft aan tuning dan kan wordt vaak ervoor gekozen dit preventief te vervangen. Noodzaak nee maar kan zeker geen kwaad.
- Crocky
Oké, bedankt voor de info.
Een Forge DV is wel niet goedkoop precies, 240 euro
.
Ik kwam op enkele Engelse sites terecht op een D-revisie DV, dit dus neem ik aan : http://webshop.vagtechniek.nl/index.php ... ts_id=1053? Is dit wat?
Een Forge DV is wel niet goedkoop precies, 240 euro

Ik kwam op enkele Engelse sites terecht op een D-revisie DV, dit dus neem ik aan : http://webshop.vagtechniek.nl/index.php ... ts_id=1053? Is dit wat?
-
- Type auto: Passat CC TSI
Die van gfb dv+ is rond de €125 en die werkt goed naar behoren. Weet trouwens niet of dat deze ook op de turbo van de edition 35 zit. Ik dacht dat deze de dv op het koude gedeelte had.
Hij zit niet in de turbo, maar links naast het luchtfilter m
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- Crocky
Schippers, deze dus: http://www.fineline-imports.nl/motorisc ... 17532.html? Het lijkt mij dat de DV op elk model van VAG past als ik de beschrijving volg. 130 euro vind ik nog schappelijk, 240 voor de Forge vind ik nogal duur voor dergelijk klein onderdeel.
Dus het is aan te raden dat ik deze upgrade doe bij stage 2?
Dus het is aan te raden dat ik deze upgrade doe bij stage 2?
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Dit is zeker aan te raden als je de auto tuned... De 'oude' types DV met het membraan die scheuren, zeker bij hogere drukken. Hier hebben ze de 'D' revisie voor gemaakt, alleen is dat probleem dat er altijd wel wat lucht langs lekt. Hoe hoger de turbodruk hoe meer verlies je hebt. Het is minimaal, maar een verlies is een verlies...
Je kan een Forge monteren, deze worden vaak gemonteerd als er een afblaasgeluid vanaf moet komen.. En je bouwt het systeem om naar mechanisch i.p.v. elektrisch.
Een GFB DV+ is ook een goede oplossing, je haalt het zwakke gedeelte van de originele DV eraf, en je plaatst het GFB kitje erop, waardoor je dus geen lekkage meer heb en kan hebben.
Wij kunnen ze ook leveren bij XT.. Ik adviseer het wel altijd, zelfs al bij een Stage 1 tuning.
Je kan een Forge monteren, deze worden vaak gemonteerd als er een afblaasgeluid vanaf moet komen.. En je bouwt het systeem om naar mechanisch i.p.v. elektrisch.
Een GFB DV+ is ook een goede oplossing, je haalt het zwakke gedeelte van de originele DV eraf, en je plaatst het GFB kitje erop, waardoor je dus geen lekkage meer heb en kan hebben.
Wij kunnen ze ook leveren bij XT.. Ik adviseer het wel altijd, zelfs al bij een Stage 1 tuning.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- Crocky
Op internet lees ik verschillende verhalen. De ene vindt de GFB geweldig, de andere heeft er minder goede ervaringen mee. Voor de Forge idem...
Laatst gewijzigd door Crocky op 01 sep 2015, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Type auto: Golf 6 gti
Ik heb een forge te koop! Bij intresse pb
Gr. Ricardo
Gr. Ricardo
- Crocky
Ik ga voor de GFB DV+ gaan, reviews online zijn een stuk beter dan die van Forge. De Forge is ook nog eens trager. Bedankt allen voor de reacties.