DSG onderhoud nodig?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Dexizzle

DSG onderhoud nodig?

Bericht door Dexizzle »

Ik hoor sinds kort bij het terugschakelen naar 3 --> 2 --> 1 een "tik" als je het zo wilt noemen. Ik hoor zeg maar dat ie hem terug in een lagere versnelling gooit. Iemand enig idee of dit ernstig is? Het schakelen verloopt wel nog altijd soepeltjes, verder geen problemen ;)
Ik zat zelf te denken binnenkort toch maar eens voor het DSG onderhoud te gaan. Laatste onderhoud is bij 60.000 km gedaan door de vorige eigenaar en ik zit nu op 95.000 km.

Iemand ook nog goede ervaringen met een bepaald adresje hiervoor? Ik woon zelf in Limburg.. stukje rijden is geen probleem als het het waard is :mrgreen:

NielsED30
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Contacteer:

Re: DSG onderhoud nodig?

Bericht door NielsED30 »

Is de DSG software ook aangepast? Als dit zo is adviseren wij altijd om elke 30.000km de olie + filter te verversen.

Soms wilt het ook wel eens helpen om alle leerwaardes van de bak te wissen, en opnieuw de adaptierit uit te voeren. Dat wilt wel eens helpen!

DSG olie verversing kunnen wij ook voor je doen, klik op onderschrift. :)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Dexizzle

Bericht door Dexizzle »

Nee DSG is origineel. Dan ga ik maar eens voor een DSG beurtje. Om naar jullie toe te komen is wel eindje rijden voor mij.
HS2005
Type auto: Golf MK6 R

Bericht door HS2005 »

Het probleem dat je beschrijft heeft mijn wagen ook. Heb dit eerder voorgelegd aan Mark van JD en Martin van MPcarworks. Beiden geven aan dat sommige versnellingsbakken dit euvel hebben. Een onderhoudsbeurt zal dit waarschijnlijk niet verhelpen.

Overigens heeft dit geen invloed op de rijervaringen. Geeft verder geen storingen, schakelt verder prima en geeft geen schade aan de auto. Kan alleen af en toe als hinderlijk ervaren worden. Bij mij is het soms incidenteel, niet constant. Bij jou ook?
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Dexizzle

Bericht door Dexizzle »

HS2005 schreef:Het probleem dat je beschrijft heeft mijn wagen ook. Heb dit eerder voorgelegd aan Mark van JD en Martin van MPcarworks. Beiden geven aan dat sommige versnellingsbakken dit euvel hebben. Een onderhoudsbeurt zal dit waarschijnlijk niet verhelpen.

Overigens heeft dit geen invloed op de rijervaringen. Geeft verder geen storingen, schakelt verder prima en geeft geen schade aan de auto. Kan alleen af en toe als hinderlijk ervaren worden. Bij mij is het soms incidenteel, niet constant. Bij jou ook?
Oke, dat is enigsinds een geruststelling om te horen. :) Soms doet ie het inderdaad wel en soms niet, lijkt er op dat we hetzelfde voorval hebben.
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Zal je daar idd niet druk over maken. Is wel een bekend probleem. De bak weer in basisafstellingen zetten lost dit probleem meestal tijdelijk op.
Heb het bij mezelf ook ervaren en heb hem na de basisinstellingen niet meer gehoord voor zeker 1.5 jaar. Nu doet hij het weer af en toe naar zijn 1.
Dus zet hem binnenkort weer in zijn basisafstelling
MVG EMServices

Afbeelding
HS2005
Type auto: Golf MK6 R

Bericht door HS2005 »

Ter info;

Some of the most common symptoms of a Mechatronic Failure are :

- Flashing PRNDS in the Dash and the gearbox will switch to neutral.

- Hard engaging of the 1st gear (slams into the first gear) from a stand still point. This can sometimes also be caused by a decallibration of the clutches so you might be able to "save the day" by performing a recalibration with a VCDS cable. *

- Hard downshifting from 3 to 2 and 2 to 1st gear followed by some loud "clunk" noises. *

- Shaking / juddering feeling while in 2nd gear and the car pulls up. *

- Jerking between gears *
* This problems can be caused by worn valves. Changing the affected valve might solve your problem.

- Loss of power between 1300-2000 RPM. Car feels like dead

Source: http://www.evosoft.dk/tech.html
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”