Resonantie van of in de motor??

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
wvr9862
Type auto: Golf MK5 GTI

Resonantie van of in de motor??

Bericht door wvr9862 »

Hallo;

Ik rijd een golf 5 gti van 2007 BWA motor
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Sinds enkele maanden heb ik een resonantie van de motor die tussen de 3000 tpm en 5000 tpm van zich laat horen.
Als ik het gas loslaat vanaf 5000 tpm dan resoneert en bromt de motor tot ongeveer 3500 tpm.
Eerst werd me gezegd dat het het flexibele stuk van de downpijp was. Complete RVS uitlaat van JM tuning geplaatst, maar resonantie bleef.
Daarna alle motorsteunen vervangen en de resonantie werd zelfs iets heftiger. Nu hebben we ook het dubbelmassa vliegwiel met naaldlager vervangen maar dit mag ook niet baten. Dus als er iemand is die dit probleem ook heeft gehad of misschien raad weet hoor ik graag van je.

Groet WvR
wvr9862
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Resonantie van of in de motor??

Bericht door wvr9862 »

wvr9862 schreef:Hallo;

Ik rijd een golf 5 gti van 2007 BWA motor
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Sinds enkele maanden heb ik een resonantie van de motor die tussen de 3000 tpm en 5000 tpm van zich laat horen.
Als ik het gas loslaat vanaf 5000 tpm dan resoneert en bromt de motor tot ongeveer 3500 tpm.
Eerst werd me gezegd dat het het flexibele stuk van de downpijp was. Complete RVS uitlaat van JM tuning geplaatst, maar resonantie bleef.
Daarna alle motorsteunen vervangen en de resonantie werd zelfs iets heftiger. Nu hebben we ook het dubbelmassa vliegwiel met naaldlager vervangen maar dit mag ook niet baten. Dus als er iemand is die dit probleem ook heeft gehad of misschien raad weet hoor ik graag van je.

Groet WvR
Kan de turbo deze resonanties veroorzaken misschien?
Er zitten enkele scheuren in het turbohuis. Ik heb geen verlies van druk alleen de bij hogere toeren de resonanties.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”