Bij Jeffreyvdt hoef je daarvoor niet eens de motorkap te openen!Ibiza_boy schreef:Ik vind het wel een pak mooier als je de motorkap opent dat je zo n mooi (duur) stuk carbon ziet steken.

Bij Jeffreyvdt hoef je daarvoor niet eens de motorkap te openen!Ibiza_boy schreef:Ik vind het wel een pak mooier als je de motorkap opent dat je zo n mooi (duur) stuk carbon ziet steken.
Moet zeggen dat ik vind dat je dit en voorgaande heel knap hebt verwoord Chris, respect.Chris@XT Motorsport schreef:De buiten luchtdruk is gemiddeld 1 bar. Vacuum is minimaal 0 bar. (beter vacuum is er niet). Er is dus maximaal 1 bar drukverschil beschikbaar om lucht door het filter heen te trekken. Druk kan niet negatief (zie algemene gaswet) dus daaruit volgt een maximale airflow door het filter heen. Als je dit maximum bereikt heb kan je alleen een extra luchtfilter plaatsen om meer airflow mogelijk te maken.
Geen probleem!! Hou me er maar aan bij een eerstvolgende (mini)meeting.Wilcoos schreef:Ik wil wel eens een keer met je mee rijden floppie. Ben wel benieuwd wat voor geluid de twintake nou produceert. Zou voor mij nog een overweging kunnen zijn om het 4 cilinder geluid kwijt te raken.Heb momenteel de carbonio..
Van onderdruk is sprake als de druk lager is als b.v. de omgeving, dus als je gas loslaat en de gasklep sluit. Inderdaad kan druk niet lager worden dan nul, want lager dan het absolute vacuüm kan je niet bereiken (een absoluut vacuüm wordt eigenlijk ook nooit bereikt). Op zeeniveau is de druk 1 bar, of beter 100.000 Pa (Pascal).Floppie schreef:Moet zeggen dat ik vind dat je dit en voorgaande heel knap hebt verwoord Chris, respect.Chris@XT Motorsport schreef:De buiten luchtdruk is gemiddeld 1 bar. Vacuum is minimaal 0 bar. (beter vacuum is er niet). Er is dus maximaal 1 bar drukverschil beschikbaar om lucht door het filter heen te trekken. Druk kan niet negatief (zie algemene gaswet) dus daaruit volgt een maximale airflow door het filter heen. Als je dit maximum bereikt heb kan je alleen een extra luchtfilter plaatsen om meer airflow mogelijk te maken.
Mijn meester zei destijds tegen mij na een examen natuurkunde: "Weer een "0"! Iedereen is 10x beter dan jij!"
Toen ik daarop zei dat de uitkomst van 10x 0 gelijk was aan... stond ik inderdaad weer op de gang.
Maar ehhh... rekenkundig gezien kan druk idd niet negatief zijn, we spreken dan echter van onderdruk.
Luchtdruk is idd gemiddeld 1 bar (iets hoger op de Himalaya maar voor je zover bent is de GTI (daardoor) al afgeslagen)
Oh ja, en als de luchtdruk toch hoger is... Dan krijg je in ieder geval mooi weer!
Bij XT hebben ze mijn Carbonio vervangen voor de Forge Twinair en de Carbonio heb ik weer verkocht aan een mede-forumlid.Back@GTI schreef:Bedoel je dat de Carbonio geleverd word incl. het pipercross filter?
Waar zijn die laatste 10 pk dan?BASK04 schreef:Dat je denkt dat je vermogenswinst heb zit voor 100% tussen je oren.
Zie het als een brommer met herrie of stil.
Geluid doet heel veel met jezelf.
Er is maar een manier om dat te weten,
en dat is idd ja meten.
Dan moet je voor de juiste meting toch echt naar lochem.
Dan doe je als jij dat wil 3 runs, orgineel , carbonio en dan de twinforge.
Wel even wachten tussen de runs ivm warmte.
Niet om de twinforge af te kraken maar hoe kan het dat die
oldtimer van mij als enige boven de 350 pk zit met een inlaat
van 20 euro?
Echter is het nu 360 pk en nog steeds met GEEN twinforge
Hey, vraagje. Als ik een carbonio op mijn ED35 laat zetten (uiteraard icm een chip) zal deze dan ook afblaas/aanzuig geluid produceren?Race Eend schreef:Mooie theorie natuurlijk... échter... als het filter niet de beperking is, dan kan je wel 7 luchtfilters plaatsen, hij zal er geen pk extra mee doen.
Als de (ideale) turbodruk gehaald kan worden met het originele filter, dan kan je een groter filter plaatsen, maar zul je geen pk winnen, dit wordt immers door je motormanagement afgeregeld.
Haal het filter maar eens helemaal weg, bij een goed filter win je geen 1 pk door het verwijderen van het filter (soms verlies je zelfs omdat de luchtstroom door het filter beter is dan een open buis).
Als je op zoek bent naar veel geluid, dan is een twin-intake beter. De alu buis is goed te horen, ook bij afblazen etc. Je moet er van houden.
Voor de golf 6 gti is de carbonio heel anders dan in de golf 5, bij de golf 6 hoor je de carbonio bij volgas etc, daar zit het filter immers in de carbon box (bij de g5 gti hoor je niets extra).
Sebster schreef:
Hey, vraagje. Als ik een carbonio op mijn ED35 laat zetten (uiteraard icm een chip) zal deze dan ook afblaas/aanzuig geluid produceren?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten