Lane-assist
Lane-assist
Sinds een week rij ik in een golf vii voorzien van lane-assist wat een fijne optie is omdat je nooit meer ongemerkt van rijstrook wisselt doordat het stuur subtiel terug duwt als je in de buurt van de belijning komt. Nu heb ik alleen het probleem dat op een rit van 100km snelweg de auto wel een keer of 5 meld dat ik het stuur vast moet pakken, dit terwijl ik gewoon aan het sturen ben. Meld de auto dit bij jullie ook zo vaak of is er bij mijn auto misschien iets niet goed met de sensor in het stuur?
- JayGerlofsma91
- Type auto: Golf VII GTI
Re: Lane-assist
Bij mij geeft de auto zelfs na 15 min rijden dat ik aan pauze toe ben 

Golf 7 GTI 288PK
VW heeft daar een TPI voor: 2035819/1.Wondering schreef:Sinds een week rij ik in een golf vii voorzien van lane-assist wat een fijne optie is omdat je nooit meer ongemerkt van rijstrook wisselt doordat het stuur subtiel terug duwt als je in de buurt van de belijning komt. Nu heb ik alleen het probleem dat op een rit van 100km snelweg de auto wel een keer of 5 meld dat ik het stuur vast moet pakken, dit terwijl ik gewoon aan het sturen ben. Meld de auto dit bij jullie ook zo vaak of is er bij mijn auto misschien iets niet goed met de sensor in het stuur?
Gr. Wehoo.

- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Heeft iemand hier een Nederlandse codering van ? mijn Duits is niet zo geweldig.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
De Rijbaan-Assistentie (engels: Lane Assist, duits: Spurhalteassistent) helpt d.m.v. een corrigerende stuurbeweging het onbedoeld verlaten van de huidige rijbaan. [A5-Camera Voorkant], bevestigd aan de binnenspiegel, scant hiertoe de markeringen op de rijbaan, vanaf een rijsnelheid van 65 kmh. Voor het goed functioneren van het systeem is een wegmarkering noodzakelijk, die markering kan midden op de weg zijn of aan de zijkanten. Als de rijbaan aan weerszijden wordt begrensd door een markering dan kan de Rijbaan-assistent op wens bovendien zich instellen op deze rijbaan. De stuurcorrecties van de Rijbaan-assistent zijn continu en nauwelijks waarneembaar om niet als onaangenaam en storend ervaren te worden Als het knipperlicht wordt ingeschakeld of een actieve stuur-beweging vindt plaats, dan grijpt de Rijbaan-assistent niet in. Op deze manier blijft de bestuurder heer-en-meester over het stuur.
Aanpassen intensiteit stuurwiel-trillingen
[A5-Camera Voorkant]
[Security Toegang-16]
Voer de toegangscode in: 20103
[Aanpassen-10]
Kies kanaal 'Intensiteit Stuurwieltrilling'
Pas waarde naar wens aan vroeg, midden, laat
Aanpassen de-activeringsgrens van inactiviteit bestuurder
[A5-Camera Voorkant]
[Security Toegang-16]
[Aanpassen-10]
Kies kanaal 'de-activeringsgrens van inactiviteit bestuurder'
Aanpassen stuurbekrachtiging
[A5-Camera Voorkant]
[Security Toegang-16]
[Aanpassen-10]
Kies kanaal 'Intensiteit Stuurbekrachtiging'
Aanpassen intensiteit stuurwiel-trillingen
[A5-Camera Voorkant]
[Security Toegang-16]
[Aanpassen-10]
Kies kanaal 'Intensiteit Stuurwieltrilling'
Aanpassen de-activeringsgrens van inactiviteit bestuurder
[A5-Camera Voorkant]
[Security Toegang-16]
[Aanpassen-10]
Kies kanaal 'de-activeringsgrens van inactiviteit bestuurder'
Aanpassen stuurbekrachtiging
[A5-Camera Voorkant]
[Security Toegang-16]
[Aanpassen-10]
Kies kanaal 'Intensiteit Stuurbekrachtiging'
Groetjes Tonnie
Doet mijn mk7 GTI ook , maakt mij niet uit aangezien ik de lane assist nooit aan heb staan.
Dat de auto tegen stuurt vind ik super irritant.
Dat de auto tegen stuurt vind ik super irritant.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Als je verkeersbordherkenning hebt (dus ook de camera in binnenspiegel) zou je dan ook Lane-assist kunnen activeren?