RNS510

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Cooltruck
Type auto: Golf MKVI R20

RNS510

Bericht door Cooltruck »

Ik zit met een 'klein' probleempje met mijn RNS510 namelijk het volgende:

Mijn RNS510 pakt alleen maar halve FM zenders (,1-,3-,5-,7-,9) waardoor heel veel zenders of niet gepakt kunnen worden of heel slecht. Nu heb ik op 100% tuning met een meneer gepraat die zei dat dit lag aan het feit dat het een Amerikaans RNS is (?) gezien ze daar met zulke halve FM frequenties werken. Om dit om te lossen zou de auto aan de vagcom moeten en moest de radio ingeleerd worden dat het een Europese radio is en ook de Europese FM frequenties moet pakken.
Zonet bij de dealer geweest en die had geen idee wat en hoe dit moest (de monteur had het er over dat dit via de radio zelf ingesteld zou moeten worden ?), maar wie zou mij hier verder bij kunnen helpen met eventuele uitleg en hoe op te lossen ?

Tevens de volgende vraag kan ik mij auto / radio ook in het Nederlands krijgen ?
En tot slot waarom is het niet mogelijk (volgens de monteur) om mijn RNS te laten communiceren met mijn groot MFA display (denk aan navigatie pijlen) ?

Alvast bedankt voor bepaalde uitleg en antwoorden.

Gr. Evert-Jan
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Re: RNS510

Bericht door staffpride »

Probeer dit eerst eens

Ff aan de achterkant je antenne in de andere ingang steken. Rns510 heeft 2 antennes en de golf v maar 1 werkende antenne
Dit geeft vaak een slechte ontvangst bij de golf v

De ene antenne werkt hoofdzakelijk voor radio de andere voor traffic info.

Beste is uiteraard een fakra y kabel er tussen plaatsen, zodat beide antennes gevoed worden

Je kan overigens in het service menu (setup lang ingedrukt houden) zien of beide antennes actief zijn
MVG EMServices

Afbeelding
Cooltruck
Type auto: Golf MKVI R20

Re: RNS510

Bericht door Cooltruck »

Kijk dankjewel, dat gaat ik eens proberen!!
En wie weet is een fakra y kabel / antenne nog wel eens een leuke upgrade :mrgreen:
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”