Het brandstof topic
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Het brandstof topic
Ik heb voor het eerst Bleu one 95 getankt, omdat hier nergens in de buurt een BP aanwezig is.
Ik moet zeggen hij is wat feller als V-power loopt ook iets rustiger stationair kijken bij de tweede tank hoe het loopt. Het is 12 cent p/l goedkoper ook nog.
Ik moet zeggen hij is wat feller als V-power loopt ook iets rustiger stationair kijken bij de tweede tank hoe het loopt. Het is 12 cent p/l goedkoper ook nog.
Re: Het brandstof topic
Ik heb ook al een paar keer bleu one getankt,maar het lijkt wel of me auto minder power heeft en het meer verbruikt.
Ben weer ff overgestapt naar 98 met bio.
Zal waarschijnlijk tussen me oren zitten.
Ben weer ff overgestapt naar 98 met bio.
Zal waarschijnlijk tussen me oren zitten.
Gr. Martin.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Het brandstof topic
Nou ik denk het niet omdat je met 98 en bio rond de 100-102 octaan getal komt. En Bleu one is 95-98 als ik me niet vergis.
Re: Het brandstof topic
Is Blue-one van Argos een betere brandstof dan Shell V-power?
Serviced by EMServices.
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Het brandstof topic
Ik zag het inderdaad ook van het weekend! Ze zijn wel iets duurder dan de firezone. Als je een loogman tankpas hebt-aanvraagt dan is de prijs gelijk!
Fi... schreef:Voor de octaan 102 liefhebbers.....nu ook bij loogman verkrijgbaar![]()
http://www.loogman.nl/super-102/
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Het brandstof topic
Denk inderdaad dat ik een pas ga aanvragen en dan af en toe 102 octaan ga tankenVerlengsnoer schreef:Ik zag het inderdaad ook van het weekend! Ze zijn wel iets duurder dan de firezone. Als je een loogman tankpas hebt-aanvraagt dan is de prijs gelijk!
Fi... schreef:Voor de octaan 102 liefhebbers.....nu ook bij loogman verkrijgbaar![]()
http://www.loogman.nl/super-102/

Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
- Type auto: Scirocco R
Re: Het brandstof topic
Met de competiition 102 merk ik veel verschil tov de 95 in mn scirocco r
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Het brandstof topic
95 is ook troepsiepwokkel schreef:Met de competiition 102 merk ik veel verschil tov de 95 in mn scirocco r

Maar met 102 tov 98 merk ik inderdaad ook verschil.

Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
- Type auto: Scirocco R
Re: Het brandstof topic
Heb 2x getankt toen ik de auto net had. Via dit forum ben ik erachter gekomen.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Het brandstof topic
Heb ook weleens blue one getanked, daar ik normaal 600-650 km reed, reed ik er toen nog maar 500-550. Tegens zéker niet meer vermogen uit de auto met blue one. Duidelijk geen blue one meer voor mij. 98 met 1:10 bio eth met >95% blijft het aantrekkelijkste voor mij kwa lopen van de motor en power. En kwa verbruik ook niet onaantrekkelijk,
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Het brandstof topic
Ik rijd altijd op 98,
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Re: Het brandstof topic
Wat Danny zegt. Merk zelf ook duidelijk verschil in zowel vermogen als in verbruik met Aral 102 t.o.v. BP 98.
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Het brandstof topic
golf5gt schreef:Ik rijd altijd op 98,
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie
Precies dit! Afgelopen weken weer eens bio ethanol bij de 98 in gegooit en dit gaat behoorlijk richting het gevoel van 102Competition. Aanrader dus!
- MaartenBielen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Genk, België
Re: Het brandstof topic
Ik wil ook eens die bio ethanol bij mijne gaan proberen. Nu ken ik er weinig of niets van.MK5benGTI schreef:golf5gt schreef:Ik rijd altijd op 98,
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie
Precies dit! Afgelopen weken weer eens bio ethanol bij de 98 in gegooit en dit gaat behoorlijk richting het gevoel van 102Competition. Aanrader dus!
Hoeveel % is dat dan dat je bij de 98 kapt? En welke bio ethanol gebruik je?
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


Re: Het brandstof topic
10% ethanol, 50 liter BP98 en 5 liter ethanol (van de Action
)

Serviced by EMServices.
Re: Het brandstof topic
5 jaar verder (en 40 cent de liter geloof ik), maar tijd om dit topic eens af te stoffen!
Nu vraag ik mij al jaren af of er nu een wezenlijk verschil is tussen de premium brandstof merken (lees: Shell, BP, Texaco enz.), de reguliere merken (De Haan, Tango, geen idee eigenlijk) en de merkloze witte pomp. Ik heb altijd begrepen dat de premiums addatieven toevoegen en ik snap dat als je de rollenbank of circuit op gaat, dat het kan schelen, maar voor normaal, dagelijks gebruik zonder de toerenbegrenzer op te zoeken... Is dat het prijsverschil waard?
Daarnaast, als ik bovenstaande moet geloven, is er ook nog een verschil per merk/pomp. Maakt het ook niet overzichtelijker...
Ben benieuwd!
Nu vraag ik mij al jaren af of er nu een wezenlijk verschil is tussen de premium brandstof merken (lees: Shell, BP, Texaco enz.), de reguliere merken (De Haan, Tango, geen idee eigenlijk) en de merkloze witte pomp. Ik heb altijd begrepen dat de premiums addatieven toevoegen en ik snap dat als je de rollenbank of circuit op gaat, dat het kan schelen, maar voor normaal, dagelijks gebruik zonder de toerenbegrenzer op te zoeken... Is dat het prijsverschil waard?
Daarnaast, als ik bovenstaande moet geloven, is er ook nog een verschil per merk/pomp. Maakt het ook niet overzichtelijker...
Ben benieuwd!
Re: Het brandstof topic
Een aantal jaren geleden, toen ik de Golf 6 GTD nog had, hadden we een meeting bij JD. Daar ging toen een Golf 6 R op de bank en presteerde niet zoals het zou moeten. Eigenaar vertelde toen wat 'ie getankt had. JD voegde vervolgens 5 liter ethanol toe van de Action en voila de R presteerde weer hoe het moest.
Met juiste brandstof kun je inderdaad hogere waardes halen, echter is het ook maar net hoe je auto is afgesteld. Ik rij met mijn BMW met MHD-tuning en daarbij kan ik on-the-go maps wisselen en kiezen tussen ron95, 98 of 102. In 102 met 102 brandstof merkbaar sneller dan 95. Dagelijks rijd ik er mee met een 95 of 98 map. ligt er aan wat ik tank. Weekendje Duitsland rij ik met 102.
Op zowel 95, 98 en 102 rijdt de BMW prima. Echter een stukje vermogensverschil. Ik dacht iets van 15-20pk tussen de verschillende ron's bij mijn BMW.
Met juiste brandstof kun je inderdaad hogere waardes halen, echter is het ook maar net hoe je auto is afgesteld. Ik rij met mijn BMW met MHD-tuning en daarbij kan ik on-the-go maps wisselen en kiezen tussen ron95, 98 of 102. In 102 met 102 brandstof merkbaar sneller dan 95. Dagelijks rijd ik er mee met een 95 of 98 map. ligt er aan wat ik tank. Weekendje Duitsland rij ik met 102.
Op zowel 95, 98 en 102 rijdt de BMW prima. Echter een stukje vermogensverschil. Ik dacht iets van 15-20pk tussen de verschillende ron's bij mijn BMW.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten