Als jullie nog niet weten wie ik ben, zojuist heb ik mezelf voorgesteld onder het kopje 'voorstellen'.
Ik ben opzoek naar een golf mk5 GTI (of eventueel R32). De laatste tijd heb ik mezelf een hoop ingelezen op aanschaf van 2ehands auto's en dan in het bijzonder golfjes.
Wat mij duidelijk werd
- Liefst geen imports, omdat daar moeilijker te controleren is of er met de kilometerstand gefraudeerd is e.d.
- Als het toch een import is, kijk altijd naar de bpm. Als deze absurd laag is, is het een schadeauto
- Let op ratelen van de motor, dat duidt erop dat de distributieriem aan vervanging toe is en dat kost al gauw >€500
- Liefst onderhoudshistorie bekend
- Bij aankoop vragen of je eerst een (ANWB) aankoopkeuring mag laten doen, als ze dit niet willen zal er waarschijnlijk wat mis zijn...
Nu kwam ik van de week deze advertentie tegen: http://ww3.autoscout24.nl/classified/279253563 . €7200 voor een mk5 GTI met 147k km en uit februari 2005

Als ik dit vergelijk met de andere advertenties lijkt dit erg goedkoop. Kunnen jullie mij misschien helpen met waar ik op moet letten en welke vragen ik moet stellen e.d.

Ik heb geen vast budget, maar ik probeer uiteraard de beste prijs/kwaliteit auto te vinden. Als jullie aanbevelingen hebben hoor ik het graag!
Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag (of als ik op de verkeerde manier post oid, ben hier nieuw)!

Alvast bedankt
Edit: Auto wordt echt als hobby gebruikt. Zal er maximaal een paar duizend kilometer per jaar mee rijden (verwacht ik).