Stotteren en inhouden mk6 GTI
Stotteren en inhouden mk6 GTI
Mijn GTI stottert en houdt in sinds deze middag.
De auto reed normaal bij vertrek, maar opeens stotteren en inhouden, motorstoringslampje knipperen en EPC lampja aan.
Even gestopt, contact op en af, starten en alles lijkt normaal.
Gas geven gaat en geen lampjes, doch van zodra je terug vertrekt en je een beetje vermogen vraagt weer stotteren.
Lijkt een bougie of een bobine die de geest geeft.
Maar als je gewoon langzaam rijdt is alles normaal, je kan de toeren laten oplopen tot 6000omw, bij een kleine gasstand zonder probleem.
Zodra je een beetje vermogen vraagt begint het stotteren en stoten weer.
Deze fouten kwamen eruit bij het uitlezen.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06J-907-115-CCZ.clb
Control Module Part Number: 5K0 907 115 HW: 1K0 907 115 AA
Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0050
Software Coding: 0403000C1C070160
Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
VCID: E7DB4BDED61A3E26BA7-80B2
2 Faults Found:
000770 - Cylinder 2
P0302 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 73170 km
Time Indication: 0
Date: 2048.14.30
Time: 12:15:40
Freeze Frame:
RPM: 3241 /min
Load: 69.4 %
Speed: 44.0 km/h
Temperature: 95.0°C
Temperature: 13.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 14.351 V
004874 - Cylinder Disabling
P130A - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 73170 km
Time Indication: 0
Date: 2048.14.30
Time: 12:15:44
Freeze Frame:
RPM: 2513 /min
Load: 74.5 %
Speed: 66.0 km/h
Temperature: 95.0°C
Temperature: 11.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 14.478 V
Readiness: 0000 0000
De auto reed normaal bij vertrek, maar opeens stotteren en inhouden, motorstoringslampje knipperen en EPC lampja aan.
Even gestopt, contact op en af, starten en alles lijkt normaal.
Gas geven gaat en geen lampjes, doch van zodra je terug vertrekt en je een beetje vermogen vraagt weer stotteren.
Lijkt een bougie of een bobine die de geest geeft.
Maar als je gewoon langzaam rijdt is alles normaal, je kan de toeren laten oplopen tot 6000omw, bij een kleine gasstand zonder probleem.
Zodra je een beetje vermogen vraagt begint het stotteren en stoten weer.
Deze fouten kwamen eruit bij het uitlezen.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06J-907-115-CCZ.clb
Control Module Part Number: 5K0 907 115 HW: 1K0 907 115 AA
Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0050
Software Coding: 0403000C1C070160
Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
VCID: E7DB4BDED61A3E26BA7-80B2
2 Faults Found:
000770 - Cylinder 2
P0302 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 73170 km
Time Indication: 0
Date: 2048.14.30
Time: 12:15:40
Freeze Frame:
RPM: 3241 /min
Load: 69.4 %
Speed: 44.0 km/h
Temperature: 95.0°C
Temperature: 13.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 14.351 V
004874 - Cylinder Disabling
P130A - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 73170 km
Time Indication: 0
Date: 2048.14.30
Time: 12:15:44
Freeze Frame:
RPM: 2513 /min
Load: 74.5 %
Speed: 66.0 km/h
Temperature: 95.0°C
Temperature: 11.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 14.478 V
Readiness: 0000 0000
Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
de waardes van het uitlezen zeggen mij niks,
maar zoals jij je probleem beschrijft lijkt mij dit een kapotte bobine?
iemand die dat kan bevestigen?
maar zoals jij je probleem beschrijft lijkt mij dit een kapotte bobine?
iemand die dat kan bevestigen?
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
Kapotte bobine dacht ik eerst ook, maar ik kan het toerental laten oplopen tot 6000omw onder lage belasting.
Kan dat dan met een kapotte bobine ???
Kan dat dan met een kapotte bobine ???
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 18:40
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
lijkt me idd een bobine. Misfire . Wissel de 2e met de 3e cilinder eens om en kijk welke foutcode er komt. komt er dan cilinder 3 misfire dan weet je zeker dat je bobine defect is .
Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
De auto staat bij de stealer.
Ik heb de auto gekocht in Duitsland bij een VW garage met 1jaar garantie.
2 maand geleden was de waterpomp naar de knoppen, is ook gerepareerd in garantie.
Heb wel meer dan 2 maanden op mijn geld moeten wachten.......
Ik heb de auto gekocht in Duitsland bij een VW garage met 1jaar garantie.
2 maand geleden was de waterpomp naar de knoppen, is ook gerepareerd in garantie.
Heb wel meer dan 2 maanden op mijn geld moeten wachten.......

Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
Problemen solved ! Was een bobijn 

Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
gelijk alle 4 vervangen of alleen de kapotte?
vaak gaan ze naar mijn weten kort na elkaar kapot als er 1 is die het begeven is,
vaak gaan ze naar mijn weten kort na elkaar kapot als er 1 is die het begeven is,
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
Ze hebben enkel de kapotte vervangen 
Zijn er betere verkrijgbaar dan de originele ??
Welk aftermarketmerk zou er het beste zijn ?
Ik zie dat ze door Bosch en Beru gemaakt worden, alsook verschillende andere minder bekende merken.

Zijn er betere verkrijgbaar dan de originele ??
Welk aftermarketmerk zou er het beste zijn ?
Ik zie dat ze door Bosch en Beru gemaakt worden, alsook verschillende andere minder bekende merken.
Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
als je geld teveel heb kan je de hele reut vervangen voor R8 bobines, niet dat ooit ergens is bewezen dat deze beter zijn en ze in amerika er alweer op terug komen, ik heb ook ooit 1 defecte gehad en een reserve nu altijd bij me, 20 euro op ebay
Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
Serviced by EMServices.
Re: Stotteren en inhouden mk6 GTI
valt zeker mee, maar dan nog moet je alles ineens vernieuwen terwijl naar mijn ervaring het niet zo is als eentje gaat de rest spoedig volgt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten