cts + DV / relocation

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

cts + DV / relocation

Bericht door golf5gt »

hallo allemaal,

sinds een tijdje heb ik een golf 6R, en deze wil ik in de loop der tijd verder gaan tunen.
kwa intake zit ik er te twijfelen tussen een CARBON intake, omdat ik deze voor het zicht erg mooi vind en het behoud van de afdekplaat mij wel aanstaat,
echter hoor ik van sommige mensen dat op een 6R een CTS intake voor betere pretaties zorgt. zijn er mensen die dit wat kunnen verduidelijken voor mij.
de intake gaat samen met een nieuwe 3" downpipe en een (ombouw) HPFP.

groetjes.
Laatst gewijzigd door golf5gt op 15 nov 2015, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: overweging CTS / carbon

Bericht door Race Eend »

Ik zou dit nemen:

Beste van beide werelden.

Afbeelding

Motorafdekkingsplaat kun je van een TT-S pakken.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: overweging CTS / carbon

Bericht door ferry »

Als je dat doet zou ik zeker voor een goed luchtfilter gaan. Zou zonde zijn als straks te weinig lucht je vermogen beperking word. Met een goede setup zou je turbo de beperking moeten worden. Maar dan praat je al over een aardig vermogen winst.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1359
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: overweging CTS / carbon

Bericht door FGT »

Tussen een Carbonio en bv een CTS(dus met een buis) zit ongeveer 10-15 pk verschil in het voordeel van de CTS.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: overweging CTS / carbon

Bericht door golf5gt »

ah bedankt voor de snelle reacties.

race eend, zal het zeker eens opzoeken!

FGT, gaat het dan om de gewone CTS of de 3,5" versie
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
robgti
Berichten: 226
Lid geworden op: 03 feb 2014, 21:57
Type auto: mkVI GTI
Locatie: Zeeland

Re: overweging CTS / carbon

Bericht door robgti »

BIj de cts kan je motorafdekplaat blijven zitten ( als deze het zelfde is als een normale gti) Heb zelf een cts en vind het een mooi systeem, goede kwaliteit. Staan fotos in me topic. anders plaats ik ze hier nog wel eens als je wil.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: overweging CTS / carbon

Bericht door Race Eend »

robgti schreef:BIj de cts kan je motorafdekplaat blijven zitten ( als deze het zelfde is als een normale gti) Heb zelf een cts en vind het een mooi systeem, goede kwaliteit. Staan fotos in me topic. anders plaats ik ze hier nog wel eens als je wil.
Dat is alleen bij de GTI zo.

Bij de Golf R en ED35 ben je je motorafdekkingsplaat kwijt. Daar zit je standaard filter in nl.
FGT schreef:Tussen een Carbonio en bv een CTS(dus met een buis) zit ongeveer 10-15 pk verschil in het voordeel van de CTS.
Als je een carbon skope neemt zonder de buis, correct, dan haal je met de CTS intake duidelijk meer. Je moet wel van het geluid houden.

Als je het systeem neemt wat ik boven je post zet, dan is de carbonio met buis in het voordeel, pakt minder warme lucht. In de praktijk zal de prestatie gelijk zijn met een standaard k04 turbo.

Overigens een missertje van CTS is dat ze het filter van een kleinere diameter maken dan de luchtmassameter, het maakt meestal niets uit, omdat men nog met standaard turbo's werkt. Maar als je iets maakt om méér performance te behalen, en dan zet je een filter met een stukje buis erop (voorzien van reducer) kleiner dan de luchtmassameter behuizing, dan ben je in mijn ogen niet goed met je werk bezig, is overigens alleen bij de TSI set zo op oa de Golf 6 gti.

Hier op de foto te zien.
Afbeelding
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: overweging CTS / carbon

Bericht door golf5gt »

Race Eend schreef:Ik zou dit nemen:

Beste van beide werelden.

Afbeelding

Motorafdekkingsplaat kun je van een TT-S pakken.

zo de tijd is aangebroken tijd om alles te gaan bestellen.
nu rest mij nog een vraag ben het topic nog even door gaat lezen, en jullie van jd raden mij deze aan.
is deze ten op zichte van de CTS intake nog beter? behoud ik hierbij ook mijn motorafdekplaat of vervalt deze en....
ze varieren van €400 tot ruim €600, maar kan zelf eigelijk het verschil niet vinden behalve de kleuren etc.
kan iemand nog iets duidelijker hier in zijn?
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: overweging CTS / carbon

Bericht door golf5gt »

Kan me er wel wat bij voor stellen dat de CTS daar zomaar ligt achter de kap. En bij de intake van HF deze direct met de opening in de koude lucht zit? Dus zou misschien nog iets meer winst geven als cts? + vind ik m nog mooier ook van hf
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: overweging CTS / carbon

Bericht door tommy »

vw 600 r intake ;)
mk7 gti 325 pk 525nm
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: overweging CTS / carbon + DV??

Bericht door golf5gt »

betreft de intake is de keuze gemaakt. en toch gevallen op een CTS intake.
nu rest mij de vraag wat het grote verschil is tussen een zogehete "relocation kit"
of een versterke diverter valve?
kan iemand mij dit duidelijk maken in nederlandse taal :lol:
engels lezen lukt aardig maar het begrijpende is wat anders :roll:
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: cts + DV / relocation

Bericht door ferry »

Relocation kit is het verplaatsen van dv naar voren. Waar die niet heel warm word. Een versterkte dv op de standaard plek zou ook moeten voldoen. Ik heb mijne pas vervangen gewoon voor dezelfde nieuwe. Echter was er op de oude niets aan te merken. Maar bij mijn BYD motor zit die niet in de turbo. Dus echt heel heet word het niet naar mijn idee.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: cts + DV / relocation

Bericht door golf5gt »

oke, dit verduidelijkt het al aardig.
ja ben bezig met spullen bestellen voor stage 2+?
loba HPFP, CTS intake, 3" Downpipe....
maar lees veel over de DV deze dan ook maar meepakken als we toch bezig zijn
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1359
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: cts + DV / relocation

Bericht door FGT »

Ik zou de dv ook vervangen door een sterkere. Ik heb het niet gedaan, maar ik ga m nu wel vervangen, want ik ben bang dat de huige lekt.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Davy@DVX
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jan 2015, 19:00
Type auto: Golf MK6 R20

Re: cts + DV / relocation

Bericht door Davy@DVX »

Op mijn eigen R20 heb ik verschillende luchtfilters en inlaatsystemen getest. De CTS gaf 15pk meer dan enkel een carbon box en inlegfilter, om eerlijk te zijn gaf enkel een carbon box helemaal geen winst, want de beperking zit in de kap op de motor, maar het is wel mooi natuurlijk.

Een cts kan trouwens geen warme lucht nemen, want die zit mooi in een bak met rubbers die afdichten aan de bovenkant :)

Die carbon box en buis is trouwens volgens mij een stuk duurder dan de CTS, in geval van een echte APR carbonio, geen imitatie van carbonspeed zoals op de foto denk ik zelfs 300€ duurder.

De boven getoonde foto van die CTS intake voor golf 6 gti, wel ... met die intake heb ik vermogens gehaald van 450pk.
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: HF intake + DV / relocation

Bericht door golf5gt »

golf5gt schreef:hallo allemaal,

sinds een tijdje heb ik een golf 6R, en deze wil ik in de loop der tijd verder gaan tunen.
kwa intake zit ik er te twijfelen tussen een CARBON intake, omdat ik deze voor het zicht erg mooi vind en het behoud van de afdekplaat mij wel aanstaat,
echter hoor ik van sommige mensen dat op een 6R een CTS intake voor betere pretaties zorgt. zijn er mensen die dit wat kunnen verduidelijken voor mij.
de intake gaat samen met een nieuwe 3" downpipe en een (ombouw) HPFP.

groetjes.
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: overweging CTS / carbon + DV??

Bericht door golf5gt »

golf5gt schreef:betreft de intake is de keuze gemaakt. en toch gevallen op de intake die race eend beschrijft
nu rest mij de vraag wat het grote verschil is tussen een zogehete "relocation kit"
of een versterke diverter valve?
kan iemand mij dit duidelijk maken in nederlandse taal :lol:
engels lezen lukt aardig maar het begrijpende is wat anders :roll:
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Davy@DVX
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jan 2015, 19:00
Type auto: Golf MK6 R20

Re: cts + DV / relocation

Bericht door Davy@DVX »

Op een golf 6 R zit je DV zoiezo relocated hoor.
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten